Citat:
Ursprungligen postat av
Eurovision4ever
Håller med... Här i stan där jag bor delade man förut uppgång och entré med Burger King... man kan ju räkna ut med det man sitter på vad folk hade med sig in... idag ligger det i en galleria... Man kunde lätt tagit med sig en take away från kinarestaurangen på bion häromdagen. Jag tror de som skriker värst är de som aldrig går på bio eller andra evenemang... Eller så är Flashback-folk generellt rena rebeller mot allt i samhället... "ingen bestämmer vad jag ska göra"... nej men stå utanför och glo då... sup och se bio hemma om det känns trevligare för dig...
Sen kan man ju oxå tycka tajmingen är dålig... Bion har nyss öppnat efter en pandemi med tomgång o så skrämmer man bort folk. Tyvärr kostar det en del att gå på bio idag det medges men det mesta kostar idag... Idrottsevenemang har (troligen pga alkoholförsäljningen) även idag liknande restriktioner. Du får inte ta med läsk eller dricka osv in i fotbollsarenor eller ishallar. Sen finns det de som gör det eller försöker, men då får man även där stå sitt kast... Du kan bli avvisad från alla ställen som har serveringstillstånd pga reglerna.
Fast det där är inte samma sak. Är det förbud helt och hållet så är det acceptabelt. Frågan här är ju huruvida dom kan förbjuda ditt snacks beroende på vem du har köpt det utav.
Bion förbjuder inte förtäring per se utan dom vill försöka pungslå sina kunder med överpriser.
Det är utpressning. Och det låter som diskriminering att tillåta den som köpt deras junk och neka den som köpt någon annans junk.
Och du har väl en klassfråga i det där också. Ska dom rikas barn kunna njuta av bioupplevelsen på ett annat sätt än dom fattigas barn? Sen när vart detta land utav den här uppfattningen? Förr i tiden så ville man motverka klasskillnader och samhället skulle vara tillgänglig för alla på lika villkor.