2022-04-10, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Har du källor på:
Att USA styr "skådespelaren".
Att NATO ville ha en bas i landet.

Jag håller dock med dig om det som du 'tror':
Det ukrainska folket är inte är intresserad av att bli dödade eller att deras infrastruktur blir ruiner........

Att Victoria Nuland åker land och rike runt och hotar länder är ett bevis i sig att USA styr
Att NATO vill ha baser i Ukraina och Georgia är väl dokumenterat enligt 2008 möte.
Sen får man tillägga att NATO är inte en försvarsallians utan en förlängd attackallians till USA.
NATO har bombat Serbien, Irak, Libyen, Afghanistan mm
Sen att Sverige plötsligt visar upp krigshets med långa grejor på axeln är också ett bevis på att USA styr
Citera
2022-04-10, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Ryssen säger ju rakt upp och ner att strategin är att bomba sönder allt och döda alla, inkl kvinnor och barn. Det tycker han är en självklarhet och några POW ska man inte ta.

Japp, omringa, ge befolkningen 2 timmar sen är dom legit mål.

Och ursäkten är donbass.
Citera
2022-04-10, 12:33
Medlem
Alsenos avatar
Kan man hoppas att Ukrainarna nu äntligen börjar ge igen för alla de brutala mord och våldtäkter ryssarna sysslar med? Måste få smaka på sin egen medicin.
Citera
2022-04-10, 12:33
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
I.o.m att BoJo sa i går att Ukraina skulle få dessa "Harpoon".., så undrar jag nog inte om ukrainare blir tränade alleredan på dessa, sen en tid tillbaka i Storbritannien då..

För som du själv säger : komplext system.

Det ordnar sig nog på ena eller andra sättet. Enda sättet för Putin att få reda på hur det är med det är att lägga en tillräckligt dyr båt nära Odessa.
Senast redigerad av reptileking 2022-04-10 kl. 12:37.
Citera
2022-04-10, 12:34
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Standardsvar av alla ryssar och deras medlöpare. Kolla bara alla trådar på flashback.

Hur vet du att det är en rysk tank?

Du ser V märket. Haha
Samt det faktum att den står inom skottgluggen för multipla ryska fordon och inte blir beskjuten.
Citera
2022-04-10, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
De Ukrainare som dött och kommer att dö gör det i ett försvarskrig mot en aggressiv granne. Större delen av världen är enig i det. Fler Ukrainare kommer att dö i ett krig de inte ville ha men tvingades in i. Jag skulle aldrig drömma om att be någon avstå sin rätt till självförsvar, det är upp till Ukrainarna själva.

När Sovjet invaderade Polen och Finland så dog det även där människor, det blir så i krig. Så varför starta det? Många länder vet att frihet inte är gratis, det är en tråkig och tragisk sanning att det behövs människor som står upp för sig själva och andra.

Hittills har Ryssland inte haft en enda betydande seger, de kan mörda civila, bomba sönder städer och människor från stora avstånd. Men inget Ryssland har gjort är hittills imponerande.
Krigade finnar, fransmän och polacker till siste man under andra världskriget. Norge eller Danmark? Ukraina har inte avstått sin rätt till självförsvar och dom har rätt till det. Frågan är om dom verkligen måste hålla på till siste man och det kan dom eftersom vapen och uppmuntran från väst aldrig sinar. Det är tragiskt och jag tycker det är smartare att ta det till förhandlingsbordet istället för att förlora mer land och unga män.

Kriget har pågått i sex veckor och Ukraina är ett mycket stort land. Under den tiden har ryssarna slagit ut i stort sett hela den militära infrastukturen, bränsletillförsel och samtidigt gjort en sväng fram till Kiev får att tvinga fram en förhandling (som tydligen misslyckades). Större delen av Ukrainas trupper är som soldaterna i Mariupol fast i Donbass utan bränsle och annat, avskurna och det utan att ryssarna bombat söder järnvägar och vägar i Ukraina, dom kontrollerar bara transporter och slår ut dom.

Dessutom kontrollerar Ryssland redan stora delar av östra och södra Ukraina samtidigt som försärkningar tillkommer. Det ser inte ljust ut för Ukraina även om dom slåss imponerade bra. Hur ser det ut om två månader kan vi sia om.

