2022-04-12, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det är NATO som har lockat Ryssland att anfalla Ukraina. USAs vapenindustri är mycket tacksam kan jag meddela.
På bara några månader har man nya potentiella NATO-medlemmar i Sverige och Finland.
Klirr i kassan!!
Samtidigt, fullt krig i Ukraina och samtliga NATO-länder köper sjuka mängder vapensystem av USA.
Det är jackpot för USAs vapenindustri!

Du tycker alltså att Putin och den ryska ledningen är dumma i huvudet. De har alltså fallit i en enkel amerikansk fälla efter att Sovjet unionen har upplevt Afghanistan. Du omyndigförklarar Putin med ditt resonemang. Antingen har du fel och då bör Putin avgå. Eller så är han dum i huvudet och bör avgå.
Citera
2022-04-12, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Förklara för mig hur Ryssland - som har en militär budget som är 5% av NATO:s - utgör ett hot mot Sverige? Det är fullkomligt absurt. Ryssland kommer ALDRIG attackera Sverige - därför att Ryssland vet att vi INFORMELLT redan är en del av NATO.
Och - för att de skiter i Sverige. De har redan skog och malm och "lebensraum".

Allt detta är en fantasi för att gynna försvarsindustrin.
Det är så f-in uppenbart. Nästan twilight zone att så många människor inte fattar läget.

Ryska generaler har hotat Sverige. Ryska politiker har hotat Sverige. Ryssland har hotat Sverige på Statliga tv-program. Rysstroll här, som säger sig känna Putins inre tankar, hotar Sverige

Ryssland har

1 Tagit över Transnistrien

2 Angripit Georgien

3 Angripit Ukraina (2 gånger)

4 Hotat världen med kärnvapen

5 Har inte fred med Japan

Ryssland verkar i mina och många andras ögon vara ganska aggressiv.
Citera
2022-04-12, 06:14
Medlem
donald12s avatar
Ryssar är svin. Smetar avföring på väggar o snor allt de kan. Inte isolerade händelser utan systematiskt beteende av ryssar.

https://www.theguardian.com/world/2022/apr/11/ukrainian-homes-looted-by-russian-soldiers
Citera
2022-04-12, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LibBell
Tror Nato är sekundärt för Putin. Han vill återta de som går av forna Sovjet. Först säkra tidigare Sovjetländer som ännu inte är med i Nato. Hota väst under tiden med kärnvapen att inte lägga sig i. Efter att säkrat upp icke-Nato-länder söndra och härska mot EU/Nato för att kunna skapa möjlighet att ta en första liten tugga och testa artikel 5, mot tidigare sovjet-länder.

Nato är inte huvudfrågan för Putin, Nato är bara en besvärande faktor för det strategiska målet.

Se på Kremls svar mot Sveriges och Finlands sannolika Nato-medlemskap. Ganska milda skäll, troligen har Putin räknat med det, men i sig inte särskilt avgörande då varken Finland eller Sverige är något strategiskt mål att erövra (än).

Nu tror jag Ryssland konmer åka på så mycket däng i Ukraina att skiten kommer träffa fläkten och ge Putin i ansiktet.

Tror dock inte detta handlar om Nato utan Putins galna bild av Ryssland.

Kan vara så, men jag förstår inte varför han inte skulle gjort det tidigare i sådana fall, varför skulle allt hända nu efter 2014 när Viktor Janukovytj blev avsatt och flydde till Ryssland, och nu säger Putin att han vill göra en militär operation för att sätta dit Viktor Janukovytj som president igen.

Jag tror Putin vill ha sitt Soviet och ännu mer, men han vill fortfarande ha dessa delar av Ryssland som separata länder som han kan utnyttja, han vill att Ukraina ska vara som det var innan statskuppen för då hade han kontroll. Putin skyller på hur USA och NATO har brutit sitt löfte med att alliera sig mer och mer österut, han vill inte förlora Ukraina, och tycker att det är USA's fel med det som har hänt i Ukraina sedan 2014 för att majoriteten av befolkningen ville vara fria.
Citera
2022-04-12, 06:19
Medlem
Termos99s avatar
Inte trevligt.

