I en en tråd som heter Info/skvaller om Bianca Ingrosso (länk: (FB) Info/skvaller om Bianca Ingrosso)
Så skrev jag: "Kolla på ' They Live'."
Moderatorn blomvattnare raderade inlägget, gav mig en varning och hänvisade till regel: 0.03. Trams och off-topic..
När jag sa att det varken var trams eller off topic så ändrade sig moderatorn till att jag inte får skriva saker där man ska "klicka sig vidare". Så säger moderatorn i fråga bara för att hen vet att om det verkligen varit något att "klicka på" dvs en länk, så hade det brutit mot någon regel. Men det var det inte!
Poängen var att man ska kolla upp det själv.
Om jag frågar en fråga på ett forum och någon säger "kolla upp denna grejen här", så kollar jag upp det! Detta är ett diskussionsforum. Inte en debattplattform där man måste posta redovisningar för allt man tipsar om.
Om ämnet varit rakning och jag sagt "kolla upp Wilkingson sword" så hade det inte blivit borttaget, vare sig den som läste det visste vad det var eller ej.
Så skrev jag: "Kolla på ' They Live'."
Moderatorn blomvattnare raderade inlägget, gav mig en varning och hänvisade till regel: 0.03. Trams och off-topic..
När jag sa att det varken var trams eller off topic så ändrade sig moderatorn till att jag inte får skriva saker där man ska "klicka sig vidare". Så säger moderatorn i fråga bara för att hen vet att om det verkligen varit något att "klicka på" dvs en länk, så hade det brutit mot någon regel. Men det var det inte!
Poängen var att man ska kolla upp det själv.
Om jag frågar en fråga på ett forum och någon säger "kolla upp denna grejen här", så kollar jag upp det! Detta är ett diskussionsforum. Inte en debattplattform där man måste posta redovisningar för allt man tipsar om.
Om ämnet varit rakning och jag sagt "kolla upp Wilkingson sword" så hade det inte blivit borttaget, vare sig den som läste det visste vad det var eller ej.
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Citat:
Först sa du att det var off topic.
Sedan när jag sa att det inte var off topic så ändrade du dig till att det var för att man inte ska behöva "klicka vidare". (finns ingen sådan regel), men jag postade ingen sorts länk, utan jag gav ett simpelt tips på något man kan kolla upp om man vill. Det finns ingen regel mot det!
Du kan inte hitta på egna regler.
Jag ska nu överklaga mot dig.
OK, gör så.
Ursprungligen postat av Fruxo9987
Citat:
Du kan läsa i FAQ om hur man går tillväga om man vill överklaga en varning.
Citat:
Vadå poängen är ju att?
Om jag säger "kolla upp detta", så är det ett tips: Jag vill att dom andra ska kolla upp det. Det är det som ÄR poängen. Om man inte vill att man ska "klicka sig vidare" så får ni ta bort funktionen att posta länkar också! trams!
Jag sa inte "nu ska jag förklara vad detta är". Jag sa "kolla upp detta".
Du säger att min post var under kategorin "trams/off-topic" men du sa själv att du inte tyckte det var trams. okej. Men det är inte off-topic heller (jag läste reglerna). Det är en felaktig varning på felaktiga grunder.
Om man inte får ge tips på saker man kan kolla upp så får ni lägga till det som en regel. Under regeln för trams/off topic" står det inte att man inte får ge tips om saker man kan kolla upp. Så anmälan mot min post var i sig också felaktig.
Nu får du ge dig. Sista chansen.
Min bedömning står fast. Du som postare har ett ansvar att visa hur ditt inlägg hör till trådens ämne. Läsarna ska inte behöva klicka sig vidare för att få veta vad du vill ha sagt.
Citat:
Citat:
Det förstår man ju när man ser det. Det är det som är hela poängen. Får man inte säga så för dig i forumet?
Nej sluta nu annars lämnar jag in klagomål på dig.
Poängen är ju att man inte ska behöva klicka sig vidare för att få veta vad ett inlägg handlar om. Det ska postaren berätta.
