2022-04-11, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Det är inga problem för dom att kontrollera dig. Har du med en väska eller kasse då har dom rätt att få se vad du har i den innan du går in. Vägrar du att visa upp vad du har kan du få vända i dörren. Det blir alltså indirekt en frivillig visitation.
Fast ska detta bli verklighet måste dom anställa en hel hög med vakter för att det inte ska bli blodvite när lättkränkta mena blir avvisade när dom inte vill visa innehållet i becknarväskan.
Lagen styr vad de får göra och det finns absolut inte lagstöd för dem att titta i väskor.
Citera
2022-04-11, 10:02
Medlem
Ferhs avatar
Det är väl bara att smuggla in det isåfall, de lär ju knappast visitera biobesökarna, eller gå runt med en ficklampa inne på bion och lysa på folk och förhöra dem om vart de har fått tag på det de äter/dricker.

Det handlar ju hur som helst enbart om girighet, eftersom man vill kunna sälja popcorn etc för tre gånger mer än vad det kostar i en vanlig butik.

Personligen så tror jag att de skulle tjäna betydligt mer pengar ifall de istället anställde ett par vakter som kunde slänga ut alla personer som stör, eftersom fler skulle vilja köpa biobiljetter då.
Citera
2022-04-11, 10:03
Medlem
JeffDaviss avatar
Så här blir det när ett kinesiskt bolag inte har nån jävla aning om hur västvärlden fungerar. Att förbjuda eget godis kanske funkar i kommunist-Kina där alla hjärntvättade idioter gör allt som pappa staten säger men så funkar det inte i den fria världen. Fuck kinesernas profithunger!

Tidigare har jag köpt godis nån gång ibland på biograferna. Nu är det slut med det. Jag kommer ENBART ta me eget godis från och med nu. Denna regel kommer tas bort inom några månader. Jävla fittor.
Citera
2022-04-11, 10:03
Bannlyst
Vem fan över femton går på bio och lider av att inte få ta med sig eget godis? Köp på plats för fan, det är en del av upplevelsen när man går på bio, särskilt för de mindre. Här kommer seriöst vuxna män och kvinnor och gråter över detta?

Vilken enorm jävla skara treåringar som samlats och gråter över chips som de inte bryr sig om, på en biosalong de inte bryr sig om och över en film de inte vill se. Seriöst, lycka till i framtiden ni som gråter.

Vi hade haft det allra senaste inom allt, om alla bara betalade för sig och lät företag dra in vinst och utvecklas. Snåla ni och se landet återgå till 1950.
Senast redigerad av Snuthus 2022-04-11 kl. 10:07.
Citera
2022-04-11, 10:05
Medlem
ozyrecons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuthus
Vem fan över femton går på bio och lider av att inte få ta med sig eget godis? Köp på plats för fan, det är en del av upplevelsen när man går på bio, särskilt för de mindre. Här kommer seriöst vuxna män och kvinnor och gråter över detta?

Vilken enorm jävla skara treåringar som samlats och gråter över chips som de inte bryr sig om, på en biosalong de inte bryr sig om och över en film de inte vill se. Seriöst, lycka till i framtiden ni som gråter.

Jag håller med. Ocharmiga människor är det. Går sen folk så ofta på bio så det är en sådan stor fråga?
Citera
2022-04-11, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Det är jävligt enkelt och jag har aldrig begripit vilka fattiga riddare det är som tar med sig godis till en biograf. Tar ni med er mat till en restaurang också?
Folk gör det för att de är ekonomiska och har principer.

Det spelar ingen roll om man tjänar bra, man vill ändå inte stödja en verksamhet som blåser en på pengar genom att ta ut ett överpris på enkla saker som inte skiljer sig i kvalitet utan rent av är bättre på det billigare stället pga omsättningen samt att de billigare stället har större utbud.

Det är som att gå till en mekaniker som ler brett när han tar ut ett överpris samtidigt som firman bredvid erbjuder billigare och fler tjänster.
Man känner sig blåst och lurad.
Det är så vi med god ekonomi känner oss, white trash skiter ju i om de handlar middagsmat på bensinmacken.
Det handlar om ett tankesätt där man helt enkelt alltid vill göra bra affärer, många bäckar blir stora som de säger.

Absurt att bio butiken som enbart säljer tilltugg är dyrare än andra butiker där godis mm endast utgör en liten del av deras verksamhet...
SF bio mm får ta och skärpa till sig och konkurrera med bättre priser och utbud istället för att leka gestapo och fungera som något statligt bolag som kräver en marknad utan konkurrens..
Citera
2022-04-11, 10:09
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozyrecon
Jag håller med. Ocharmiga människor är det. Går sen folk så ofta på bio så det är en sådan stor fråga?

Barnfilm går fortfarande bra. Resten är på nedåtgående sedan 15 år tillbaka
Citera
2022-04-11, 10:13
Medlem
Vem vet, kanske förbudet åtföljs av att Filmstaden sänker priserna och gör sitt eget godis och sin egen läsk prisvärd?

Iallafall, jag gillar att köpa popcorn och en läsk till bion. Det är ändå inte den typen av godis som man köper någon annanstans och tar med sig till biografen.

Sedan finns det en annan grupp som gärna tar med sig "godiset" till biografen och det är de som inte äter vanligt sockergodis utan kanske lite hälsosammare snack.

Men jag vet inte om jag är så förtjust i att gå på bio längre. Jag ser inte fram emot visitationer och obehagliga frågor om man har godis med sig eller inte.
Citera
2022-04-11, 10:17
Medlem
aquaman1s avatar
Ännu en anledning att bara gå till Nordisk Film när man ska på bio.
Citera
2022-04-11, 10:18
Medlem
Filmstaden går tyvärr dåligt och det beror på att folk inte kan, vill eller orkar gå dit och se på bio. Om man då slänger upp ett förbud som det här, vilken effekt får det då på viljan att komma dit? Ökar eller minskar den? Känner man sig mer eller mindre välkommen?

I slutändan kommer SF att behöva ta ställning till om de med det här förbudet skrämmer bort så mycket folk att de får ändå sämre intäkter eller om det här förbudet ökar intäkterna. Det beror ju också lite på hur man säljer in det. Man kan ju framföra saker på mer eller mindre sympatiska sätt.

Om de skulle börja visitera folk, vad skulle det göra med viljan att gå dit? För man går ju bara dit om man tycker att det som helhet är en trevlig upplevelse. Visitation ingår inte riktigt i det, om man så säger... Jag för min del skulle sluta gå dit direkt och om de börjar med att visitera folk kan de nog vara ganska säkra på att gå i konkurs inom 2 månader.

Om de är smarta gissar jag på att de kommer att tona ner det här förbudet och istället satsa på att locka folk med en så positiv upplevelse som möjligt. Välkomnande, rent, snyggt, mysigt med bra snacks och drycker till rimliga priser.

Framtiden kommer att visa om de är smarta eller inte. Det vore synd om de skulle få lägga ner.
Citera
2022-04-11, 10:19
Avslutad
Klart som fan att man köper popcorn osv på på plats. Det är ju detta som gör att dom ens existerar. Skulle alla köpa med sig godis och läsk utifrån skulle inte biografer existera längre.

Personer som har medhavt godis är snyltare.
Citera
2022-04-11, 10:20
Medlem
2n00b4Us avatar
Vad kostar ens läsk och godis på Filmstaden? Om det är ungefär samma priser som i matbutikerna är det ju ingen fara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in