Ukraine war: Russia could use white phosphorus in Mariupol, Ministry of Defence warns

A British defence intelligence assessment said white phosphorus - which causes burns when deployed as a weapon - had already been used in the Donetsk region.

https://news.sky.com/story/ukraine-war-russia-could-use-white-phosphorus-in-mariupol-ministry-of-defence-warns-12588214
Citera
2022-04-12, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Ryssar är svin. Smetar avföring på väggar o snor allt de kan. Inte isolerade händelser utan systematiskt beteende av ryssar.

https://www.theguardian.com/world/2022/apr/11/ukrainian-homes-looted-by-russian-soldiers

Det verkar vara viktigt att svina och äckla sig.
Och att supa och att bete sig egoistiskt.
Ryssarna har ingen vuxen nivå är är väl stolta över det också, på sitt skruvade sätt.
De ryska soldaternas svinande verkar systematiskt, ja.
Självklart är det sanktionerat uppifrån..
Citera
2022-04-12, 06:27
Medlem
donald12s avatar
NLAW bbq video. Rejält rökmoln.

https://t.me/Aerorozvidka/89
Citera
2022-04-12, 06:27
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Inte trevligt.

Ukraine war: Russia could use white phosphorus in Mariupol, Ministry of Defence warns

A British defence intelligence assessment said white phosphorus - which causes burns when deployed as a weapon - had already been used in the Donetsk region.

https://news.sky.com/story/ukraine-war-russia-could-use-white-phosphorus-in-mariupol-ministry-of-defence-warns-12588214

Det där måste granskas av oberoende annars har vi ett världskrig på gång.
Citera
2022-04-12, 06:28
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamolos

Ok hela världen är 1 miljard människor enligt dig men vad jag har lärt mig rätta mig om jag har fel har vi nått 7 miljarder kanske 8 miljarder är resten onda eller vad?

Länder som inte ville fördöma invasionen var Syrien, Eritrea, NordKorea, Ryssland och Vitryssland om jag minns rätt. Det är en minoritet.
Citera
2022-04-12, 06:31
Medlem
Det rapporteras att sammanlagt nästan 500 ukrainska stridande gett upp i Mariupol, flera hundra bara dom senaste dagarna. Ingen mat, slut på ammo och ingen hjälp i sikte. Ukrainska reguljära trupper som ger upp tror jag känner att dom är säkra ifrån ryska repressalier, medans Azov vet att dom blir avrättade på plats nu. Azov kommer köra till sista gubben, vilket vore beundransvärt, oavsett efterbliven ideologi.. Skönt att bli av med dom just i deras hemstad också. Nassegrisar.
Det har rapportrerats att allt ifrån 3000 till 14 000 ukrainska soldater har opererat i staden, undrar vad den egentliga siffran är.
Senast redigerad av Oksai79 2022-04-12 kl. 06:33.
Citera
2022-04-12, 06:33
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Det rapporteras att sammanlagt nästan 500 ukrainska stridande gett upp i Mariupol, flera hundra bara dom senaste dagarna. Ingen mat, slut på ammo och ingen hjälp i sikte. Ukrainska reguljära trupper som ger upp tror jag känner att dom är säkra ifrån ryska repressalier, medans Azov vet att dom blir avrättade på plats nu. Azov kommer köra till sista gubben. Skönt att bli av med dom just i deras hemstad också. Nassegrisar.
Det har rapportrerats att allt ifrån 3000 till 14 000 ukrainska soldater har opererat i staden, undrar vad den egentliga siffran är.

Finns ingen anledning att tro på det du skriver uten en enda källa. Mariupol har sagts fallit varenda dag hur länge som helst nu. Klart det kan ske men då ska det bekräftas av oberoende. De slåss grymt skickligt.
Citera
2022-04-12, 06:35
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det är NATO som har lockat Ryssland att anfalla Ukraina. USAs vapenindustri är mycket tacksam kan jag meddela.
På bara några månader har man nya potentiella NATO-medlemmar i Sverige och Finland.
Klirr i kassan!!
Samtidigt, fullt krig i Ukraina och samtliga NATO-länder köper sjuka mängder vapensystem av USA.
Det är jackpot för USAs vapenindustri!

Men, vänta nu! Var det inte en massa västledare som åkte skytteltrafik till Moska och vädjade till Putler att inte invadera Ukraina ännu mera, trots att detta innebar att de förnedrade sig själva genom att, överhuvudtaget, befinna sig i samma rum som fascistsvinet Putler?

Så om USA är det land som tjänar på att den ryska cancersvulsten angripit Ukraina ännu mera, så hade Putler, en mängd chanser att inte göra det, och dessutom fått väst att gå med på rustningskontroll ocg en massa förtoendeskapande åtgärder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in