2022-04-10, 14:54
  #7837
Medlem
Nu när Conference League (om ens det?) Väntar för banter club number one så börjar hetsandet mot oss igen 🤣🤣🤣
Ni kommer sitta som fastspikade och runka till våran titelmatch!

Snart dags!!! Allez allez allez!
Citera
2022-04-10, 15:00
  #7838
Medlem
WeeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Nix, det var den inte. Liverpool säkrade titeln först med 7 omggr kvar att spela.

I praktiken var den avgjord. 22 poang fore med 9 matcher kvar att spela. Chansen att Liverpool inte skull ha skrapat ihop 6 poang pa 9 matcher samtidigt som city skulle gatt rent far val betraktas som obefintlig.
Citera
2022-04-10, 15:11
  #7839
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Bara det att vinna världens svåraste lite med 7 omgångar kvar borde hyllas, hade pandemi stängt ligan 1 vecka senare hade vi sluppit allt snack om rätt vinnare. Kan ju resonera så om säsongen efter också då det var folktomt på läktarna inledningsvis.
Så utan publik ingen vinst? Oj oj vad säger man om OS som precis gick? Ingen vann 😳😬
Ja, Liverpool gick som ett maskeri den säsongen. Och de hade säkerligen vunnit ligan 19/20 oberoende av vad.

Men om man bortser från Liverpool fansen, så kommer den säsongen att bli ihågkommen för att covid bröt ut, samt att säsongen ”tog en paus” med flera omggr kvar att spela.
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
I praktiken var den avgjord. 22 poang fore med 9 matcher kvar att spela. Chansen att Liverpool inte skull ha skrapat ihop 6 poang pa 9 matcher samtidigt som city skulle gatt rent far val betraktas som obefintlig.
Fair. Men du skrev att Liverpool hade redan säkrat titeln när pandemin bröts ut, och det stämmer ju inte.
Citera
2022-04-10, 15:19
  #7840
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Ja, Liverpool gick som ett maskeri den säsongen. Och de hade säkerligen vunnit ligan 19/20 oberoende av vad.

Men om man bortser från Liverpool fansen, så kommer den säsongen att bli ihågkommen för att covid bröt ut, samt att säsongen ”tog en paus” med flera omggr kvar att spela.

Fair. Men du skrev att Liverpool hade redan säkrat titeln när pandemin bröts ut, och det stämmer ju inte.
Skönt att se du kan svänga i åsikt, ingen här inne har emot käbbel/pajkastning så länge vi håller det på en glimtnivå. Gäller givetvis mig också ☹️
Lite som eran serieseger utan förlust, vi andra tycker den är lite väl hypad med 12 oavgjorda men trots det en serieseger vi tillskriver er.

Skriv några rader om vad du tror om dagens batalj som neutrala åskådare 👍🏻 Seriens mest intressanta möte under hela denna säsong.
Citera
2022-04-10, 15:23
  #7841
Medlem
Generalanderssons avatar
Har funderat ”lite” på Arteta & Arsenal i dag.

Felet med Pep-wannabe är att han inte klarar av att bygga upp ett bra anfallsspel, detta är ngt som man har sett med The Gunners enda sen Arteta tog över. Snubben klarar helt enkelt inte av att få till ett bra anfallsspel. En annan sak som irriterar mig med Legohead, är att han blev Arsenal boss, så var både Auba och Laca bland ligans absolut giftigaste anfallspar, men både Laca och Auba stagnerade snabbt efter att Arteta kom in.

Jag har inte sett ett sämre/mer ineffktivt anfallsspel från oss sen Bruce Rioch’s dagar.
__________________
Senast redigerad av Generalandersson 2022-04-10 kl. 15:57.
Citera
2022-04-10, 15:27
  #7842
Medlem
Ronaldo visar vem han verkligen är o hamnar i blåsväder.

Det roliga är att han sedan försöker köpa sig ut ur knipan (fixa biljett till old Trafford, tror inte Everton supporter är så sugen på att ta sig till Manchester för att kolla på ett mediokert gäng).

Givetvis måste han ju ersätta skadorna som uppstått.

Hoppas detta ger honom ett kännbart straff (fängelse 1 månad) men det är ju bara önsketänkande.

Apropå förseelsen blev jag glatt överraskad att polisen valde att utreda händelsen. Men de är väl lite rädda för en ny "cantona-incident" och vill väl statuera exempel.

Om man ser det objektivt, om man går ute på stan och helt plötsligt slår mobilen ur händerna på någon, förutom att riskera att åka på stryk, vad kan följden bli?
Citera
2022-04-10, 15:32
  #7843
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Ronaldo visar vem han verkligen är o hamnar i blåsväder.