Nej, frihet och fred är inte gratis och vi bör alla vara föriktiga med den och inte sälja ut till högstbjudande. Det är bra att hålla sig väl med sina grannar och inte hata dom. Tänk om Polen i framtiden börjar hata Ukrainare för det dom gjorde mot polacker under andra världskriget.

Jag ser det bara realistiskt och hejar inte på som om det vore en fotbollsmatch.
Citera
2022-04-10, 12:35
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Ja, Nordkorea är ett exempel på hur kuvad befolkningen kan vara utan att göra revolt.

Men om Putin skulle mobilisera så kanske nån armé skulle gå mot Kremlin istället....
Jag vete fan...

Jag tror det mest är vi i väst som önsketänker sådant.
Citera
2022-04-10, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamolos
Att Victoria Nuland åker land och rike runt och hotar länder är ett bevis i sig att USA styr
Att NATO vill ha baser i Ukraina och Georgia är väl dokumenterat enligt 2008 möte.
Sen får man tillägga att NATO är inte en försvarsallians utan en förlängd attackallians till USA.
Sen att Sverige plötsligt visar upp krigshets med långa grejor på axeln är också ett bevis på att USA styr

Såpass. Men det är ryssarna som för anfallskrig?
Citera
2022-04-10, 12:38
Medlem
goseigens avatar
Här är ett exploderande ryskt ammunitionslager.

https://twitter.com/Shtirlitz53/status/1513063238426140674

Han som tittar har humor och säger na na, och god afton. Na är en preposition som kan betyda på, mot och liknande. När man använder det så här betyder det ungefär, "nu ska du få".
Citera
2022-04-10, 12:40
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag vete fan...

Jag tror det mest är vi i väst som önsketänker sådant.

Jag tror däremot att diverse ryska regioner kan bryta sig loss från det europeiska Ryssland och skapa interna konflikter för en lång tid framåt. Orsaken är förstås att Europa-delen med Moskva i spetsen har tidigare framstått som stark, men det har ju Putin numera ändrat på.
Citera
2022-04-10, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Krigade finnar, fransmän och polacker till siste man under andra världskriget. Norge eller Danmark? Ukraina har inte avstått sin rätt till självförsvar och dom har rätt till det. Frågan är om dom verkligen måste hålla på till siste man och det kan dom eftersom vapen och uppmuntran från väst aldrig sinar. Det är tragiskt och jag tycker det är smartare att ta det till förhandlingsbordet istället för att förlora mer land och unga män.

Kriget har pågått i sex veckor och Ukraina är ett mycket stort land. Under den tiden har ryssarna slagit ut i stort sett hela den militära infrastukturen, bränsletillförsel och samtidigt gjort en sväng fram till Kiev får att tvinga fram en förhandling (som tydligen misslyckades). Större delen av Ukrainas trupper är som soldaterna i Mariupol fast i Donbass utan bränsle och annat, avskurna och det utan att ryssarna bombat söder järnvägar och vägar i Ukraina, dom kontrollerar bara transporter och slår ut dom.

Dessutom kontrollerar Ryssland redan stora delar av östra och södra Ukraina samtidigt som försärkningar tillkommer. Det ser inte ljust ut för Ukraina även om dom slåss imponerade bra. Hur ser det ut om två månader kan vi sia om.

Nej, frihet och fred är inte gratis och vi bör alla vara föriktiga med den och inte sälja ut till högstbjudande. Det är bra att hålla sig väl med sina grannar och inte hata dom. Tänk om Polen i framtiden börjar hata Ukrainare för det dom gjorde mot polacker under andra världskriget.

Jag ser det bara realistiskt och hejar inte på som om det vore en fotbollsmatch.

Ja ha se där. Där kom ännu en lång förvanskning av verkligheten. Återigen är det inte du som är realisten. Det är du som bringar lögner och försöker påverka folk.
Om det är en god idé att hålla sig väl med sina grannar kanske anfalla dem militärt är en väldigt dum tanke?
Att sedan genomföra ett sådant illdåd på grund av paranoia är ju en katastrof för alla. Du borde stå upp för det invaderade Ukraina och fördömma avskrädet putin.
Citera
2022-04-10, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamolos
Bosnien 1995
Kosovo 1999
Afghanistan 2001
Libyen 2011

Det är dom konflikterna NATO har varit delaktiga i. Bosnien var på begäran av FN.
Var finns dokumenten från 2008? Har ju dessutom kommit fram nu att Ukraina inte hade blivit insläppta i NATO om dom hade ansökt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in