2022-04-10, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gforlofe77
Jag tror att han var på väg till kyrkogården för att besöka sin bror och man iakttog honom därifrån. Idag har det gått 6 år sendan hans bror blev mördad på samma sätt, flera skott mot skallen.

Mycket möjligt. BO bor inte kvar i Södertälje, så det är mycket möjligt
Citera
2022-04-10, 12:50
Medlem
Citat:
Jag tror att han var på väg till kyrkogården för att besöka sin bror och man iakttog honom därifrån. Idag har det gått 6 år sendan hans bror blev mördad på samma sätt, flera skott mot skallen.

Sjukt i så fall. Som en film.
Citera
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Aha så när aftonbladet skriver att någon hittats död vid en kyrkogård så är det alltså på en tomt bredvid kyrkogården och kyrkogården har egentligen inte med saken att göra?
Samtidigt skriver Aftonbladet att det är en hämndaktion för en tidigare skjutning, hur kan dom veta det redan om det nu inte är två olika dödsskjutningar nästan samtidigt? Tycker att det verkar lite konstigt 😀, men skyller på att det är söndag 😱😂

Jo, det är inte alltid lätt att hänga med i allt som sker.

Citat:

Så kan det säkert vara, tragiskt men kanske hade även han fel vänner och var inblandad i något. Jag har noll koll på gängkrigen och hur och vem som bråkar med vem.
Citera
Medlem
Varför blev brodern skjuten? Vilka grupperingar rör BO sig med?
Citera
Medlem
Citat:
Aha så när aftonbladet skriver att någon hittats död vid en kyrkogård så är det alltså på en tomt bredvid kyrkogården och kyrkogården har egentligen inte med saken att göra?
Samtidigt skriver Aftonbladet att det är en hämndaktion för en tidigare skjutning, hur kan dom veta det redan om det nu inte är två olika dödsskjutningar nästan samtidigt? Tycker att det verkar lite konstigt 😀, men skyller på att det är söndag 😱😂

Han har nog inte skjutits på villtomten utan antingen släpat sig själv dit eller så har annan släpat honom dit. Det finns ju spår på kyrkogården så nåt har hänt där. Kanske skjutningen.
Citera
2022-04-10, 12:53
Medlem
Citat:
Det står ju i tidningarna att en död man hittats på en kyrkogård och en död man hittats i en villaträdgård och att händelserna hänger ihop. Dock är artiklarna något virrigt skrivna
vänta har vi 2 st som blev skjutna till döds?
Citera
2022-04-10, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeloveOG
Mycket möjligt. BO bor inte kvar i Södertälje, så det är mycket möjligt

Citat:
Ursprungligen postat av bynbarn1633

Nej 1 person
Citera
2022-04-10, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Han har nog inte skjutits på villtomten utan antingen släpat sig själv dit eller så har annan släpat honom dit. Det finns ju spår på kyrkogården så nåt har hänt där. Kanske skjutningen.
Troligtvis så har han blivit skjuten i kyrkogården och tagit sig till tomten för att söka hjälp men avled innan någon hann upptäcka honom. Jag tror inte att skyttarna skulle göra mer än sitt jobb. Skjuta och försvinna.
Citera
2022-04-10, 12:57
Medlem
Citat:

Nej . Vi skriver om att hans äldre bror blev skjuten samma datum för 6 år sedan. Även hans 2 morbröder som blev skjutna i spelklubben som heter Oasen år 2010 i Södertälje.
Citera
2022-04-10, 12:57
Medlem
Citat:
Kan vara jag som missuppfattat artiklarna 😀, någon här inne skrev att han kunde blivit skjuten på kyrkogården men dött i villaträdgården.
Citera
2022-04-10, 12:58
Medlem
Citat:
Troligtvis så har han blivit skjuten i kyrkogården och tagit sig till tomten för att söka hjälp men avled innan någon hann upptäcka honom. Jag tror inte att skyttarna skulle göra mer än sitt jobb. Skjuta och försvinna.

Ja det är nog det mest sannolika. Stod om avrättning med skott i huvudet så garderade mig med att BO kanske inte var i form att ta sig dit på egna ben.
Citera
2022-04-10, 12:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Han blev skjuten i huvudet så har troligen inte kunnat förflytta sig några längre sträckor.

"Villaägaren uppskakad – hittade döde mannen skjuten i huvudet: ”Rann blod”

En villaägare på Tegelängsvägen hittade i morse en man skjuten i huvudet på sin tomt. Han hade tidigare på natten hört smällar men såg då inte kroppen när han tittade ut."

https://www.lt.se/2022-04-10/villaagaren-uppskakad--hittade-dode-mannen-skjuten-i-huvudet-rann-blod

Det är inte nödvändigtvist omedelbar död att bli skjuten i huvudet, vet flera fall där folk överlevt skottskador i huvudet. Så inte alls omöjligt att han lyckats släpa iväg sig en bit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in