2022-04-11, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
Exakt min känsla!
Borta kan vara bra - speciellt om man är ung och vill vara lite ifrån föräldrarna: då är ju bio PERFEKT - men för oss alla andra som inte är 15 eller 16, då är hembio överlägset. Även om det är genom en liten dator i en superskön soffa, men HEMMA. <3
En laptop duger perfekt om man vill se på bra film och man sätter laptopen på ett bord och slår sig ner i en god varm soffa och njuter av filmen hemma i sin egna sköna lya och till filmen avnjuter man av godsaker När videon gjorde sitt genombrott 1980 så blev det poppis att köpa filmer liksom hyra filmer billigt och DVD som efterträdde video slog igenom under mitten av 1990-talet då kunde man sitta och kolla på bra filmer via DVD-kit som man hade hemma ,och när internet slog igenom runt 1995 så började man streama hem filmer runt år 2000 och kolla på filmer via internet, och det gemensamma saken var att det var billigare att sitta hemma och kolla på bra film än att gå på bio och sen var det mer skönare att sitta i sin egna lya utan risk att bli störd av folk som snackar sönder filmen som oftast sker på biografer.
Senast redigerad av Umpalavemang 2022-04-11 kl. 22:15.
Citera
2022-04-11, 22:07
Medlem
Custom_mades avatar
Tycker dom ska sluta gå runt gröten som katten.

Förbjud djur i biograferna helt enkelt.
Citera
2022-04-11, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neatless
På deras hemsida står att läsa:

Pressansvarig har också kommenterat:

Kommer ni försöka smuggla in snacks ändå eller bita i det sura äpplet och betala deras överpriser?

Har dem rätt att visitera besökare eller hur ska de upprätthålla regeln?

Kommer inte att gå dit alls. Det där var väl droppen. Förstår inte grejen alls med bio. Det är mycket bekvämare att se på film hemma, du kan ligga i soffan om du vill, äta vad fan du vill och gå på toaletten när du vill och du kan pausa… dessutom gratis jämfört med patetiskt hutlösa priser på bio. Nä fy, har alltid avskytt bio - även som barn.

Man slipper dessutom riskera att få Corona eller dylikt. Hoppas alla biografer kursar, i varje fall de större kommersiella.
Citera
2022-04-11, 22:11
Medlem
gorkijggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Att du inte kan läsa och få ihop det är tydligt korkskalle. Påståendet som jag motbevisade är att en biografsalong och en biovisning inte är en privat tillställning som vederbörande ville få det till.

Är det en privat lokal: Ja, SF är privatägt.

Är det ett slutet sällskap? Ja, antalet deltagare är kända innan evenemanget påbörjas. Biljettförsäljningen avslutas när filmen drar igång.
Citera
2022-04-11, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neatless
På deras hemsida står att läsa:

Pressansvarig har också kommenterat:

Kommer ni försöka smuggla in snacks ändå eller bita i det sura äpplet och betala deras överpriser?

Har dem rätt att visitera besökare eller hur ska de upprätthålla regeln?
Det kan väl rimligen aldrig ha varit tillåtet?
Citera
2022-04-11, 22:31
Medlem
Brukar köpa godis på bio men nu kommer jag ta med eget varje gång. Giriga kräkliberaler de omsätter redan miljoner. Fanns det något som kunde få folk att ta med eget är det ju detta. Bra jobbat.
Senast redigerad av Doosing 2022-04-11 kl. 22:34.
Citera
2022-04-11, 22:33
Medlem
BIO hör till 1900-talet.
Citera
2022-04-11, 22:35
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Det är jävligt enkelt och jag har aldrig begripit vilka fattiga riddare det är som tar med sig godis till en biograf. Tar ni med er mat till en restaurang också?

Helvete vilken idiotisk jämförelse du gör!

Din jämförelse är att likställa med att folk skulle ta med sig egen duk, projektor och ljudanläggning till bion, sätta upp allting där och kolla på medhavd film.

Du går ju till en restaurang för att köpa mat, då köper du mat, inte tar med din egen.

Du går på samma sätt till en biograf för att se på film, och då köper du en biobiljett och gör det, inte tar du med din egen projektor eller TV och börjar titta på din egen film.

Din jämförelse är för jävla korkad, begriper du inte det själv?
Citera
2022-04-11, 22:36
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Gillade att kolla amerikanska filmer och se det tasslandet att ta in snacks på bio, och njöt alltid av att i Sverige var det okej. Men klart, om Filmstaden ägs av kommunist Kina var detta bara en tidsfråga.

Köper alltid popcorn när jag är på bio, även om jag kan få nästintill samma hemma vid spisen men det handlar om känslan. Trots att jag personligen gillar handla popcorn i salongen är det helt absurt att förbjuda medhavt snacks, fan jag går på bio istället för att pirata filmen var nöjda med pengarna ni får era djävlar.
Citera
2022-04-11, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Är man en familj på fyra personer som ex. vill se filmen spiderman och alla vill ha en liten läsk och en liten popcorn blir det 932 kronor för ett biobesök. Vettigt....
Ja det är väl samma peng som ETT HELT ÅR med Disney+...

Och biograferna undrar varför köerna inte ringlar sig långa...
Citera
2022-04-11, 22:43
Medlem
Telepatisks avatar
Känns konstigt att förbjuda det helt (jag visste inte ens att det var okej tills nu). Så löjligt med förbud hit och dit.

Oavsett så kommer jag att fortsätta att köpa popcorn där, det är ju en del av upplevelsen med att gå på bio. Väldigt goda popcorn dessutom, perfekt saltade.
Citera
2022-04-11, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Hahahahahaha

Offentlig plats är inte samma sak som allmän sammankomst, idiot.
I praktiken är det samma sak - bio är en allmän sammankomst och offentlig tillställning. Allmänheten har tillträde dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in