2022-04-11, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marimu
Jag skulle säga att jag själv inte går på bio eftersom det sällan slår upplevelsen att titta hemifrån.

Tröskeln höjs för någon som mig om jag måste köpa bions egna, dyrare snacks för att få ett tilltugg till filmen. Utbudet har inte direkt lockat tidigare.

Jag tror jag tillhör den skaran personer som går på bio på grund utav att jag råkat få ett presentkort.

Även om presentkortet skulle kunna bekosta lite snacks till filmen så har jag stått över helt enkelt.

Ja men om nu ändå bemödar sig att gå på bio, betala en massa pengar för filmen, osv. Spelar det då verkligen någon roll om chipsen och drickan kostar 50 spänn eller 100 spänn?
Eller godis - hur mycket behövs? Några hekto. Spelar det någon roll om det kostar 6,90/hg eller 11,90:- ?

Har man absolut inget sug på bions utbud så är det ju vad det är, absolut. Det köper jag.
Men pengamässigt kan det väl fan inte spela någon vidare roll för helheten, om man går på bio någon gång om året eller två.
Citera
2022-04-11, 10:43
Medlem
peterZiipens avatar
Blir säkerligen även en prisökning på allt godis/snacks inne på Filmstaden...
Citera
2022-04-11, 10:44
Medlem
regerings avatar
Bio är ett förlegat koncept och det här snabbar bara på dödsprocessen.
Citera
2022-04-11, 10:46
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Det är jävligt enkelt och jag har aldrig begripit vilka fattiga riddare det är som tar med sig godis till en biograf. Tar ni med er mat till en restaurang också?

Din jämförelse haltar.

När man besöker en biograf så gör man det i första hand för att titta på en ny film. Inte för att köpa godis och snacks.

När man besöker en restaurang, däremot. Då gör man det främst för att köpa och äta mat.

Det är löjligt att inte få ta med sig eget godis och snacks till Filmstaden längre. Filmstadens utbud av godis och snacks är dessutom allt som oftast ganska begränsat.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2022-04-11 kl. 11:03.
Citera
2022-04-11, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zorzarn
Sist jag och mina två barn var på bio, vi kollade Zlatan filmen, spontanbesök. Först 150kr per biobiljett = 450kr, sen köpte vi en varsin dricka, jag tog en stor och barnen en mellanstor, sen tog jag en popcorn och barnen en varsin mellan chips-stjärnor, vill minnas att det gick på typ 170 spänn. Så 620kr för ett biobesök.

Jag ska för all framtid smuggla in egenköpt snacks, ska även uppmana barnen att göra samma sak.

Håller helt med dig, har själv tre barn o det e fan en smärre förmögenhet att gå på bio.
Bara 1 popcorn där får du ju tre Estrella påsar på ICA för. Sänker dom priserna på sitt jävla sortiment lovar jag att folk slutar ta med sig …
Citera
2022-04-11, 10:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Jag trodde biografernas existens gällde att sälja biljetter till filmer. De är ju ingen godisbutik.

Den absoluta lejonparten av biljettpriset går till filmbolagen.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Fastnade i detta under biljettkontrollen igår kväll. Tjejen sa: Vi tillåter inte att ni har med ett eget snacks till bion. Det går bra för i kväll men till nästa gång.
"Blir ingen nästa gång.."
Citera
Medlem
BufordT.Justices avatar
Helt enig. Utbudet är katastrofalt. Med et sagts så förstår jag deras tanke bakom "idén".

Dock kanske man ska justera till lite mer marknadsmässiga priser också när man ändå kommer på fina idéer. Om man måste sätta hus och hem i pant för lite läskeblask och popcorn blir det naturligt för prismedvetna att ta med eget snacks. Drabbar ju i synnerhet föräldrar med ett gäng barn vilka gärna önskar godis till filmmyset.

Kan de inte skapa ett koncept med öl/vin/riktig mat till filmerna istället? Det var magiskt att uppleva möjligheten att få beställa en öl och en whiskey sourz före filmen vid biobesöket på andra sidan ankdammen. ❤️

Citat:
Ursprungligen postat av EricBana87
”Stort utbud” kan man ju diskutera, särskilt inom dryck. Deras 50 cl petflaskor är typ cola, cola zera, fanta, sprite och mineralvatten, that’s it. Standard grejer bara.

Hur ska dem ens kolla att folk inte har med sig egen dryck eller tilltugg? Att man måste tömma allt ens innehåll och gå igenom en security check? Jo tjena.

Det har väl alltid varit ”förbjudet” att ta med sig egna saker? De här är bara skrämseltaktik.

Fattar att dem gör såhär då filmbolagen tar mer eller mindre hela kakan och att det kostar att driva en biograf men då får de åtminstone skaffa ett större sortiment om de ska köra den stilen.
Citera
2022-04-11, 10:54
Medlem
Kommer fortfarande ta med mig öl och sprit när jag går på biograf.
Citera
2022-04-11, 10:57
Medlem
SvartaVargens avatar
Bojkottar det totalt.

Sjuka överpriser och stor del av besökarna är barn.

Sist vi var där kostade snax, godis och dricka 500kr.

Är ju helt jävla absurt hur man kan sätta såna sjuka priser till både barn och familjer
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Det är jävligt enkelt och jag har aldrig begripit vilka fattiga riddare det är som tar med sig godis till en biograf. Tar ni med er mat till en restaurang också?
Nä pucko, men jag tar med egen film till restaurangen. Ha
Citera
Medlem
Detta kommer inte resultera i något annat än ännu färre besökare på bio tror jag.

De som redan köper sina snacks på plars kommer märka högre priser pga monopol, vilket i sin tur kommer resultera i färre besök

De som har med sig snacks kommer bli sjukt iriterade på om dem stoppas ich därmed bojkotta filmstaden. Biokulturen kommer att kortsätta sin självdöd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in