2022-04-10, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Så ombudet skulle gått emot klientens intresse?
Det gick ju toppenbra med förlikningen som Esbjörn ”tvingades” skriva på….
Nu tänker du lite galet igen... Du verkar ofta ha otur med tänkande.
Det som faktist hände var just att ombudet gick emot klientens intresse.
Om utsikten att vinna är NOLL - är ombudets uppgift att tillvarata klientens andra intresse, kort de ekonomiska. Genom att ljuga om utsikterna och driva en hopplös process så gjorde han precis det - gick emot klientens intresse i syfte att skinna honom på pengar.
Jävla otäck människa, det går inte att försvara på något sätt.
2022-04-10, 19:09
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Han var väll då som nu klämd att yttra sig ...

Vem hade klämt honom vid den tidpunkten, han var ju forfarande nöjd, glad och skojfrisk?
Han klämdes väl först veckan därpå, att underteckna ett av någon annan författat ”ångerbrev”.
2022-04-10, 19:46
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Så ombudet skulle gått emot klientens intresse?
Det gick ju toppenbra med förlikningen som Esbjörn ”tvingades” skriva på….

Ja han blev övertalad att EB lurade honom på några miljoner av sina närmaste, klart han inte ville sälja då och ursäkterna haglade, men i stället för att göra det enda rätta dvs häva affären och stå för det så byggdes det upp en falsk bild av att han inte var kapabel att sälja sitt hus inte mins mm mm.
Hans vilja var att sälja ända tills gamarna kom.

Detta planerades av Binninge MPL mfl. helt öppet på Facebook, inte smart precis om man nu skulle göra någon mör och få denna att backa och med det stå för alla kostnader.

Förlikningen var ju det enda som gick någorlunda bra tillskillnad från alla andra katastrofala saker Binninge gjorde, spred rykte om huset skulle vara värt nära sex miljoner men kunde inte ens bevisa att det var värt samma som priset Esb satte utan att töja och skarva med felaktiga uppgifter.

Som vanligt så bottnar allt i samma sak , pengar,,,, då kommer alla giriga fram och ska sno åt sig, detta är så extremt vanlig.
2022-04-10, 20:20
Medlem
Lejon-xs avatar
Champagneock o Massonite kommer inte att fatta vad som hände, när HD inte gav något prövningstillstånd, i morgon eller på tisdag Hahaha jag tror jag döööör, får inte luft hahaha
2022-04-10, 22:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Så gubben ångrar sig, men vågar inte skicka brev, inte ringa och inte prata med Ebba. Men han vågar dra igång värsta skitpratarkampanjen i Expressen? Känns väldigt logiskt.
Jag tycker det låter sunt ur en äldre mans perspektiv att undvika kontakt med den som lurat av honom huset.
Det spelar juh ingen roll vem det är , fast det står ett namn på ett papper, Denna får nu ta smällen med att återlämna det som tillhör Esbjörn.
När man är så ledsen att man skäms , kan det faktiskt bli en effekt där man ser positivt glad ut.

Jag förstår mig på Esbjörn , att vända sig till media istället för domstol (äldre människor gör så).
2022-04-10, 22:28
Medlem
Eftersom en återbetald handpenning inte häver avtalet finns ingen anledning att ta emot den förrän ett sådant avtal (hävning enl JB) föreligger. Ett mottagande hade inte utgjort något erkännande utan hade bara lagt ytterligare en handling till soppan som behövt redas ut.

Esbjörn hade utifrån sin uppfattning att han efter avtalet hade undertecknats ville behålla sitt hus två alternativ:
Få avtalet ogiltigförklarat
Häva avtalet

Häva avtalet är den enklaste vägen, då behöver man bara enas med motparten och följa de formaliakrav som finns, men man kan förhandla och träffa vilka överenskommelser man vill

Ogiltigförklara, finns ett antal grunder, det är då upp till mig att först hävda detta inför domstol, och sedan bevisa.

Så enkel är juridiken, sedan kan man tycka en massa utifrån tankar och åsikter om vad som skett men allt kommer ner till bevis.

Går man för ogiltigförklarande bör man ta upp det direkt, det blir mindre trovärdigt om man först spelar ut hävning/ångrande och när det verkar fruktlöst går man över till ogiltigt.

Citat:
Nu är du helt insnurrad, igen.
Esbjörns ombud kontaktar Ebbas ombudet få och efterfrågar ett konto ditt Esbjörn kan sätta tillbaka handpenning
Esbjörns ombud får inget konto så därför deponeras det på Länsstyrelsens konto,
Är det för komplicerat att förstå?
2022-04-10, 23:05
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joonas73
Eftersom en återbetald handpenning inte häver avtalet finns ingen anledning att ta emot den förrän ett sådant avtal (hävning enl JB) föreligger. Ett mottagande hade inte utgjort något erkännande utan hade bara lagt ytterligare en handling till soppan som behövt redas ut.

