Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-04-11, 14:53
  #1
Medlem
hippjokkts avatar
Enligt Friatider ( https://www.friatider.se/kart-sd-ja-till-nato ) säger SD ja till NATO.
Har själv röstat, burit och försvarat dem sedan 2006. Men nu får kappvändarna hitta någon annan som tar över. Kanske kan slå sig ihop med MP, verkar vara samma skrot och kort numera??
Dom har under senaste året bytt fot i en rad frågor, antar att dom tar sikte på att slicka Tuffe-Uffes röv till hösten.

Bland annat kom dråpslaget när de blir vaccinpass-vänliga, och nu det här.
För mig blir det att rösta partiet Nyans, köpa enkelbiljett till något trevligare land som har någon sorts framtid och tar firman och pengarna med mig.

Nu kan ni ju diskutera hur många som hoppar av och vilka nya röstberättigade dom ska hitta som ersättare.
__________________
Senast redigerad av hippjokkt 2022-04-11 kl. 14:54. Anledning: stavning
Citera
2022-04-11, 15:00
  #2
Medlem
Japhys avatar
Jag föreslår att JÅ inte grundar det viktigaste utrikespolitiska beslutet sedan 1939 på vad Finland väljer att göra.
Citera
2022-04-11, 15:27
  #3
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippjokkt
Enligt Friatider ( https://www.friatider.se/kart-sd-ja-till-nato ) säger SD ja till NATO.
Har själv röstat, burit och försvarat dem sedan 2006. Men nu får kappvändarna hitta någon annan som tar över. Kanske kan slå sig ihop med MP, verkar vara samma skrot och kort numera??
Dom har under senaste året bytt fot i en rad frågor, antar att dom tar sikte på att slicka Tuffe-Uffes röv till hösten.

Bland annat kom dråpslaget när de blir vaccinpass-vänliga, och nu det här.
För mig blir det att rösta partiet Nyans, köpa enkelbiljett till något trevligare land som har någon sorts framtid och tar firman och pengarna med mig.

Nu kan ni ju diskutera hur många som hoppar av och vilka nya röstberättigade dom ska hitta som ersättare.

Inga kommer hoppa av och fler ansluter till SD var sekund pga vår regerings söndrande av landet.
SD är det enda hopp svensken har för att vi skall kunna fortsätta leva. Som det är nu så försöker
regeringen (S) ordagrant förstöra Sverige .

Ja TS du är ett vänsterblivet troll
Citera
2022-04-11, 15:38
  #4
Medlem
SD är precis som de andra riksdagspartierna. Att ni inte insåg detta förrän nu.
Citera
2022-04-11, 15:43
  #5
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Inga kommer hoppa av och fler ansluter till SD var sekund pga vår regerings söndrande av landet.
SD är det enda hopp svensken har för att vi skall kunna fortsätta leva. Som det är nu så försöker
regeringen (S) ordagrant förstöra Sverige .

Ja TS du är ett vänsterblivet troll

Sveriges socialdemokratiska arbetareparti är dött, länge leve sverigedemokraterna arbetarnas parti.

De kommer bli etablissemang likt sossarna. Om de inte byter kurs, som till att börja med kastar ut Expo-Karlsson.

Om de är det enda hoppet så ligger vi illa till.
Citera
2022-04-11, 15:50
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Men ge er jävla Maggan Haggan troll!

Sjukt hur Maggans armé av troll nu skapar dessa SD trådar varje jävla dag innan valet.

Omöjligt ett sammanträffande.

Skamligt för Flashback...
Rätt i varje ord du skriver!
Det Trådstartaren inte verkar fatta är att politikerna är folkets förlängda arm. Nu vill folket tack vare det nya politiska farliga läget i Europa att man går med i NATO.

SD, Ni har min röst i september.

(S) tror som vanligt att ensam är bäst.
Till Trådstartaren, prata med Maggan när du träffar henne imorgon att folket vill ha det så här.
Citera
2022-04-11, 15:59
  #7
Medlem
Skönt att någon hos SD fattat att det är dags för NATO.

Givetvis är det dags för det, och har varit ett bra tag. Ju fler länder som är med, desto starkare blir enheten.

Enda som inte velat gå med i NATO sen innan är ju de vänterblivna, som ännu inte förstått att bara för att Sverige inte krigat på X antal år så betyder inte det att det inte kommer ske i framtiden.

"Past performance is not indicative of future results" som vi säger.

Är nog bara de allra dummaste som tror att det är en dålig grej, SD kommer sannolikt vinna väljare på detta drag.
Citera
2022-04-11, 16:08
  #8
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippjokkt
Enligt Friatider ( https://www.friatider.se/kart-sd-ja-till-nato ) säger SD ja till NATO.
Har själv röstat, burit och försvarat dem sedan 2006. Men nu får kappvändarna hitta någon annan som tar över. Kanske kan slå sig ihop med MP, verkar vara samma skrot och kort numera??
Dom har under senaste året bytt fot i en rad frågor, antar att dom tar sikte på att slicka Tuffe-Uffes röv till hösten.

Bland annat kom dråpslaget när de blir vaccinpass-vänliga, och nu det här.
För mig blir det att rösta partiet Nyans, köpa enkelbiljett till något trevligare land som har någon sorts framtid och tar firman och pengarna med mig.

