2022-04-11, 14:51
Medlem
Hvis GM er en som AE kjente, så kan GM eventuelt ha lurt AE til å bli med i bil bort fra huset. Og sporene kan ha blitt plantet etter at AE var borte fra huset.

Jeg tenker at hvis GM kjente AE og GM hadde planlagt dette i lang tid ville dette være den mest logiske fremgangsmåten som ville gi minst mulig risiko.
Senast redigerad av z-z-z 2022-04-11 kl. 14:54.
Citera
2022-04-11, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Er det trolig at mer enn en stk GM var i Sv4 på det tidspunktet da GM tok seg inn i huset?
Jeg tenker på GMs risiko for at AE kunne ha flyktet ut en annen utgangsdør dersom det kun var en stk GM til stede.

Ved 1 stk GM: Kan GM ha parkert inntil hoveddøren slik at den var sperret, og deretter tatt seg inn i huset gjennom terassedøren? Kan terassedøren låses opp med nøkkel fra utsiden?
Det skal ha stått en stige opp mot verandaen på baksiden.
Hvis overfallet startet med et fall i en trapp så kan jo det ha vært veien inn.

Jeg tror nok uansett at AEH åpner døren når noen ringer på, om den i det hele tatt er låst når hun er hjemme.
Låser TH døren når han drar selv om hun er hjemme?

Hvis handlingen har vært planlagt i 4 mnd+ så har de hatt rikelig anledning til å groome AEH, hilse på henne og hunden når de er på tur og ta en hyggelig liten prat, slik at det er en positiv gjenkjennelse når det ringer på.
Kanskje han skulle låne en bok eller hadde et annet påskudd til å bli sluppet inn.
Citera
2022-04-11, 14:56
Medlem
Citat:
Hvis GM er en som AE kjente, så kan GM eventuelt ha lurt AE til å bli med i bil bort fra huset. Og sporene kan ha blitt plantet etter at AE var borte fra huset.

Jeg tenker at hvis GM kjente AE og GM hadde planlagt dette i lang tid ville dette være den fremgangsmåten som ville gi minst mulig risiko.
Jeg ser på S4 som et godt åsted.
Komme seg inn og låse døren, ingen som hører eller ser noe som helst.

Kjøre til døren når jobben er klar.
Citera
2022-04-11, 14:57
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Jeg har et stort problem med at det skal ha vært et samarbeid mellom TH og RU.
De ble introdusert av TH's sønn.
De hadde mellom 10 og 20 møter over noen måneder, for å ta i.

Skal de i løpet av denne korte tiden kommet opp med en plan om en falsk kidnapping og drap av TH's kone?
Det er for meg helt absurd.

At RU har snakket om TH vet vi.
OM en kriminell kan ha fanget opp dette og agert uavhengig av RU tror jeg mer på.
Enig, på ett eller annet vis kan en GM ha fanget opp informasjonen om TH//RU's møter.

Tenker at trusselbrevet burde taes på alvor. Kan mulig si noe om GM. Her nevnes blant annet "ny PC" flere ganger, GM vet hvordan TH kan skaffe penger "selge assets" og navn på familiemedlemmer.

Virker nesten som GM kjenner TH/familie fra før.
Citera
2022-04-11, 15:01
Medlem
Citat:
Jeg ser på S4 som et godt åsted.
Komme seg inn og låse døren, ingen som hører eller ser noe som helst.

Kjøre til døren når jobben er klar.
Jo, du har rett i det. Hvordan klarte GM å ikke legge igjen sitt DNA i huset?
Eller hadde GM i tiden før den 31. normale besøk i Sv4, slik at hans DNA var i huset fra før av av normale/"uskyldige" grunner?
Senast redigerad av z-z-z 2022-04-11 kl. 15:04.
Citera
2022-04-11, 15:08
Medlem
Citat:
Jo, du har rett i det. Hvordan klarte GM å ikke legge igjen sitt DNA i huset?
Eller hadde GM i tiden før den 31. normale besøk i Sv4, slik at hans DNA var i huset fra før av av normale/"uskyldige" grunner?
Citat:
Harnes ble pågrepet iført finlandshette, nylonstrømper på overkropp og underkropp, gummihansker og treningshansker. Ermer var teipet igjen. Han hadde portåpner til Sabers garasjenalegg og bar et skytevåpen med lyddemper.