Esbjörn hade utifrån sin uppfattning att han efter avtalet hade undertecknats ville behålla sitt hus två alternativ:
Få avtalet ogiltigförklarat
Häva avtalet

Häva avtalet är den enklaste vägen, då behöver man bara enas med motparten och följa de formaliakrav som finns, men man kan förhandla och träffa vilka överenskommelser man vill

Ogiltigförklara, finns ett antal grunder, det är då upp till mig att först hävda detta inför domstol, och sedan bevisa.

Så enkel är juridiken, sedan kan man tycka en massa utifrån tankar och åsikter om vad som skett men allt kommer ner till bevis.

Går man för ogiltigförklarande bör man ta upp det direkt, det blir mindre trovärdigt om man först spelar ut hävning/ångrande och när det verkar fruktlöst går man över till ogiltigt.

Antingen häva avtalet genom samråd med köparen eller stämma köparen, han gjorde ingendera.
Ej heller ville den ”juridiske” kluddaren sköta samrådet åt honom, Esbjörn hade inte ens behövt delta.
Bara för ombud att delta och förhandla med fullmakt, men detta ombud var inte ens med på samrådet!
Att få kludden Binninge att lämna in en stämning för att få köpeavtalet ogiltigförklarat gick inte heller, då måste man nämligen bevisa att avtalet är ogiltigt då man lämnar in stämningen annars avvisas den.
Undra just om han någonsin stämt någon, utan bara anlitats som ombud för stämda eller åtalade?
2022-04-11, 06:50
Medlem
Citat:
Jag tycker det låter sunt ur en äldre mans perspektiv att undvika kontakt med den som lurat av honom huset.
Det spelar juh ingen roll vem det är , fast det står ett namn på ett papper, Denna får nu ta smällen med att återlämna det som tillhör Esbjörn.
När man är så ledsen att man skäms , kan det faktiskt bli en effekt där man ser positivt glad ut.

Jag förstår mig på Esbjörn , att vända sig till media istället för domstol (äldre människor gör så).
Nu fortsatt ju dock Esbjörn hålla kontakter och ta hjälp av både Binninge, majkgård och mpl - trots att de sett till att han blev av med huset OCH pengarna… destruktivt - ja . Men inte ebbas fel.
2022-04-11, 07:22
Medlem
Citat:

Jag tror inte du förstår någonting.
Esbjörn hade inte behövt vända sig till domstol, det hade räckt med att dyka upp på ett samråd och förhandla fram en hävning av avtalet. Om han inte ville göra det själv kan hans ombud göra det med en fullmakt. Tyvärr hade han blivit pådyvlad en klant som antingen saknade grundläggande färdigheter eller hade en annan agenda.
Jag förstår mig på Binninge, att vända sig till media istället för samråd (kluddare gör så).
2022-04-11, 08:29
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Nej, Binninge hade den dagen, en dag som förövrigt knäckehäxsan ”krävde” att mötet skulle tas. Då Esbjörn efter att han tänkt till gick med mötet så kom PARTERNA, inte Flashbackrunkarna, överens om att Binninge kunde närvara via Teams.

Ett ombud som vill tillvarata sin klients intresse är givetvis fysiskt närvarande för att stötta sin klient.
Går inte att skylla på parterna, det vedervärdiga ombudet ifrån Örebro har allt ansvar för att han kluddade bort tillfället till en uppgörelse innan ärendet togs till rätten.
2022-04-11, 08:37
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Det var inte Esbjörn som vände sig till media, det var de galna kärringarna som tog över hans liv samt det vedervärdiga ombudet ifrån Örebro som skötte den biten.
Varenda intervju och medverkande övervakades av dessa förutom en intervju i TV4 där Esbjörn talade fritt, efter den intervjun så gömdes Esbjörn undan.

Äldre personer springer normalt sätt inte till media utan försöker göra rätt för sig.
2022-04-11, 08:52
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Ett ombud som vill tillvarata sin klients intresse är givetvis fysiskt närvarande för att stötta sin klient.
Går inte att skylla på parterna, det vedervärdiga ombudet ifrån Örebro har allt ansvar för att han kluddade bort tillfället till en uppgörelse innan ärendet togs till rätten.
Så ett ombud om som har en annan förhandling inbokad ska enligt dig skita i den förhandling och åka på ett möte som kan tas en annan dag? Är det så jag ska uppfatta dig och är det så ombudet skulle agera.
Läs gärna i RB vad laga förfall är

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in