Nu kan ni ju diskutera hur många som hoppar av och vilka nya röstberättigade dom ska hitta som ersättare.

Lägg rösten på AfS istället. Massiv repatriering är det enda som gäller. Allt annat är sekundärt.





Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag föreslår att JÅ inte grundar det viktigaste utrikespolitiska beslutet sedan 1939 på vad Finland väljer att göra.

Instämmer. Dock vill ju Le Pen lämna NATO, så vinner hon lämnar antagligen Frankrike NATO. Har vi köpta politiker så får man väl rätta till det som så mycket annat längre fram.

Till alla de som hyllar beslutet att gå med i NATO så är ni grundlurade. Det är inte alls säkert eller ens sannolikt att andra länder vill skicka sina unga soldater till Sverige för att riskera atombombas av Ryssland eller råka illa ut när de är i Sverige pga alla invandrare. Artikel 5 betyder inte att NATO-länderna räddar oss om vi skulle bli angripna. Artikel 5 betyder att det är upp till varje land hur man vill bistå och hur mycket. Det är hundra gånger bättre att stå utanför, rejält biffa upp det egna försvaret och istället ha en god relation med både NATO och Ryssland.
Citera
2022-04-11, 16:09
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippjokkt
Enligt Friatider ( https://www.friatider.se/kart-sd-ja-till-nato ) säger SD ja till NATO.
Har själv röstat, burit och försvarat dem sedan 2006. Men nu får kappvändarna hitta någon annan som tar över. Kanske kan slå sig ihop med MP, verkar vara samma skrot och kort numera??
Dom har under senaste året bytt fot i en rad frågor, antar att dom tar sikte på att slicka Tuffe-Uffes röv till hösten.

Bland annat kom dråpslaget när de blir vaccinpass-vänliga, och nu det här.
För mig blir det att rösta partiet Nyans, köpa enkelbiljett till något trevligare land som har någon sorts framtid och tar firman och pengarna med mig.

Nu kan ni ju diskutera hur många som hoppar av och vilka nya röstberättigade dom ska hitta som ersättare.

Minimera orimlig invandring är deras största och egentligen enda fråga. Om man inte röstar på SD på grund av det, så är man inte sverigedemokrat.
Citera
2022-04-11, 16:10
  #10
Medlem
För kärnväljare blir det mest nationalistiska alternativet till SD=: MP till riksdag,S till kommun.Ingen extrem höger alltså.
Citera
2022-04-11, 16:12
  #11
Medlem
Jag har röstat SD sedan 2010 och tycker SD gör rätt här. I en perfekt värld hade Sverige haft ett försvar där alla män gjorde värnplikt (de som vägrar blir av med PUT eller medborgarskapet om de har dubbla eller får fängelse motsvarande tiden värnplikten tar om de bara är svenska medborgare), där Sverige har egna kärnvapen, ett regemente i varje stad, 500-600 stridsflygplan etc. Dvs ungefär som Sverige såg ut försvarsmässigt i början på 1960-talet innan vi lade ner vårt kärnvapenprogram för att S-kvinnor grät för mycket och sedan började lägga ner förband efter förband.

Nu har tyvärr alla partier utom SD slaktat försvaret under en 30 års-period istället för att bevara det vi hade på 60-talet så då finns tyvärr bara alternativet NATO kvar. Att vara med i NATO innebär vad som än hävdas här på Flashback och i alternativmedia inte att man får amerikansk skräpkultur i högre grad än idag, det innebär inte fler gay-parader, det innebär inte att man måste ta emot fler invandrare (här slår Sverige världsrekord år efter år trots att vi inte är med i NATO) eller att man måste ansluta till alla anfallskrig USA startar (Tyskland, Norge, Island, Luxemburg mf har aldrig varit med i något).

Till alla som skriker om att SD nu kommer förlora sina väljare tror jag det är en liten högljudd klick på Flashback, ett gäng AFS:are (förklädda som SD:are) samt alternativmedia som skriker. Den stora massan som röstar på SD bryr sig inte eller tycker det är bra. Min pappa t.ex. som röstat Moderaterna kan nu tänka sig SD. Så det går folk åt det andra hållet också.

SDs väljare är dessutom postiva till NATO överlag så att man pissar på sina kärnväljare som hävdas är ytterligare en Flashback/AFS-myt:
Citat:
Enligt Novus undersökningar finns en klar majoritet av SD:s sympatisörer som vill gå med i Nato.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...lands-anfall-1
__________________
Senast redigerad av Bankkonsulten 2022-04-11 kl. 16:17.
Citera
2022-04-11, 16:14
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Inga kommer hoppa av och fler ansluter till SD var sekund pga vår regerings söndrande av landet.
SD är det enda hopp svensken har för att vi skall kunna fortsätta leva. Som det är nu så försöker
regeringen (S) ordagrant förstöra Sverige .

Ja TS du är ett vänsterblivet troll


Kan vara en AFS:are med, som inte förstår att om dom mot förmodan skulle lyckas svärta ner SD, så ger det inte fler röster åt AFS utan fler till sjuklövern...

Sen är jag inte glad över tvekandet runt nato heller visserligen, men alla andra alternativ är fortfarande värre. Med marginal dessutom.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback