2022-04-11, 16:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Kan vara en AFS:are med, som inte förstår att om dom mot förmodan skulle lyckas svärta ner SD, så ger det inte fler röster åt AFS utan fler till sjuklövern...

Sen är jag inte glad över tvekandet runt nato heller visserligen, men alla andra alternativ är fortfarande värre. Med marginal dessutom.
Sådär har borgerliga liberaler resonerat sen 80-talet. "Rösta blått mot sozzzarna"
Nu är SD ett helt urvattnat liberalt parti så om man är trött på babbar så finns bara ett parti och de är AfS.
Citera
2022-04-11, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sittnerpajas
Skönt att någon hos SD fattat att det är dags för NATO.

Givetvis är det dags för det, och har varit ett bra tag. Ju fler länder som är med, desto starkare blir enheten.

Enda som inte velat gå med i NATO sen innan är ju de vänterblivna, som ännu inte förstått att bara för att Sverige inte krigat på X antal år så betyder inte det att det inte kommer ske i framtiden.

"Past performance is not indicative of future results" som vi säger.

Är nog bara de allra dummaste som tror att det är en dålig grej, SD kommer sannolikt vinna väljare på detta drag.
Det är snarare ni obildade idioter som inte kan tänka längre fram i tiden än nästa vecka som är för Nato. Men för all dess så borde ni vara dom som betalar den extra skatten varje år och skickar era barn till något u-land för att slåss för USA.

Om bara några år kommer Svensken undra varför skatten fortsätter att höjas.
Citera
2022-04-11, 16:45
Medlem
bomhulls avatar
Blir ingen röst ifrån mig med detta nato tjat.
Tycker att dom betedde sig illa under covid också
Citera
2022-04-11, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Sådär har borgerliga liberaler resonerat sen 80-talet. "Rösta blått mot sozzzarna"
Nu är SD ett helt urvattnat liberalt parti så om man är trött på babbar så finns bara ett parti och de är AfS.

Kallar du AFS för ett parti? Varför inte rösta på Kalle Anka partiet istället? Den rösten gör samma skillnad.
Citera
2022-04-11, 17:28
Medlem
NATO = Globalismens egen ordningsmakt.

Lite roligt hur folk sväljer alla kukar som SD kör ner i deras halsar...
Citera
2022-04-11, 17:28
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Kallar du AFS för ett parti? Varför inte rösta på Kalle Anka partiet istället? Den rösten gör samma skillnad.

En giltig röst på ett vettigt om än mikroparti kontra en ogiltig röst på något som egentligen inte finns.

Snart skriver du väl att man skall rösta på ett parti vars politik man inte stödjer för att få igenom politik man inte vill ha också...
Citera
2022-04-11, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Det är snarare ni obildade idioter som inte kan tänka längre fram i tiden än nästa vecka som är för Nato. Men för all dess så borde ni vara dom som betalar den extra skatten varje år och skickar era barn till något u-land för att slåss för USA.

Om bara några år kommer Svensken undra varför skatten fortsätter att höjas.

Du verkar inte riktigt förstå hur NATO fungerar, så låt mig då hjälpa dig lite.

Article 5 har blivit åberopad en gång sedan 1949, och det är inte så att de flesta NATO medlemmar skickar iväg halva befolkningen till något krig. Jag tycker gott allt att vi kan ta pengarna som gick till din utbildning och skicka iväg till NATO istället, då den uppenbarligen inte gjort någon skillnad.

Med ett medlemskap så får också Sverige helt andra förutsättningar på det globala politiska brädet. Diverse hot från kinesen och ryssen är därefter bagateller, för alla hot är efteråt tomma.

Dags att vakna upp till verkligheten och förstå att det gynnar den svenska befolkningen som inte vill vara i krig, under idén bakom mutual assured destruction.
Citera
2022-04-11, 17:30
Avslutad
Hade Sverige haft ett starkt försvar hade vi aldrig varit i behov av att gå med i NATO.
Att vi ens behöver gå med i NATO beror snarare på att man monterat ned försvaret. Det går inte att stärka försvaret inom en rimlig tid. På så sätt är jag svagt positiv till NATO, även om jag tycker att kritiken är till viss del befogad angående att man vänder med kappan snabbt.
Citera
2022-04-11, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
En giltig röst på ett vettigt om än mikroparti kontra en ogiltig röst på något som egentligen inte finns.

Snart skriver du väl att man skall rösta på ett parti vars politik man inte stödjer för att få igenom politik man inte vill ha också...

Varför rösta på ett parti som tror sig vara stora i vissa interna fanclubgrupper men som aldrig kommer att göra den minsta skillnad?

En röst på SD har redan påverkat dårsossarnas politik extremt mycket. Allt SD gör tar S över. Först invandringen, snart Natofrågan.
Citera
2022-04-11, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippjokkt
Enligt Friatider ( https://www.friatider.se/kart-sd-ja-till-nato ) säger SD ja till NATO.
Har själv röstat, burit och försvarat dem sedan 2006. Men nu får kappvändarna hitta någon annan som tar över. Kanske kan slå sig ihop med MP, verkar vara samma skrot och kort numera??
Dom har under senaste året bytt fot i en rad frågor, antar att dom tar sikte på att slicka Tuffe-Uffes röv till hösten.

Bland annat kom dråpslaget när de blir vaccinpass-vänliga, och nu det här.
För mig blir det att rösta partiet Nyans, köpa enkelbiljett till något trevligare land som har någon sorts framtid och tar firman och pengarna med mig.

Nu kan ni ju diskutera hur många som hoppar av och vilka nya röstberättigade dom ska hitta som ersättare.

Såna som du har nu under minst 30 år sagt att ni ska flytta, men det blir ju aldrig av.

Om Mp ska fungera som någon sorts kontraindikator så har ju SD kommit rätt i Nato-frågan- då MP inte vill gå med.
Citera
2022-04-11, 17:37
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes

Det är ju det officiella mottot för SDare* på Flashback

*Röstat på partiet sen 2018
Citera
2022-04-11, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippjokkt
Enligt Friatider ( https://www.friatider.se/kart-sd-ja-till-nato ) säger SD ja till NATO.
Har själv röstat, burit och försvarat dem sedan 2006. Men nu får kappvändarna hitta någon annan som tar över. Kanske kan slå sig ihop med MP, verkar vara samma skrot och kort numera??
Dom har under senaste året bytt fot i en rad frågor, antar att dom tar sikte på att slicka Tuffe-Uffes röv till hösten.

Bland annat kom dråpslaget när de blir vaccinpass-vänliga, och nu det här.
För mig blir det att rösta partiet Nyans, köpa enkelbiljett till något trevligare land som har någon sorts framtid och tar firman och pengarna med mig.

Nu kan ni ju diskutera hur många som hoppar av och vilka nya röstberättigade dom ska hitta som ersättare.

Det blir nog en betydande andel som hoppar av. Jag gör det i vart fall och går till det uppenbara alternativet
Men det hade varit roligt att få in Allard i riksdagen också. Den typen av röst behövs i talarstolen där.
Jaet till EU och att Ekeroth petades fick mig att tveka tidigare, men detta gör det hela definitivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in