2022-04-12, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berkut
Har du källa på det där? Det faktum att många kan köpa biljetter för 95kr via fackförbund och dylikt gör att jag är tveksam till den där gamla myten. Om de går plus på 95kr så borde de överleva på mina 150kr för en film som de flesta betalar.
Biograferna har säkert specialdeslar med filmbolagen när det gäller kampanjpriser på biljetter. Sen så brukar väl dessa kampanjer vara vid soeciella tider och kanske efter filmens popularitet har peakat.
Citera
2022-04-12, 09:47
Medlem
brajzillas avatar
Men SF har ju inget jävla snacks-monopol! SF tar betalt för att visa biofilmer thats it! det hade ju varit en sak om man tog med sig en laptop in på bion och kollade på en annan film och störde andra kan tyckas...

Det är som att säga att man inte får kolla på luren inne på en restaurang då om man ska jämföra.
Senast redigerad av brajzilla 2022-04-12 kl. 09:51.
Citera
2022-04-12, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Mm det stämmer. Däremot fanns länge ett förbud mot liquids, vätskor. 2001-nyligen.
Det står numera i flygbolagens villkor att man får äta och dricka medhavd mat och dryck men att det är begränsat hur mycket våtska man får ta med genom säkerhetskontrollen. Det sistnämnda bottnar i en annan bestämmelse och har inget med dryckesförsäljning ombord att göra.
Senast redigerad av SirDuke 2022-04-12 kl. 09:53.
Citera
2022-04-12, 09:53
Medlem
ilikeroidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Nej jag hade förbättrat tjänsten. Haft bättre utbud av tilltugg. Bättre kvalitet, större utbud, olika prisklasser. Det är så man vinner på en marknad.
Det är klart.
Citera
2022-04-12, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikeroids
Det är klart.
För dig och mig ja.

Tydligen inte för Filmstaden eller vad bolaget nu egentligen heter.
Citera
2022-04-12, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Varför ska jag svara flera gånger på en idiotisk fråga?
Jag svarar gärna åt dig, så blir det rätt:

Man köper biljett för att kolla på filmen, har man ingen biljett får man inte se filmen.

Sedan har du endast rapat upp trams och snömos om "biografföreställningar" vilket gissningsvis är såna man har i parker, på festivaler eller liknande. Det står en hel del om att söka tillstånd osv. Något om biosalonger har jag inte sett att du ens VÅGAT ta upp.
Senast redigerad av Blalotus 2022-04-12 kl. 10:09.
Citera
2022-04-12, 10:10
Medlem
Vem fan går på bio numera?

För det första: Det kommer ändå inget vettigt ur Hollywood längre.
För det andra: Mer obekvämt och fler störande människor på bio än i hemmet.
För det tredje: Filmstadens girighet och begränsandet av människors frihet att välja är diktatoriskt.

Bojkotta bio. Låt dessa giriga företag dö och se filmer hemma via streaming 1 månad senare.
Citera
2022-04-12, 10:26
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Du blandar ihop allmän plats, offentlig plats, allmän sammankomst och offentlig sammankomst, vilket är fyra juridiskt olika begrepp, dvs INTE synonymer.

Dessutom förstår du inte en sådan simpel och självklar sak som att avtal är villkorade...

Nä detta är långt under min härdighet

Jag har överhuvudtaget inte blandat in dem. Jag motbevisade att en bioföreställning är en privat sammankomst. Resten är det du som fört in och diskuterar med dig själv och någon skuggfigur som du fått för dig är jag.

Avtal kan innehålla villkor, men de kan även sakna villkor. Om det finns villkor som leder till en tvist är det rättens uppgift att bedöma om villkoret var skäligt.
Citera
2022-04-12, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VidrigaSvenskar
Vem fan går på bio numera?

För det första: Det kommer ändå inget vettigt ur Hollywood längre.
För det andra: Mer obekvämt och fler störande människor på bio än i hemmet.
För det tredje: Filmstadens girighet och begränsandet av människors frihet att välja är diktatoriskt.

Bojkotta bio. Låt dessa giriga företag dö och se filmer hemma via streaming 1 månad senare.
Är väl mest ungdommar som går på bio, ingen vettig vuxen människa vill se skit filmerna som släpps nu för tiden.
Och är man lite sugen på nån film väntar man tills den finns att ladda ner och kollar hemma utan massa störande ungar och folk som inte kan bete sig.

Biografer är dömda att dö då streaming sidor m. M tar över, snart borde man kunna betala för att streama biofilmer hemma, säg 400 kr så kan du se bio filmen en gång och detta kommer döda biograferna helt.

filmstaden har antagligen insett det och försöker pumpa ut det sista i ett desperat dödsryck.
Senast redigerad av Cozi 2022-04-12 kl. 10:36.
Citera
2022-04-12, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag har överhuvudtaget inte blandat in dem. Jag motbevisade att en bioföreställning är en privat sammankomst. Resten är det du som fört in och diskuterar med dig själv och någon skuggfigur som du fått för dig är jag.

Avtal kan innehålla villkor, men de kan även sakna villkor. Om det finns villkor som leder till en tvist är det rättens uppgift att bedöma om villkoret var skäligt.
Personen du citerar pratar om att en biosalong inte är offentlig plats, du svamlar om allmän sammankomst.

Sedan är biografföreställning nog ett begrepp som du missförstått, det nämns i samband med demonstrationer, cirkusar, festivaler osv så nej, biosalonger är något annat.
Citera
2022-04-12, 10:35
Moderator
Carlboms avatar
Tycker det är alldeles för stor upprördhet kring det här. Det är väl ganska självklart att medhavd mat/dryck inte accepteras. Nästan konstig att det ändå verkar ha tillåtits så pass länge.

Om man bortser från att bion vill tjäna pengar på sitt eget godis så finns fler anledningar. Räcker man kollar runt i salongen när filmen är slut. Då ser man hur det ser ut som en jävla svinstia när folk slängt popcorn, godispapper och tomma dryckesbehållare runt sig som om de vore 3 år gamla. Ska städpersonalen behöva sanera lokalen mellan varje film så är väl det minsta man kan begära att det är lokalens egna godis som grisat ner.

Jävligt luffigt också att uppröras över inte få köpa eget godis. Hur gniden får vara? Ladda ner en fulkopia och poppa dina popcorn framför 42-tummaren då för fan.
Citera
2022-04-12, 10:39
Medlem
Sedan finns ju alternativet också att inte äta eller dricka något alls under biobesöket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in