2022-04-11, 12:56
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Tack. Detta inlägg är nog det bästa exemplet på vad jag tror den största faran med Dumpen är. Folk börjar på allvar tro att anhöriga är offentliga personer och/eller deltagare i "Dokusåpan Dumpen".

Anhöriga måste ständigt övervakas. Om de avviker från "manus" och inte gör det mobben förväntar, så ska de offentligt baktalas och misstänkliggöras på lösa grunder i bästa snokande sladderkärringstil.

"utan underlättar för han [sic] att träffa barn"

Återigen: Tack för en perfekt (och väldigt vidrig) illustration av hela problematiken.
Det är möjligt att du har rätt och jag fel. Flera gäddor har fått lämna sina arbeten och uppdrag dom haft på fritiden. Men deras kvinnor med barn dom stannar kvar trots att experter menar att pedofili är en läggning som aldrig försvinner. Det kan vara så att vi killar är mer konsekventa och visar ingen barmhärtighet, vet inte. Personligen vet jag vad jag hade gjort om min partner varit pedofil som vill våldta barn och skickat mängder med onanifilmer till barn.
Citera
2022-04-11, 13:02
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Okej, jag ska försöka vara snäll...

Du menar att barnens Casanova som var beredd att riskera fängelse för att knulla barn inte skulle våga att riskera folkbokföringsbrott?

Bra tänkt, funderat på att ansöka till Mensa?

Tror att lagen klubbades igenom för att komma åt folk som bidragsfuskar. Inte för att komma åt kändisar och pedofiler som vill vara ifred.

Ur min synvinkel är det en öppen fråga. Antingen har han flyttat. Hon flyttat. Eller så lever de tillsammans. Jag bryr mig inte för övrigt. Låt de göra som de vill.
Nu var det kanske inte lagen som vore det största hindret utan det moraliska och känslomässiga. Hur kan man sova och bo med en person som vill våldta barn och äcklar sig allmänt. Tycker inte det har med intelligens att göra.
Citera
2022-04-11, 13:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Huset som stalledrängen bodde i 👌👌👌
Apropå ditt användarnamn N0IItolerans så är det just Zero Tolerance som råder mot Saras hot och kaxighet. Att hon kan sänka vem som helst på 10 minuter som tidningen Arbetet fiskade henne på är smörja.
Gör hon det skulle uthängning komma i helt annat ljus. Denna Sara ska akta sig noga av flera anledningar.
Dumpens sponsorer ska också gå med svansen och sina kukar mellan benen om de är rädda om sina företags rykten, produkter och inkomster. Jag är inte intresserad av barn men tro mig att jag gärna knullar era företag.
Jag säger som Sara håll käften och stäng gylfen annars kommer ni få suga av er själva. Yttrandefrihet är på lika villkor. Glöm aldrig det.
Citera
2022-04-11, 13:39
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriherrenAdron
Apropå ditt användarnamn N0IItolerans så är det just Zero Tolerance som råder mot Saras hot och kaxighet. Att hon kan sänka vem som helst på 10 minuter som tidningen Arbetet fiskade henne på är smörja.
Gör hon det skulle uthängning komma i helt annat ljus. Denna Sara ska akta sig noga av flera anledningar.
Dumpens sponsorer ska också gå med svansen och sina kukar mellan benen om de är rädda om sina företags rykten, produkter och inkomster. Jag är inte intresserad av barn men tro mig att jag gärna knullar era företag.
Jag säger som Sara håll käften och stäng gylfen annars kommer ni få suga av er själva. Yttrandefrihet är på lika villkor. Glöm aldrig det.

Japp YGF gäller för alla! Det är nog det vi håller med varandra om enkom. Kanske gillar båda surströmming också men i dumpensiskussion kommer vi aldrig utvecklas av varandra tror jag. Eftersom jag inte är här för polemiken så gör framtida samtal med dig sig ointressanta. Så tack för ditt inlägg där du konstaterar det alla vet. YGF är en lag som gäller alla.
Citera
2022-04-11, 14:03
Medlem
BoHanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Man känner sig mållös över alla svin som denna sidan hänger ut.
Blir bara grövre och grövre, finns inga gränser hos dessa männen.
Så mycket SJUKA människor i denna världen, man äcklas något enormt.

Och straffen i detta landet för denna typen av brott, man äcklas.

Vad vi vet då är det relativt ovanligt med
iscensättandet av de värre fantasierna, även om det är anledning till oro att de stämmer träff.

Skulle inte förvåna mig om det finns massor av folk i de där grupperna de fiskar i, att det gått att snärja 10 ggr fler med effektivare metoder. Men gissar bara.
Citera
2022-04-11, 14:54
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Det är möjligt att du har rätt och jag fel. Flera gäddor har fått lämna sina arbeten och uppdrag dom haft på fritiden. Men deras kvinnor med barn dom stannar kvar trots att experter menar att pedofili är en läggning som aldrig försvinner. Det kan vara så att vi killar är mer konsekventa och visar ingen barmhärtighet, vet inte. Personligen vet jag vad jag hade gjort om min partner varit pedofil som vill våldta barn och skickat mängder med onanifilmer till barn.

Jag tror att de flesta Gäddor "bryter ihop" hemma och säjer att det är första och enda gången som kontakt med barn har tagits.
Dom övertygar nog sin partner/familjen om att nu ska hjälp sökas.
Ungefär som alkoholister säjer gång på gång.
Anhöriga i chock kan nog köpa detta tror jag.
Citera
2022-04-11, 15:45
Medlem
DannyButtermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag tror att de flesta Gäddor "bryter ihop" hemma och säjer att det är första och enda gången som kontakt med barn har tagits.
Dom övertygar nog sin partner/familjen om att nu ska hjälp sökas.
Ungefär som alkoholister säjer gång på gång.
Anhöriga i chock kan nog köpa detta tror jag.

Många kvinnor tror jag skuldbelägger sig själva också: Jag vill ju aldrig ha sex, jag har blivit tjock, vi gör aldrig något skoj längre, jag bara gnäller.

Och om man är 50+ så kanske ensamhet är en så stor rädsla att man väljer att stanna. Men de allra flesta kvinnor slänger nog ut sina män, direkt eller senare.
Citera
2022-04-11, 16:03
Medlem
Jofandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Endast mannen med hunden är bekräftat avliden.

Tog han livet av sig eller avled han av andra orsaker som inte har koppling till Dumpen?
Citera
2022-04-11, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jofandu
Tog han livet av sig eller avled han av andra orsaker som inte har koppling till Dumpen?

Ingen verkar veta. Maybe for the best. Han kanske var en deppig själ.
Citera
2022-04-11, 17:10
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jofandu

Han valde att ta sitt liv, hade även haft flera år innan dess av psykiska problem mm. Så att skylla på uthängningen är inte sant.
Citera
2022-04-11, 17:15
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Man känner sig mållös över alla svin som denna sidan hänger ut.
Blir bara grövre och grövre, finns inga gränser hos dessa männen.
Så mycket SJUKA människor i denna världen, man äcklas något enormt.

Och straffen i detta landet för denna typen av brott, man äcklas.
Men om människorna är sjuka så ska dom väl behandlas och inte straffas?
Citera
2022-04-11, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Han valde att ta sitt liv, hade även haft flera år innan dess av psykiska problem mm. Så att skylla på uthängningen är inte sant.
Nej Dumpen har inte det minsta med hans självmord att göra, fullständigt oskyldiga!

Eller hur? Vilken jävla idioti!! Dumpen utlöste utan tvekan beslutet att avsluta livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in