Det roliga är att han sedan försöker köpa sig ut ur knipan (fixa biljett till old Trafford, tror inte Everton supporter är så sugen på att ta sig till Manchester för att kolla på ett mediokert gäng).

Givetvis måste han ju ersätta skadorna som uppstått.

Hoppas detta ger honom ett kännbart straff (fängelse 1 månad) men det är ju bara önsketänkande.

Apropå förseelsen blev jag glatt överraskad att polisen valde att utreda händelsen. Men de är väl lite rädda för en ny "cantona-incident" och vill väl statuera exempel.

Om man ser det objektivt, om man går ute på stan och helt plötsligt slår mobilen ur händerna på någon, förutom att riskera att åka på stryk, vad kan följden bli?

Löjligt. Visst var det dumt utav Ronaldo men morsan till ungen springer till varenda tidning det finns och gråter.. Alla kan få små hjärnsläpp. Detta hade inte varit något om det var tidiga 2000tal, men nu med sociala medier så ska man göra så mycket utav det som det bara går.
Citera
2022-04-10, 15:35
  #7844
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Ronaldo visar vem han verkligen är o hamnar i blåsväder.

Det roliga är att han sedan försöker köpa sig ut ur knipan (fixa biljett till old Trafford, tror inte Everton supporter är så sugen på att ta sig till Manchester för att kolla på ett mediokert gäng).

Givetvis måste han ju ersätta skadorna som uppstått.

Hoppas detta ger honom ett kännbart straff (fängelse 1 månad) men det är ju bara önsketänkande.

Apropå förseelsen blev jag glatt överraskad att polisen valde att utreda händelsen. Men de är väl lite rädda för en ny "cantona-incident" och vill väl statuera exempel.

Om man ser det objektivt, om man går ute på stan och helt plötsligt slår mobilen ur händerna på någon, förutom att riskera att åka på stryk, vad kan följden bli?
Har du fin länk att se ”händelsen” på? Bara sett en och den är usel - visar inget.
Citera
2022-04-10, 15:38
  #7845
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Löjligt. Visst var det dumt utav Ronaldo men morsan till ungen springer till varenda tidning det finns och gråter.. Alla kan få små hjärnsläpp. Detta hade inte varit något om det var tidiga 2000tal, men nu med sociala medier så ska man göra så mycket utav det som det bara går.

Jag håller med dig i sak, när de dessutom kränger över staketet så får de ju på nåt sätt räkna med collateral damage om spelarna ballar ur. Ronaldo skulle ju kunna hävda att det var en ren olyckshändelse och att han bara tänkte smälla på sitt lår eller något liknande.

Å andra sidan, sociala medier är på gott o ont som Harry Kane hävdat i hans senaste intervju med sky sports. Spelarna är påpassade men det följer ju med jobbet så att säga.
Citera
2022-04-10, 15:43
  #7846
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Jag håller med dig i sak, när de dessutom kränger över staketet så får de ju på nåt sätt räkna med collateral damage om spelarna ballar ur. Ronaldo skulle ju kunna hävda att det var en ren olyckshändelse och att han bara tänkte smälla på sitt lår eller något liknande.

Å andra sidan, sociala medier är på gott o ont som Harry Kane hävdat i hans senaste intervju med sky sports. Spelarna är påpassade men det följer ju med jobbet så att säga.

+1

Sen är det många spelare som har folk som skriver åt dom på twitter och så. Ronaldo kanske inte bryr sig ett skit om detta men folket runt honom måste ''rädda'' Ronaldo.
Citera
2022-04-10, 15:48
  #7847
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Nu när Conference League (om ens det?) Väntar för banter club number one så börjar hetsandet mot oss igen 🤣🤣🤣
Nej, inte oss. Som vanligt är det riktat mot användare (oavsett vilken klubb de håller på) som skriver en massa dumheter bara för att få uppmärksamhet. Att få negativ uppmärksamhet är bättre än ingen uppmärksamhet alls för alltför många, både online och irl.
Citera
2022-04-10, 15:52
  #7848
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Har du fin länk att se ”händelsen” på? Bara sett en och den är usel - visar inget.
Beror på vilken vinkel du vill se det från för även om man ser rörelsen ser man inte mycket mer. https://twitter.com/dominothement/status/1512865915989331974?t=oL27-4yT96moVIdAhRDYTg&s=19

Lite annorlunda https://twitter.com/Jesanchez3/status/1513068901092966402?t=Dz2bFEs6kO3EbWXrfV5j5Q&s=19
__________________
Senast redigerad av Alex P. Keaton 2022-04-10 kl. 15:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in