Citat:
Ursprungligen postat av
Drickback
Bara det att vinna världens svåraste lite med 7 omgångar kvar borde hyllas, hade pandemi stängt ligan 1 vecka senare hade vi sluppit allt snack om rätt vinnare. Kan ju resonera så om säsongen efter också då det var folktomt på läktarna inledningsvis.
Så utan publik ingen vinst? Oj oj vad säger man om OS som precis gick? Ingen vann 😳😬
Ja, Liverpool gick som ett maskeri den säsongen. Och de hade säkerligen vunnit ligan 19/20 oberoende av vad.
Men om man bortser från Liverpool fansen, så kommer den säsongen att bli ihågkommen för att covid bröt ut, samt att säsongen ”tog en paus” med flera omggr kvar att spela.
Citat:
Ursprungligen postat av
WeeMan
I praktiken var den avgjord. 22 poang fore med 9 matcher kvar att spela. Chansen att Liverpool inte skull ha skrapat ihop 6 poang pa 9 matcher samtidigt som city skulle gatt rent far val betraktas som obefintlig.
Fair. Men du skrev att Liverpool hade redan säkrat titeln när pandemin bröts ut, och det stämmer ju inte.