2022-04-11, 12:25
Medlem
Idumeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uluchsheniye
Det är för att sätta ned foten kring de som tar med sig varm lagad mat som stinker vitlök. Ingen kommer beslagta en påse godis eller en burk pepsi.

De vågar inte skriva/berätta detta pga att då bli stämplade som rasister.

Låt oss utgå från att din fantasi om att blattar sitter på bio och käkar varm pacha är sann, hade det inte varit superenkelt för dem att bara skriva in i reglerna att man får äta snacks, men inte tillagad mat? INGEN hade tänkt ”det är för att de hatar invandrare!!”, man hade ju bara tänkt att ”ja, mat kan ju kladda lätt och det luktar en del.”

Dock har de ju börjat sälja en del korv och pizza enligt deras hemsida, så det är knappast kladdig, luktande mat som är problemet.
Citera
2022-04-11, 12:26
Medlem
Byxfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Spelar ingen roll hur ni dressar upp det - det är fel att ta med sig godis utifrån till bion. Det är lite som att ta med sig ett paket dammsugare från Ica in till ett café och beställa en kaffe. ”Deras jobb är att servera dryck, de ska skita i vad jag äter till drycken”. Lite så. Med det sagt så gjorde vi alltid det när vi brukade gå på bio för många år sedan men trodde alltid att vi inte fick egentligen!

Näe, men bara en riktig idiot köper pizza OCH läsk på pizzerian om det ligger en butik med billigare läsk i närheten.
Citera
2022-04-11, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Det finns flera biografer där egen medhavd mat varit förbjuden i decennier så detta är väl inget nytt?

Lite fattigmans-varning om man ej har råd med biografens popcorn och istället smugglar in egna, skärp er för fan.

Då har du missat ett av de bästa/finaste biograferna i landet. Dom tar endast kontanter!

1. Gissar att du inte har barn
2. Gissar att du inte är skild och ska bära kostnaden själv för två barn

Att gå på bio för mig och mina barn kostar ca 450:- bara i biljettpris och sen tillkommer ca 100:-/barn (ja det kostar så mycket) om jag ska handla godis, dricka och popcorn på Filmstaden. Totalt alltså 650:- för alla tre och då blir jag utan godis. Det är ett helt orimligt nöje när man jämför med vad vi kan göra för dom pengarna. Att ha köpt godis på Ica innan bion har varit en förutsättning för att mina barn har haft möjlighet att ens gå på bio nån gång ibland, nu är det helt uteslutet.
Citera
2022-04-11, 12:27
Medlem
funktioners avatar
Inte oväntat men tråkigt beslut.
Citera
2022-04-11, 12:28
Medlem
Polis2010s avatar
Har inte gått på bio sedan mobiler blev tillåtna att prata i. De kommer att gå i konkurs snart.
Citera
2022-04-11, 12:29
Medlem
Schmisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troublezzz
Jag vet inte om du skämtar eller inte, men 2 eller 1,5 liters läskflaskor är direkt farligt att föra upp i analen. De allra flesta kommer inte ens kunna göra ett ordentligt försök men olyckor sker dagligen när folk överskattar sin förmåga.

0,5 liters läskflaskor kan föras in om man är lite erfaren. Det är viktigt att undvika de vassa delarna på flaskan eftersom slemhinnorna i analen är känsliga och lätt bli uppskurna/spricka. Man bör således tejpa delarna runt korken med en mjuk tejp och se över flaskan så att det inte är några vassa kanter.

Man bör nog tänka både en och två gånger innan man väljer att smuggla saker i analen. Smågodis och sånt, visst det går fint och det kommer jag nog göra i framtiden, men för att spara typ 12 kronor på läsk? Nja, då är det nog bättre att sitta törstig under några timmar.
Hur gör du med fekalieproblemet? Det lär ju komma en mindre mängd bajs på det man kör upp i analen. Lär ju inte vara direkt uppskattat att man sitter och kladdar med bajs inne i biosalongen.
Citera
2022-04-11, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxfucker
Näe, men bara en riktig idiot köper pizza OCH läsk på pizzerian om det ligger en butik med billigare läsk i närheten.

Nej, bara en sjukt snål jävel tar med sig dricka utifrån till en pizzeria
Citera
2022-04-11, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariskaprinsessan
Jag bojkottar biofilmer tills man slutar trycka upp sin aktivism i mitt ansikte.

Jag förstår ändå att man inte vill att ungarna ska springa in på ICA och köpa godis för att sedan sitta och snaska på det i biosalongen. Det är enorma pengar man går miste om där. Det är en rimlig regel att införa ur ett kapitalistiskt perspektiv.

Med tanke på att biljetter mer eller mindre dubblats i pris och det kostar 5-600 spänn för familjen att gå på bio bara i biljettkostnad så kan dom ta sig i arslet.

Stor chans att jag lägger en tusing för ett biobesök med ungarna.
Citera
2022-04-11, 12:35
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
Haha, vad fan? Nej, det är klart att jag kommer fortsätta ta med mig godis och dricka till bion. Vad ska de göra, visitera mig? lol
Vad är du för jävla kretin. Vuxna människor ska inte snaska på bio. Skärp dig!
Citera
2022-04-11, 12:35
Medlem
Treantprotectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Det är jävligt enkelt och jag har aldrig begripit vilka fattiga riddare det är som tar med sig godis till en biograf. Tar ni med er mat till en restaurang också?

Nej, men de allra flesta tar med sig en mobiltelefon förutom jag. Tycker dom kan förbjuda sådana och ställa in "phone-booths" istället där ett samtal kostar 500kr per minut. Och tar man mot förmodan upp en mobiltelefon blir man utslängd och bannlyst från alla restauranger tills att man betalat straffavgift om 10000kr. Vakter skall stå utanför också så ingen kan smyga ut och smyganvända mobiltelefoner. "Phone-booths" bör ingå i verksamheten tycker jag.
Senast redigerad av Treantprotector 2022-04-11 kl. 12:40.
Citera
2022-04-11, 12:37
Medlem
Troublezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmiss
Hur gör du med fekalieproblemet? Det lär ju komma en mindre mängd bajs på det man kör upp i analen. Lär ju inte vara direkt uppskattat att man sitter och kladdar med bajs inne i biosalongen.

Det är inte vanligt att fekalier medföljer. Det ansamlas inte i den delen av kroppen utan det rör sig i så fall om fekalierester (dessa går att skölja bort innan, t.ex. med hjälp av en petflaska och ljummet vatten). Vad man gör är ju att givetvis endast smuggla in saker i plastförpackning och, vid behov, skölja av det på toaletten innan filmen.
Citera
2022-04-11, 12:37
Medlem
TKD_1337s avatar
De borde sätta ner foten kring folk som pratar och kysser varandra under filmer istället. Sen så är deras snacks och drycka rejält överprisad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in