2022-04-10, 18:07
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Nej, det kommer inte hända i Europa. Snälla nån, någon måtta får det vara med domedagsprofetiorna från den s k "vakna sidan".

Anledningen till att NWO avstannat något i Europa stavas Omicron. Kom visst från Taiwan.

Österrike kom längst, med Tyskarna sniffandes bakom.
Intressant var att Ulf Kristersson var så intresserad av att förbjuda allt för bara 3-månader sedan.

Mycket som skett vi skall ta lärdom av.
Citera
2022-04-10, 18:14
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Bryr du dig inte om barnen eller deras föräldrar? Är man kommunist för att man värnar folkhälsan? Covid19 är ingen förkylning.
Det är ju det vi gör. Vad vill du att vi ska sitta inlåsta resten av livet för att man kan bli sjuk. Herregud.
Citera
2022-04-10, 20:00
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ja, man är kommunist. Se videon ovan, detta är vad många som värnar folkhälsan är idag. Fullkomligt galna.

Notera: ingen dör idag, ingen dog tidigare heller globala dödstalen är samma 2020 som 2021. En pandemi skall visa kraftig överdödlighet. Vi är lurade, du också.

Trams! Dör flera hundra personer i covid i Sverige varje vecka.
Citera
2022-04-10, 20:03
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Jo det är just därför jag inte vill tvinga på dem masker, för att jag bryr mig om dem. Men det är väl naturligtvis fullständigt omöjligt för din lilla hjärncell att begripa.

Och om att "värna om folkhälsan" är att ta bort människors frihet, låsa in dem i sina hem och stänga deras verksamheter, ja då är du kommunist. Men återigen, detta blir väl för avancerat för en person med din begränsade IQ.

"Covid-19" finns för övrigt inte längre, din dumma jävel. Vad som existerar nu är ett par varianter som ger förkylningssymptom - dvs, jo, en förkylning är precis vad det är. Att "Covid-19" var farligt (för en viss kategori människor) 2020, betyder inte att "Covid-19" är farligt idag 2022. Men visst, jag förstår att även detta, dvs att skilja på två olika saker, är en förmåga som du till skillnad från normalbegåvade personer saknar.

Bullshit! Det dör ett par hundra personer i covid19 varje vecka i Sverige. Vad är du för tomte egentligen? Kryp tillbaks under din sten.
Citera
2022-04-10, 20:05
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Det är ju det vi gör. Vad vill du att vi ska sitta inlåsta resten av livet för att man kan bli sjuk. Herregud.

Håll dig frisk. Håll avstånd, vistas inte i inomhusmiljö med främmande människor. Sprid inte smittan. Visa omtanke och respekt.
Citera
2022-04-10, 23:58
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Bullshit! Det dör ett par hundra personer i covid19 varje vecka i Sverige. Vad är du för tomte egentligen? Kryp tillbaks under din sten.

I princip hela Europa och västvärlden är överens om att "Covid-19" inte längre är en samhällsfarlig sjukdom. Men du vet förstås bättre...

Tittar du ut från din lilla håla så ser du att restriktionerna är borta på de flesta håll. Tror du verkligen att alla dessa länder skulle agera så om det fanns en livsfarlig och jättesmittsam sjukdom i rörelse? I så fall är du ju en foliehatt utan dess like.

Att ett par hundra personer (alla såklart i mycket hög ålder och dåligt skick) dör per vecka är liksom inte ett stort problem. Det hör till vanligheterna och är något som vi, precis som alltid, får leva med.

Inse att det är du som är extremisten här. Min åsikt är idag mainstream - Du hittar knappt någon som vill ha restriktioner idag. Endast någon enstaka hjärndöd kommunist här och där, så är det några som ska krypa tillbaka under sina stenar så är det din sort. Ni är fan lika "fringe" som nazisterna nu. Fuck off
Citera
2022-04-11, 00:04
Medlem
Ariskaprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perhaps-Probably
Du tvivlar alltså på ditt eget länkade material? Det står nämligen så i det du länkade, dvs låg risk att det sprids.
Från dina källor:

1700 smittade människor är dessutom inte många i en stad som har en befolkning som är större än hela Sverige och antalet människor i kritiskt tillstånd går att räkna på en hand. Betydligt fler blir smittade av influensa och övriga virus varje år. Det är inget i nuläget som indikerar att man ska oroa sig just för det här viruset. Framförallt med tanke på det faktum att enbart gamla har blivit kritiskt sjuka än så länge.

Du är ju störtskön!
Citera
2022-04-11, 08:00
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
I princip hela Europa och västvärlden är överens om att "Covid-19" inte längre är en samhällsfarlig sjukdom. Men du vet förstås bättre...

Tittar du ut från din lilla håla så ser du att restriktionerna är borta på de flesta håll. Tror du verkligen att alla dessa länder skulle agera så om det fanns en livsfarlig och jättesmittsam sjukdom i rörelse? I så fall är du ju en foliehatt utan dess like.

Att ett par hundra personer (alla såklart i mycket hög ålder och dåligt skick) dör per vecka är liksom inte ett stort problem. Det hör till vanligheterna och är något som vi, precis som alltid, får leva med.

