2022-04-11, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Håller med dej fullständigt. Joel har hittills varit strong emot
mobbarna i sitt lag och han har visat att han har stake. Antar att det inte var speciellt populärt hos Shevin & Jessica.
Shevin verkar vara en bitterfitta av högsta rang.
Jessica lite så också.

Joel har ett starkt psyke.
2022-04-11, 17:29
Medlem
Zaedrewss avatar
Mattias är en bra spelare, han visste exakt hur han skulle psyka Hayes. Tror inte för ett ögonblick att han var livrädd för honom utan han visste att Hayes var känslig kring det här. Nog trött på att just uppmärksammas som stor och farlig.

Mattias har två gånger alltså fått Hayes att bara ge upp utifrån att spela att var livrädd att Hayes skulle skada honom.
2022-04-11, 17:32
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillTurken
Jag tycker Joel gjorde rätt när han gav Mattias en extra röst. Jag hade gjort samma sak. Allt för Mattias. Skit i det egna laget. Mattias ska vinna. Eller nästan vinna. Så viktigt att han klarade Ö rådet nu. Annars hade den här säsongen blivit skit.

Heja Mattias hoppas att du nästan vinner. Eller, du kan få vinna. Vem skulle annars vinna? Skulle vara om Drottning Fia Grönborg kom in. Då ska hon vinna.

https://www.youtube.com/watch?v=rk1pcnQ4FQk

Kolla så söt och gullig hon är när bollen kommer fram ur kistan.

Joel är absolut ingen favorit för mig. Men gör han något bra för Mattias så.

Jo varför ska Joel lyssna på de andra? Han vet ju att oavsett om de förlorar så är det han som ryker i ett öråd. Möjligen just för den risken att förlora innan sammanslagningen så kanske han borde gett rösten till det svagaste kortet. Men han tänker väl i det längre loppet nu att det är bra att få en stark bundsförvant från det andra laget.
2022-04-11, 17:42
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peregrinus82
Gränslandet: Gillar inte Gorm alls men Angela lyssnar inte alls på han när han FÖRSÖKER hjälpa till med att förklara hur det fungerar med pakter.. Hon kommer inte gå långt hoppas jag..
Gillar henne men lyssnar hon inte ens på bra råd så.. dom med i pakter KAN komma långt..

Sorry Angela

Måste vara en mardröm att ha med henne. Hon fattar ärligt talat inte det här med att folk går ihop och bestämmer gemensamt vem de ska rösta på! Går ju absolut inte att ha med henne i någon pakt överhuvudtaget. När det blir ö-råd kommer ju hon börja babbla att den och den och den kom och frågade mig. Alla som gör så är falska enligt henne.
2022-04-11, 18:40
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Måste vara en mardröm att ha med henne. Hon fattar ärligt talat inte det här med att folk går ihop och bestämmer gemensamt vem de ska rösta på! Går ju absolut inte att ha med henne i någon pakt överhuvudtaget. När det blir ö-råd kommer ju hon börja babbla att den och den och den kom och frågade mig. Alla som gör så är falska enligt henne.

Precis - det fungerar inte att prata om interna saker i laget inför det andra laget som Angela har gjort - om de skulle mötas. Det är en balansgång att förstå VAD man säger/berättar och till vem/vilka och HUR man beter sig mot andra. Att mobba någon/några är INTE Ok fast att pakta är Ok osv.
2022-04-11, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Precis - det fungerar inte att prata om interna saker i laget inför det andra laget som Angela har gjort - om de skulle mötas. Det är en balansgång att förstå VAD man säger/berättar och till vem/vilka och HUR man beter sig mot andra. Att mobba någon/några är INTE Ok fast att pakta är Ok osv.

Håller med! Jag tror att Angela inte förstår att paktandet är en del av Robinson-konceptet. Utan hon tänker nog att det bara handlar om överlevnad och tävlingar. Lite så var det ju i början av Robinsons historia men nu är det ju helt accepterat att pakta.

Bortsett från att hon inte kan pakta så gillar jag ändå Angela. Hade hon varit kvar i lag nord så hade hon dels funnits där för Joel men också inte accepterat mobbar-gängets trams.
2022-04-11, 19:39
Medlem
La verkligen Anna sin röst på Hayes? Hon sa det...
2022-04-11, 19:40
Medlem
Joel är den schyssta och ärliga helt klart.!
2022-04-11, 19:53
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalmartjejen
La verkligen Anna sin röst på Hayes? Hon sa det...

Ja, det är klart. Och Hayes gav Anna en röst.
2022-04-11, 19:55
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonsylten1
Åhh älskade gull-Joel! Jag vill bara krama honom. Att ge Mattias en fördel för att Joel gillade honom den säsongen han var med är en väldigt unik motivering haha.

En helt orimlig överreaktion från lag syd plus att de bara verkar ha haft i tankarna hur deltagarna i lag öst presterar på tävling. Om alla ser Hayes som det största hotet är det ju mer strategisk att ge den extra rösten till Mattias så han kan rösta ut Hayes. De beter sig som Joels val är det VÄRSTA som hänt i Robinsons historia.

Jag är verkligen trött på lag syds otroligt dåliga beteende. Hoppas ingen av de vinner!
Jag tror lag syds plan var att "ge extra rösten till den svagaste i laget så någon av de starka åker ut" hayes är ju stark, de ser mattias som ett hot, och om jag minns rätt gjorde linn väldigt bra ifrån sig i sin säsong, så tror de ser anna som den svagaste spelaren.

Men samtidigt verkade de tro att den där extra rösten var extremt viktig, när det egentligen är en ganska meningslös sak i det stora hela.
2022-04-11, 19:57
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Joel kanske inte är någon nobelpristagare eller stor taktiker, men de andra tre ägnar sig åt utfrysning och ren mobbning.
Tycker inte de andra i hans lag verkar vara direkt super starka eller super smarta heller. Den bästa i deras lag är väl killen som var lagledare.
Men tycker varken de andra är bättre eller sämre än Joel, så fattar inte vad de andra gnäller på honom för.
2022-04-11, 19:58
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarajevo
Joels motivering var ganska kass, hade han sagt att Mattias är en underdog som han höll på förra året av den anledningen och att Mattias åkte ut ganska snabbt och därför inget hot, så hade de ju kanske köpt den motiveringen i laget, men samtidigt känns det som att tjejerna i hans lag (vad det nu heter) gillar att tjafsa mot honom, så de hade surat om han inte röstade som de tyckte oavsett tror jag.

Edit: Dessutom säger sig den "intelligenta" trion att Mattias är ett hot, men inte Linn, som tog sig till finalveckan, hon använde också en del list i immunitetstävlingen mot Mattias...Hayes ses som ett hot av många, men han är bara stor och lat. Jag tror inte på snacket om att han lade sig i tävlingen på gränslandet mot Mattias, han var bara sämre.
Det var extremt tydligt att Hayes la sig i matchen emot mattias. Det såg man tydligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in