Citat:
Och, jag har inte sagt att det är trams.
Citat:
Hela poängen med inlägget var att man skulle kolla upp det.
Och om man inte ens vet vad det är, då kan det inte heller vara trams.
Nej. Där gjorde du fel faktiskt.
Fixa till det nu är du snäll o ta bort min varning.
Men, om du vill att läsarna av tråden ska kolla upp det måste du ju berätta vad det är för något och hur det har med trådens ämne att göra.
Citat:
Jag vet inte om ditt inlägg var trams. Det jag såg var en rekommendation om att kolla på något som jag inte ens vet vad det är. Du berättade det inte, och inte heller berättade du vad det har med trådens ämne att göra.
Citat:
Man kan få tycka det låter hur tramsigt som helst, men:
1) jag tramsade mig inte. Någon tyckte det lät tramsigt, det är skillnad.
2) det var inte off topic.
Med all respekt så bestrider jag varningen och kommer lämna klagomål på dig som moderator om du inte tar bort varningen och återställer mitt inlägg.
Hej
Citat:
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Info/skvaller om Bianca Ingrosso
Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk
Ämne: Info/skvaller om Bianca Ingrosso
Citat:
Kolla på ' They Live'.
Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk
Man kan få tycka det låter hur tramsigt som helst, men:
1) jag tramsade mig inte. Någon tyckte det lät tramsigt, det är skillnad.
2) det var inte off topic.
Med all respekt så bestrider jag varningen och kommer lämna klagomål på dig som moderator om du inte tar bort varningen och återställer mitt inlägg.
Jag vet inte om ditt inlägg var trams. Det jag såg var en rekommendation om att kolla på något som jag inte ens vet vad det är. Du berättade det inte, och inte heller berättade du vad det har med trådens ämne att göra.
Hela poängen med inlägget var att man skulle kolla upp det.
Och om man inte ens vet vad det är, då kan det inte heller vara trams.
Nej. Där gjorde du fel faktiskt.
Fixa till det nu är du snäll o ta bort min varning.
Och, jag har inte sagt att det är trams.
Det förstår man ju när man ser det. Det är det som är hela poängen. Får man inte säga så för dig i forumet?
Nej sluta nu annars lämnar jag in klagomål på dig.
Vadå poängen är ju att?
Om jag säger "kolla upp detta", så är det ett tips: Jag vill att dom andra ska kolla upp det. Det är det som ÄR poängen. Om man inte vill att man ska "klicka sig vidare" så får ni ta bort funktionen att posta länkar också! trams!
Jag sa inte "nu ska jag förklara vad detta är". Jag sa "kolla upp detta".
Du säger att min post var under kategorin "trams/off-topic" men du sa själv att du inte tyckte det var trams. okej. Men det är inte off-topic heller (jag läste reglerna). Det är en felaktig varning på felaktiga grunder.
Om man inte får ge tips på saker man kan kolla upp så får ni lägga till det som en regel. Under regeln för trams/off topic" står det inte att man inte får ge tips om saker man kan kolla upp. Så anmälan mot min post var i sig också felaktig.
Nu får du ge dig. Sista chansen.
Du kan läsa i FAQ om hur man går tillväga om man vill överklaga en varning.
Först sa du att det var off topic.
Sedan när jag sa att det inte var off topic så ändrade du dig till att det var för att man inte ska behöva "klicka vidare". (finns ingen sådan regel), men jag postade ingen sorts länk, utan jag gav ett simpelt tips på något man kan kolla upp om man vill. Det finns ingen regel mot det!
Du kan inte hitta på egna regler.
Jag ska nu överklaga mot dig.
Senast redigerad av Fruxo9987 2022-04-10 kl. 18:04.
Senast redigerad av Fruxo9987 2022-04-10 kl. 18:04.
Hittills har det inte skett. Men det kan mycket väl bli så. Då är jag beredd. Jag vet att jag borde hållit mig lugn. Jag får skylla mig själv.