Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-11, 01:54
  #1
Medlem
Neatlesss avatar
På deras hemsida står att läsa:

Citat:
Filmstaden tillåter inte att man tar med egen dryck, mat, snacks, godis, popcorn osv in i biografen. Vi har ett stort utbud av dryck, mat, snacks, popcorn och godis i våra butiker, för att alla ska kunna hitta något som passar dem.

Pressansvarig har också kommenterat:

Citat:
– All form av medhavd godis, läsk och annan typ av förtäring som tidigare varit acceptabel gäller inte längre. Detta då försäljning på biograferna ingår som en del av vår verksamhet

– Men då detta fortfarande är nytt så har jag förståelse för om det kan komma som en smärre chock för dem som ännu inte tagit del av beskedet

Kommer ni försöka smuggla in snacks ändå eller bita i det sura äpplet och betala deras överpriser?

Har dem rätt att visitera besökare eller hur ska de upprätthålla regeln?
Citera
2022-04-11, 01:56
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neatless
På deras hemsida står att läsa:



Pressansvarig har också kommenterat:



Kommer ni försöka smuggla in snacks ändå eller bita i det sura äpplet och betala deras överpriser?

Har dem rätt att visitera besökare eller hur ska de upprätthålla regeln?

Det är jävligt enkelt och jag har aldrig begripit vilka fattiga riddare det är som tar med sig godis till en biograf. Tar ni med er mat till en restaurang också?
Citera
2022-04-11, 01:58
  #3
Medlem
Ariskaprinsessans avatar
Jag bojkottar biofilmer tills man slutar trycka upp sin aktivism i mitt ansikte.

Jag förstår ändå att man inte vill att ungarna ska springa in på ICA och köpa godis för att sedan sitta och snaska på det i biosalongen. Det är enorma pengar man går miste om där. Det är en rimlig regel att införa ur ett kapitalistiskt perspektiv.
Citera
2022-04-11, 02:03
  #4
Medlem
Idumeas avatar
Haha, vad fan? Nej, det är klart att jag kommer fortsätta ta med mig godis och dricka till bion. Vad ska de göra, visitera mig? lol
Citera
2022-04-11, 02:08
  #5
Avstängd
MrMadoffs avatar
It's outrageous, egregious, preposterous!
Citera
2022-04-11, 02:11
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neatless
På deras hemsida står att läsa:



Pressansvarig har också kommenterat:



Kommer ni försöka smuggla in snacks ändå eller bita i det sura äpplet och betala deras överpriser?

Har dem rätt att visitera besökare eller hur ska de upprätthålla regeln?

Har aldrig gått på bio i sverige sen de slutade ta landets valuta svenska kronor som betalning.

Bio går man endast på ute i europa.
__________________
Senast redigerad av Blatteman 2022-04-11 kl. 02:40.
Citera
2022-04-11, 02:12
  #7
Medlem
Idumeas avatar
Hittar inget om hur länge den här "regeln" har varit implementerad? Om den redan har varit igång ett tag så är det ju knappast något man har märkt av.
Citera
2022-04-11, 02:12
  #8
Medlem
Filmstaden gnuggar händerna ilsket.
Citera
2022-04-11, 02:30
  #9
Medlem
”Stort utbud” kan man ju diskutera, särskilt inom dryck. Deras 50 cl petflaskor är typ cola, cola zera, fanta, sprite och mineralvatten, that’s it. Standard grejer bara.

Hur ska dem ens kolla att folk inte har med sig egen dryck eller tilltugg? Att man måste tömma allt ens innehåll och gå igenom en security check? Jo tjena.

Det har väl alltid varit ”förbjudet” att ta med sig egna saker? De här är bara skrämseltaktik.

Fattar att dem gör såhär då filmbolagen tar mer eller mindre hela kakan och att det kostar att driva en biograf men då får de åtminstone skaffa ett större sortiment om de ska köra den stilen.
Citera
2022-04-11, 02:33
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBana87
”Stort utbud” kan man ju diskutera, särskilt inom dryck. Deras 50 cl petflaskor är typ cola, cola zera, fanta, sprite och mineralvatten, that’s it. Standard grejer bara.

Hur ska dem ens kolla att folk inte har med sig egen dryck eller tilltugg? Att man måste tömma allt ens innehåll och gå igenom en security check? Jo tjena.

Det har väl alltid varit ”förbjudet” att ta med sig egna saker? De här är bara skrämseltaktik.

Fattar att dem gör såhär då filmbolagen tar mer eller mindre hela kakan och att det kostar att driva en biograf men då får de åtminstone skaffa ett större sortiment om de ska köra den stilen.
Nej det har verkligen inte varit förbjudet! En bio visar film, det är ingen restaurang. Jag brukar ta med en termos kaffe
Citera
2022-04-11, 02:36
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
Haha, vad fan? Nej, det är klart att jag kommer fortsätta ta med mig godis och dricka till bion. Vad ska de göra, visitera mig? lol

Ge dig minuspoäng i din social credit score med automatisk ansiktsigenkänning.
Citera
2022-04-11, 02:37
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
Haha, vad fan? Nej, det är klart att jag kommer fortsätta ta med mig godis och dricka till bion. Vad ska de göra, visitera mig? lol
Nej dels är det ju knappt någon bemanning. Det är 1-2 pers vid kassorna nära ingången som scannar ens biljett. Ibland kollar ingen biljetten ens. Och de kollar ju inte vart man tar vägen sedan. Du skulle kunna hänga kvar hela dagen och glida runt mellan salongerna.

Men det viktiga. Nej självklart får de inte visitera någon.

Och att jag skulle pröjsa 50 spänn för popcorn som är poppade i Kina för 2 månader sedan, glöm det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback