2022-04-11, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jag tror Vladimir Putin blir topp tunnor rasande när han ser hur Ukraina har skadat den ryska armén.

Jag är nämligen inte helt säker på att all information om sakernas tillstånd nått fram till Putin ännu.
Lite har i alla fall fått veta eftersom han har satt in ”Slaktaren i Syrien” för att försöka få ordning på sina tilltufsade och demoraliserade styrkor.
Citera
2022-04-11, 07:47
Medlem
Även om Ryssland försöker gå på offensiven så håller tiden på att rinna ut. Det är skillnad på att bedriva ett försvarskrig som Ukraina gör.

Men att tröstlöst fastna i ett invasionskrig som nu är inne på 46 dagar eller 47, utan några utsikter till seger, det borde göra ryska politiska ledningen sömnlös.

Man har inte mycket från Putin eller Lavrov. Har dom helt tappat stinget? Inga nya förslag för att lösa "konflikten"?

Just att tiden rinner ut gör att man försöker köra meningslösa offensiver som tröttar ut angriparna själva.
Citera
2022-04-11, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Det här med sakliga invändningar är inte din grej va? Jag har smulat sönder din sort under många år. Du har uppenbarligen bara epitetssmetande i din retoriklåda.

Smula sönder det här kamrat

Han påstår den 23 Mars att hela Ukrainas arme är bortblåst och att man har förlorat kriget.

Berätta kamrat, tycker du det ser om det är sant?
Citera
2022-04-11, 07:54
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Man har inte mycket från Putin eller Lavrov. Har dom helt tappat stinget? Inga nya förslag för att lösa "konflikten"?

Putin ska träffa den österrikiske kanslern Karl Nehammer. Vi får eventuellt veta något efter det(eller inte).
Citera
2022-04-11, 08:04
Medlem
Slackoffs avatar
Ännu en propganda seger för Moskva Khanatet.
Moskoviternas tjetjener spelar in en mysig feelgood vide o med kvinnor som skriker i bakgrunden och man hör skott.
https://www.youtube.com/watch?v=s3oFcHIMpMU
Citera
2022-04-11, 08:09
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Hahaha. Ljugepedia. Ni västsykofanter är ju helt obetalbara. Är du så här korkad på riktigt? Alla som inte instämmer i västpropagandan är ”rysstroll” enligt er. Larry C. Johnson har flera decenniers erfarenhet inom CIA på just det här området. Jämför det med klåparna som utgör ”expertisen” i Bidenadministrationen. Bara det faktum att Rubeln återhämtat hela fallet sen inledningen av invasionen borde säga dig att dina idoler i väst är totalt inkompetenta.

Det är mycket rörande att du låtsas som du visste vem Larry C. Johnson var innan han dök upp i ditt dårflöde i veckan.

Skönt att du bedyrar hans långa erfarenhet. Då känner jag mig helt trygg.
Citera
2022-04-11, 08:12
Medlem
Mördarregimen i Kreml gör nya försök att radera ut Ukrainsk infrastruktur i bästa naziförebilder. Så även miljoner ryssar i östra Ukraina lär nu få känna på den ryska bastarden putins vrede när han vill få utloopp för sin förstörelselusta. Är det sanktionerna som gör att den lille i Kreml tappar omdömet allt mer eller är det det fria Ukrainas oförskämdhet att göra motstånd, ja eller bådadera?

Varför finns fattiga Ryssland? Snälla, gör om gör rätt.

Slava Ukraini!
Citera
2022-04-11, 08:17
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag är ärligt talat inte förtjust i postandet av likbilder i den här tråden. Det finns väl ett Gore-underforum där dylika bilder hör hemma? Men till och med SVT väljer ju nu att visa upp döda kroppar med fullt synliga ansikten, så det är väl där vi har hamnat.
Citat:
Ursprungligen postat av Ariskaprinsessan
Alltså... Du vet om att du inte behöver klicka på länkarna va?

Någon som vet något om den stora explosionen nyss?
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Nej, det gör jag inte heller (om det av sammanhanget framgår att länken innehåller bilder på döda). Men hör de hemma här alls?
Citat:
Ursprungligen postat av Ariskaprinsessan
Klart de gör. Det är ju bilder från invasionen.
Bilder som säger mer om människan som hämdgirigt och våldsamt djur än om invasionen.

Även jag har slutat klicka på liklänkar eftersom dom inte har annat berättigande än att visa hur vidrigt kriget är. Det räckte med länken på den våldtagna treåriga tösen som naken slängts överst i en likhög.

I vilket fall säger likfrosseriet ingenting om hur kriget går utan appellerar till ett nekrofiliskt intresse av människans allra sämsta sidor.
Senast redigerad av Taggad 2022-04-11 kl. 08:49.
Citera
2022-04-11, 08:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Ja, det finns ett tydligt mönster i min posthistorik eftersom jag är konsekvent. Jag är inte en psykiskt sjuk narkotikamissbrukare och pedofil, som flera av de mest aktiva och hatiska Ukrainadårarna bokstavligt talat är.

Det säger nåt, ändå, att de flesta av dem verkar vara sexuellt avvikande personer med missbruksproblematik och psykisk sjukdom. Det är väl såna som verkligen tror på SVT, DN, Aftonbladet och TV4 och som identifierar och solidariserar sig med regimen i Sverige och den rådande makten i Västvärlden.

Det är inte bara västvärlden som motsätter sig att ryska soldaterna nu verkar bestå av Islamiska staten. Vet du när deras samarbete började? Vill Putin ha IS i Ryssland efter kriget? Vill du ha IS i din by?
Citera
2022-04-11, 08:32
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Ännu en propganda seger för Moskva Khanatet.
Moskoviternas tjetjener spelar in en mysig feelgood vide o med kvinnor som skriker i bakgrunden och man hör skott.
https://www.youtube.com/watch?v=s3oFcHIMpMU

Fyfan vilka vidriga svin. Ryska muslimer. Två fel gör som bekant inte ett rätt.
Citera
2022-04-11, 08:33
Medlem
“Ukraine is being defeated. And this is exactly what we saw all during the Syrian conflict. They carry out an attack on civilian population and call for intervention,” Brian Berletic, a geopolitical analyst and former US Marine Corps soldier, said of the incident in Kramatorsk.

“Ukraine is being defeated. And this is exactly what we saw all during the Syrian conflict, when the US, British and EU sponsored terrorists were being routed they would pull something like this.

They would carry out an attack on civilian population, they would say Syrian government did it. And then they would call for intervention, they would call for more sanctions.

That is what they did throughout the entire conflict until they completely lost. And this is what we are going to see here in Ukraine.”

https://t-me.translate.goog/dpr_mfa/269?_x_tr_sl=fr&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=sv&_x_tr_pto= wapp
Citera
2022-04-11, 08:37
Medlem
My name is Brian Berletic and for several years I have run the alternative news blog, "Land Destroyer

Jaja, jag trodde inte man kunde vara en ex-marine men han kanske fick sparken.

Semper fi!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in