– Det var vanlige damestrømpebukser. Jeg ville ikke legge igjen DNA i garasjen. Jeg visste ikke hva som ville møte meg i garasjen, jeg har aldri møtt Saber før og visste ikke hvordan han ville reagere.
Jeg har hørt om barbering av hode og kropp og grundig skrubb før aksjoner også for å ikke legge igjen DNA.
Citera
2022-04-11, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det du skriver her er argumentasjon på ungdomsskolenivå.
Jeg tviler på at politiet jobber ut fra tilsvarende premisser.

Det fins selvsagt både dyktige og mindre dyktige (eller "dumme") mennesker
innenfor ethvert yrke, fra butikkekspeditører og husmeglere til ordførere og
forsvarsministere.

Jeg lo godt av denne. Den fortjener en kommentar.

Erkefjols, skriver El*in Ørj*asæter.

En kort men presis oppsummering av EØ.
Citera
2022-04-11, 15:52
Medlem
Citat:
De sier at det tilsvarer et fall i en trapp.
Jeg tror det må være et overfall, det stemmer jo med historien uansett hva som ligger bak, at noen har overfalt henne.

Telefonen skal ha blitt lagt på et bord under en klokke.
Jeg tror det er for å dempe lyden, at GM er stresset og at ringingen er sjenerende og at GM vil ha hørselen frigjort til å høre om det kommer noen.
Ringingen utgjør ingen nytte for GM uansett, bare støy.
hvis th har rett om tidspunktet er det ingen stresset gm. Omkring 40 minutter før vedkommende forduftet. Aeh kan allerede vært bortkjørt for det vi vet
Citera
2022-04-11, 15:53
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Er det trolig at mer enn en stk GM var i Sv4 på det tidspunktet da GM tok seg inn i huset?
Jeg tenker på GMs risiko for at AE kunne ha flyktet ut en annen utgangsdør dersom det kun var en stk GM til stede.

Ved 1 stk GM: Kan GM ha parkert inntil hoveddøren slik at den var sperret, og deretter tatt seg inn i huset gjennom terassedøren? Kan terassedøren låses opp med nøkkel fra utsiden?
På en eller annen måte klarte GM å få AEH med seg uten at de ble gjennomskuet. Holder en knapp på at planen var å gjennomføre plottet i løpet av 1 time etter at TH dro på jobb.

Det var ingen tegn til innbrudd i S4, observasjon av bil kl 07.56 og 08.56, bakhon på trappen, siste kjente livstegn kl 09.14 og telefonen ble lagt på feil side av bordet kl 10.06. Raske skritt rett i forkant av kl 10.06 kan være GM som viste at TH skulle ringe hjem etter ca 1 time, ergo GM viste at en hyttetur hadde blitt planlagt den dagen og forklarer hvorfor TH ringe hjem.

Spørs om det faktisk finnes noen bedre forklaring på disse brikkene samlet.
Hvorfor skulle ellers TH ringe hjem den dagen?
Citera
2022-04-11, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg heller også mot at RU er ufrivillig og uvitende trukket inn i saken.

Selve drapet har nok vært planlagt helt uavhengig, og muligens lenge før RU kom inn i bildet.
Jeg tenker at kidnappingsplottet tok form i THs hode i perioden høst 2017 til vår 2018.

Når det gjelder TEH så dukker jo han opp i nær sagt alle "kritiske faser" av denne saken.
enig i at teh er involvert i flere faser. Ikke alt har kommet fram
Citera
2022-04-11, 16:20
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Vanskelig å lage en hypotese med TEH på grunn av samtale kl 09.14 og oppringning kl 09.50. MB og TEH skal også ha forklart seg samsvarende. Han er heller ikke siktet i saken. Tviler på at noen av barna har noe med forsvinningen å gjøre.
Citera
2022-04-11, 16:21
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07

Ja, det er et faktum at han var tilstede på kritiske punkter:

-båtturen da RU ble invitert til Futurum
-de første møtene mellom RU og TH
-som "hundevakt" dagen før forsvinningen
-som mottager av den mest kritiske alibisamtalen
-som første person på åstedet etter THs hjemkomst forsvinningsdagen
-eneste person utenom TH som berørte trusselbrevet

I tillegg har vi noen indikasjoner på at han var innlagt på vårparten 2019, noen
har nevnt i april. Hvis det stemmer, så er det også i denne perioden det er helt stille
fra "motparten".

Hva er det vi ikke vet om TEH?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in