2022-04-11, 00:07
Medlem
DDRTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Det där drog du fram ur röven, rysshora. Bättre att lyssna på någon som faktiskt är på plats.

https://twitter.com/CanadianUkrain1/status/1513270462746398724

Canadian Ukrainian Volunteer:

"First the good news!
Air defense has shot down the rocket fired at #Mykolaiv. The debris started a small forest fire that was quickly extinguished.

A column of #Russian equipment heading for #Kharkiv was destroyed. Witnesses report 2,000 bodies and lots and lots of equipment.

Furthermore, during the day, a total of almost 90 #Russian soldiers and 13 units of Russian equipment were "utilized" in #Kherson region.

So I lied. No bad news. Glory to #Ukraine! 🇺🇦✊🏻
"

Hörde tidigare under dagen att vi skulle vänta på något bra. Måste vara attacken på kolumnen med 2000 döda rySSar. Har det framkommit något mer om detta.
Citera
2022-04-11, 00:08
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariskaprinsessan
Alltså... Du vet om att du inte behöver klicka på länkarna va?

Någon som vet något om den stora explosionen nyss?
Nej, det gör jag inte heller (om det av sammanhanget framgår att länken innehåller bilder på döda). Men hör de hemma här alls?
Citera
2022-04-11, 00:09
Medlem
Ariskaprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Nej, det gör jag inte heller. Men hör de hemma här alls?

Klart de gör. Det är ju bilder från invasionen.
Citera
2022-04-11, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det finns inget officiellt rapporterat om detta men om det stämmer så är det stort. Rysk konvoj attackerad på östfronten med sjukt stora förluster.

https://twitter.com/CanadianUkrain1/status/1513274829503442945

Låter inte troligt. Hur skulle Ukraina få sådan eldkraft? Flyg?
Citera
2022-04-11, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgran
De transporterar den säkert i mindre laster för att inte riskera att för mycket försvinner vid en attack.

Kvällens enorma explosion i Mykolaiv var troligen en träff på en vapendepå.

Hittils har de flesta transporter med åtminstone anti-tank vapen körts med minibussar för att sprida risken att bli attackerade.
Citera
2022-04-11, 00:11
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Nej, det gör jag inte heller (om det av sammanhanget framgår att länken innehåller bilder på döda). Men hör de hemma här alls?
Det är inte tillåtet att posta bilder på döda människor i denna tråden. Finns en annan tråd för det ändamålet.
Citera
2022-04-11, 00:12
Medlem
Det verkar inte troligt att den 13 km långa kolonnen (kolumnen) tillintetgjordes med upp emot 2000 döda ryssar. Jag tror inte på den uppgiften.

Den kolumnen är inte på väg mot Kharkiv heller enligt uppgifter som jag dragit ur röven. Den går mot Donbass.

Men man har lyckats slå ut en mindre kolonn, jag har surfat runt och sett uppgifter på att upp emot 500 ryssfascister har tillintetgjort och en massa militär utrustning.

Drönare skall ha varit inblandade. Ukraina är experter på att angripa kolumner.

Vi får forska vidare för att få veta mer.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Låter inte troligt. Hur skulle Ukraina få sådan eldkraft? Flyg?
UAF har tio AT vapen för varje ryskt pansarfordon till sitt förfogande. Pluss en del artilleri också.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det är inte tillåtet att posta bilder på döda människor i denna tråden. Finns en annan tråd för det ändamålet.
Tack. Det tycker jag är bra, även om det inte efterlevs särskilt
Citera
Medlem
Jirens avatar
STÄMMER uppgifterna som nu börjar sippra fram på Twitter så har en 13km lång rysskonvoj utplånats HELT! Det måste ju vara konvojen som varit uppe i massmedierna hela dagen.

2000 döda ryssjävlar!?

Ska bli spännande att höra mer imorgon.
Citera
2022-04-11, 00:13
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Han skriver även detta

A column of #Russian equipment heading for #Kharkiv was destroyed. Witnesses report 2,000 bodies and lots and lots of equipment.

Är detta kolonnen man visade tidigare idag tro?

Tvåtusen(!) döda låter ju rätt extremt dock. Råkade han lägga på en nolla för mycket där kanske? Eller så är det döda + skadade som avses. Jag har oavsett svårt att tro att man orsakat ryssarna så stora förluster i en enda räd, men jag har förstås ingenting emot om det stämmer.

UAF:s general hintade ju tidigare ikväll om att de snart kommer att släppa en nyhet som innebär att siffrorna på ryska förluster kommer få skrivas upp en del, men då antog jag att det snarare handlade om uppemot 500 dödade soldater (vilket också är ett väldigt bra dagsverke). Går vi upp i fyrsiffrigt är det ett jädra styrkebesked.

Nåväl, imorgon får man väl kanske veta hur det var.
Citera
2022-04-11, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Malwarebytes släpper inte igenom den länken.
Men, skulle man inte kunna använda sig av koldioxid i mängder för att sterilisera tunnlarna?

Ingen dum ide faktiskt med tanke på dess vikt i relation till syrgas. Tror dock det blir svårt att föra in de mängder som behövs, som tur är!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in