Citat:
Ursprungligen postat av
JohanSverkersson
Men varför är Afs och SD så mycket emot EU då?
De ser väl EU som en obstakel för att de ska få fritt utrymme att styra Sverige med fria tyglar, men när man ser på visigrad så ser man att så inte nödvändigtvis är fallet, man behöver bara stå emot trycket med pondus, svensken blir istället knäsvag och konflikträdd när EU kräver något och viker sig vid varje tillfälle.
Det kanske har att göra med ekonomiska biten också, något som jag förstår kan vara lockande för politiker (frigöra flera miljarder kronor för annat), men jag tror som sagt inte att svensken idag behöver ge mer pengar åt politiker för att ens höja pension eller andra på pappret rättvisa politiska åtgärder.
Jag menar att svensken måste frigöra sig från sitt välfärdsmissbruk, och istället bli familjeberoende när de hamnar i dålig sits.
Ifall pensionärer tjänar lite och måste leva med sina vuxna barn så ser jag det som att föredra framför att pensionärer får åka till Spanien och leva ut sina sista dagar utanför någon meningsfull kontext. Bra för barnen att också växa upp nära sina äldre, förhoppningsvis så finns det större chans att man inte skickar barnen till genusdagis där de riskerar bli emotionellt handikappade.
Ifall EU kan pressa Sverige att tillåta hemskolning vore det också bra. Det är bara Tyskland och Sverige som inte tillåter hemskolning, det är de 2 som ständigt driver på den mest destruktiva politiken i EU, men jag ser det som större chans att Tyskland (med sin stora antal hemmafruar) ändrar på det än Sverige, och då kan jag faktiskt se EU pressa Sverige att se det som en mänsklig rättighet för föräldrar att uppfostra sina barn så som det passar dem.