• 1
  • 2
2022-04-11, 17:23
Bannlyst
Ni har alla sett det ske, en ny diskussion slås ihop med en liknande diskussion som redan är 2000 sidor lång och startades för 5 år sedan. Det finns givetvis skäl att göra detta, men är det också till gagn för Flashback.

Kritiker, dissidenter och nya medlemmar tas effektivt bort från någon som helst effektiv diskussion där de förkastas till evighetstrådar.

Trådar som ingen orkar läsa, som ingen längre bryr sig om och detta vet moderatorerna om. Det är ett sätt att säga sig tillåta diskussion men bara i trådar ingen längre läser pga dess storlek. Det finns otaliga exempel på diskussioner som har varit väldigt aktiva som har helt dött pga sammanslagningar med evighetstrådar.

När började Flashback handla om att kontrollera diskussionen, istället för att tillåta den?
Citera
2022-04-11, 17:33
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kancerus
Ni har alla sett det ske, en ny diskussion slås ihop med en liknande diskussion som redan är 2000 sidor lång och startades för 5 år sedan. Det finns givetvis skäl att göra detta, men är det också till gagn för Flashback.

Kritiker, dissidenter och nya medlemmar tas effektivt bort från någon som helst effektiv diskussion där de förkastas till evighetstrådar.

Trådar som ingen orkar läsa, som ingen längre bryr sig om och detta vet moderatorerna om. Det är ett sätt att säga sig tillåta diskussion men bara i trådar ingen längre läser pga dess storlek. Det finns otaliga exempel på diskussioner som har varit väldigt aktiva som har helt dött pga sammanslagningar med evighetstrådar.

När började Flashback handla om att kontrollera diskussionen, istället för att tillåta den?

Vet inte riktigt orsaken till detta men jag såg en tråd om ölresa till tyskland häromdagen som jag fann intressant. Kom snabbt några intressanta svar. Sen tog admin livet av tråden genom att infoga den i en som jag minns över 10 år gammal tråd. Givetvis stendog diskussionen då ingen följer den tråden längre och ölreseinfo från 10 år sen är ju rätt inaktuellt. Varför kan inte sådana ämnen få ha nya trådar nån gång då och då?
Citera
2022-04-11, 17:33
Medlem
Det är censur. Eller kan vara av bekvämlighet med. Men uppfattas helt klart som censur, intresset försvinner, det ses av färre och färre och kan döda forumdelar ifrån vad jag sett på andra forum ifall trådar utanför någon samlingstråd inte tillåts. Samma på det här forumet
Senast redigerad av UpTop 2022-04-11 kl. 17:38.
Citera
2022-04-11, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UpTop
Det är censur. Eller kan vara av bekvämlighet med.

Oavsett så är väl en diskussion om effekten mer relevant än en diskussion om intentionen?
Citera
2022-04-11, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Vet inte riktigt orsaken till detta men jag såg en tråd om ölresa till tyskland häromdagen som jag fann intressant. Kom snabbt några intressanta svar. Sen tog admin livet av tråden genom att infoga den i en som jag minns över 10 år gammal tråd. Givetvis stendog diskussionen då ingen följer den tråden längre och ölreseinfo från 10 år sen är ju rätt inaktuellt. Varför kan inte sådana ämnen få ha nya trådar nån gång då och då?

Skulle du säga att det handlar om inkompetens isåfall, det är ju märkligt med ett diskussionsforum där de yxar diskussioner för att de liknar tidigare. Tänk om nån som vill diskutera filosofi fick ett sådant bemötande, sorry Kant alla här har diskuterat det tidigare du är inte välkommen att diskutera det på ditt vis.
Citera
2022-04-11, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flachkopf
Oavsett så är väl en diskussion om effekten mer relevant än en diskussion om intentionen?
Ja, så är det kanske..oavsett så är det inte mitt forum, gör vad de vill med det... Blir det för mycket, lär användare tröttna på fläshbääck

Sett liknande trådstarter säkert tio gånger på några veckor

håller andra forum på att ta över?
Vad använder ni för andra sidor. Finns det något mer bra. Kan vara om specifika ämnen, motorsport eller vad som helst men med mindre användare, vad finns det för bra aktiva svenska forum. Säg inte familjeliv eller facebok
Senast redigerad av UpTop 2022-04-11 kl. 18:06.
Citera
2022-04-11, 18:44
folk är för dåliga på
att söka ibland. idiotiskt att starta en tråd när 100-tals likande redan finns. 9/10 är det bra att de slås ihop/slängs
Citera
2022-04-11, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
folk är för dåliga på
att söka ibland. idiotiskt att starta en tråd när 100-tals likande redan finns. 9/10 är det bra att de slås ihop/slängs

Du är givetvis berättigad att ha fel åsikt.
Citera
2022-04-11, 18:57
Medlem
neuron-drones avatar
Blir irriterad på när sammanslagningen inte är befogad och den andra tråden är gammal. När man inte vet vad den riktiga TS är, för den är inte samma.

Sammanslagning i närtid med identisk TS är bra.

För lite sammanslagningar av covidtrådar, av typen alla blev konstiga i huvudet av vaccinet. Räcker med en tråd.
Citera
2022-04-11, 19:34
Citat:
Ursprungligen postat av Kancerus
Du är givetvis berättigad att ha fel åsikt.

fel / rätt är i betraktarens ögon
Citera
2022-04-11, 19:48
Medlem
Neroxxs avatar
I många lägen dock så är en sammanslagning okej ändå kan jag tycka. Det är upp till oss användare att föra diskussionen framåt. Överlag anser jag det dock fungera bra, kan inte komma på ett konkret exemple såhär på rak arm när det varit mindre bra (vilket absolut skett).
Citera
2022-04-11, 20:44
Medlem
2019-09-05 skrev admin:"Problemet med för många samlingstrådar är enligt mig det mest akuta, och något jag också planerar att gå till botten med."

Han ljög för oss för han ville ha donationer, inget har hänt. Han bryr sig inte om vad vi vill.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in