Inse att det är du som är extremisten här. Min åsikt är idag mainstream - Du hittar knappt någon som vill ha restriktioner idag. Endast någon enstaka hjärndöd kommunist här och där, så är det några som ska krypa tillbaka under sina stenar så är det din sort. Ni är fan lika "fringe" som nazisterna nu. Fuck off

Cancer och HIV räknas inte heller som samhällsfarliga sjukdomar. Totalt ofarligt då?

I Shanghai tar de smittan på allvar. Tror du att de är felinformerade? Vad "folk vill" handlar till stor del om vad de blir matade med. Det finns uppsidor och nedsidor på allt som man väljer att göra. Ytterst handlar det om vad man anser ett människoliv är värt och vad en persons fullständiga frihet är värd i förhållande till en annan persons säkerhet och trygghet.

Att göra som vi gör i Sverige kommer innebära att smittan bara går runt runt. Vi kommer alltid tvingas avsätta stora summor pengar för att hantera det inom vården och rehabåtgärder. Många äldre kommer dö i förtid. Sedan känner jag en oro för vad det kommer innebära för folkhälsan på sikt med tanke på långtidseffekterna, diabetes, hjärtsjukdomar mm. Jag förstår länder som vill fördröja och minska smittspridningen så mycket det bara går, även om jag förstår att det är jobbigt när man är mitt inne i det. Man får tänka att det är för allas bästa. Ingen tjänar på att bli sjuk eller att någon annan blir det.
Citera
2022-04-11, 08:10
Medlem
Citat:
Även om det är sant så dör det inte fler människor nu än innan covid. Mao påverkar inte covid dödligheten i Sverige. Det dör lika många oavsett om covid existerar eller inte.
Citera
2022-04-11, 08:29
Medlem
Nixters avatar
Citat:

Nej. De dör dessutom inte i "original" Covid.
Som skribent ovan noterar är överdödlighet noll (0) och det finns därmed inget som är alarmerande eller ovanligt.

Du min vän är lurad.
Senast redigerad av Nixter 2022-04-11 kl. 08:33.
Citera
2022-04-11, 08:38
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Cancer och HIV räknas inte heller som samhällsfarliga sjukdomar. Totalt ofarligt då?

I Shanghai tar de smittan på allvar. Tror du att de är felinformerade? Vad "folk vill" handlar till stor del om vad de blir matade med. Det finns uppsidor och nedsidor på allt som man väljer att göra. Ytterst handlar det om vad man anser ett människoliv är värt och vad en persons fullständiga frihet är värd i förhållande till en annan persons säkerhet och trygghet.

Att göra som vi gör i Sverige kommer innebära att smittan bara går runt runt. Vi kommer alltid tvingas avsätta stora summor pengar för att hantera det inom vården och rehabåtgärder. Många äldre kommer dö i förtid. Sedan känner jag en oro för vad det kommer innebära för folkhälsan på sikt med tanke på långtidseffekterna, diabetes, hjärtsjukdomar mm. Jag förstår länder som vill fördröja och minska smittspridningen så mycket det bara går, även om jag förstår att det är jobbigt när man är mitt inne i det. Man får tänka att det är för allas bästa. Ingen tjänar på att bli sjuk eller att någon annan blir det.

Du läser ju inte statistik, de äldre som dött är ju äldre än genomsnittet för död i Sverige. De drar därmed upp ålder för död i Sverige ej tvärtom. Dessa människor hade sannolikt dött av en annan influensa, ingen lever som bekant för evigt.

Vi har ingen överdödlighet i världen alltså är det ingen pandemi.
Citera
2022-04-11, 10:09
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Du läser ju inte statistik, de äldre som dött är ju äldre än genomsnittet för död i Sverige. De drar därmed upp ålder för död i Sverige ej tvärtom. Dessa människor hade sannolikt dött av en annan influensa, ingen lever som bekant för evigt.

Vi har ingen överdödlighet i världen alltså är det ingen pandemi.

Nja, riktigt så är det inte. Skulle snarare säga att det är du som läser statistik som fan läser bibeln. Felet du gör (som du inte är ensam om) är att du inte skiljer på medellivslängd och förväntad livslängd.

Förväntad livslängd ökar ju äldre man blir. Är medellivslängden 83 år i Sverige betyder det inte att en 80-åring har bara 3 år av förväntad livslängd kvar. Snarare är förväntad livslängd runt 10 år för en 80-åring. En 80-åring har passerat en mängd målstolpar på vägen. Ingen barnadödlighet, ingen 15-åring som kör ihjäl sig på moppen. Ingen hjärt-kärlsjukdom i 50 årsåldern. Ingen cancer som 60-åring osv osv. Allt sådant som drar ned medellivslängden. Det är redan avklarat.

Sedan det där med att det inte har förekommit någon överdödlighet under pandemin är ju direkt lögn. Sedan har länder (tack vare restriktioner) under perioder lyckats bringa ned överdödligheten pga restriktioner m.m., men så fort man släpper på det drar ofta smittsiffror och dödlighet uppåt igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in