2022-04-10, 11:41
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Vad jag vet har ”svetsaren” sagt att sd har nazistiska rötter, samma tongångar från högersidan angående v, jag känner inte till att svetsaren sagt att Åkesson o sd av idag är nazister, ord är ju en sak, problemet här är ju att din idol Putin startar en invasion med skruvade argument om att utrota nazister i Ukraina,, jag antar du står bakom det? Hur tar du dig till Kreml? Tåg? Skall jag beställa biljetten åt dig ? Eller är du redan på plats?
Diskussionen handlade om hur Ryssland använder ordet ”Nazist”, slänger sig med det lättvindigt och som du menar anklagar allt och alla. Tillskillnad från oss i väst.

Vilket givetvis inte stämmer att väst är bättre i det avseendet.

Ådärkomdenja
RySStroll (är det så man skriver nuförtiden för att få vara med i igänget?) är man såklart. Min stora idol är självklart Putin(trodde han hette Putler nu för tiden?? Svårt att hänga med i svängarna).
P.S tar endast betalt i BTC sedans rubelns fall.
Citera
2022-04-10, 11:42
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Menar du att han har blivit kedjad efter döden?
Det vet vi inte. Men det är ju populärt bland många islamistiska extremister att korsfästa kroppar man först avrättat. Kan ju handla om något sådant här, och kriget är ju fullt med islamister på båda sidorna så..
Senast redigerad av Trolltestet 2022-04-10 kl. 11:51.
Citera
2022-04-10, 11:48
Medlem
Termos99s avatar
Tills kriget är över, så är det inte över.

Ukraine preparing for ‘big battles’ against Russian forces in the east as civilians flee

https://www.youtube.com/watch?v=sG7FET5BpbM
Citera
2022-04-10, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Kanske så det är, Ukrainas försvarsvilja är mycket hög.

As Russian forces withdraw, a Ukraine battlefield victory seems a real possibility

‘Ukraine can undoubtedly defeat the Russian occupation force,’ a senior Zelensky adviser tells Times of Israel — but Western arms are the key

https://www.timesofisrael.com/as-russian-forces-withdraw-a-ukraine-battlefield-victory-seems-a-real-possibility/
Jag undrar vad Zelensky ska göra med alla vapen sen? Kanske han säljer dom till lite länder i mellanöster och tjänar ännu mer pengar han kan sätta in i sina skatteparadis, komikern har redan blivit snuskigt rik. Dom korrupta gökarna sålde ju bort en hel del av sin ärvda sovjetutrustning och vapenarsenal tidigare och gjorde en hacka.

Inte för att jag har något emot att ryssarna drar sig tillbaka och vi slipper mer död och kan återgår till att rädda EU:s ekonomi istället. Men inget tex. Boris Johnson och Joe Biden skulle gilla.

Om man ska tro ryssarna så har dom full kontroll på transporter ner till Donbass där vapnen behövs. Västra Ukraina verka ryssarna helt ointresserad av mer än att bomba bort just vapen då och då.

Jag tycker det är tragiskt att Ukraina uppmanas att fortsätta ett krig dom inte kan vinna utan kommer att förlorar tiotusentals unga pojkar i. Detsamma kan väl sägas om ryssarna men det är ju dom som håller i taktpinnen och ser ut att vinna de mål de satt upp, dvs antingen en överenskommelse med Zelenskyj och Kiev eller att dom tar södra och östra Ukraina. Deras döda har då åtminstone betytt något. Nu ser det först alternativet ut att misslyckas eftersom väst och ultrnationalisterna vill annat så då förloras stora bitar av Ukraina istället. Vad ska man säga, dumt och tragiskt men som sagt lyssna och lita aldrig på USA.
Citera
2022-04-10, 11:53
Medlem
Termos99s avatar
Mariupol. Vilken stad det verkar att vara, innan Putin bestämde sig för att bomba den sönder och samman.

Shelling in Mariupol: Humanitarian corridors collapsed by Russian bombing • FRANCE 24 English

https://www.youtube.com/watch?v=39Tuea8qywE
Citera
2022-04-10, 11:54
Medlem
Det kommer bli skitkul att se alla proryska härinne försöka vrida rysslands totala fiasko i ukraina om några veckor till något positivt 😀
Citera
2022-04-10, 11:55
Medlem
Thelonegunmans avatar
Putin ser ut att lyckas med ännu ett delmål, att få bort NATO från sina gränser.

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/stoltenberg-nato-skalar-upp-i-%C3%B6stra-europa-1.70106929

"Natos militära närvaro i östra Europa kommer öka till en fullskalig styrka redo att stå upp mot en invaderande armé, säger försvarsalliansens generalsekreterare Jens Stoltenberg i en intervju med The Daily Telegraph. Han kallar det en "fundamental omvandling" av Nato för att kunna hantera de långsiktiga konsekvenserna av Putins krig i Ukraina."
Citera
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ryssarna har nog lärt sig läxan från Bucha och dokumenterar troligen framtida tillbakadragningar om dom nu känner för det. Bäst är nog att ta in oberoende observatörer innan så Kiev-regimen får hitta på andra saker och det gör dom gärna helt hämningslöst och västvärlden sväljer allt. Nåja, det kommer väl en gräns då Kiev-regimen tar det lite för långt och EU står där och kliar sig i huvudet och undrar vad dom har att göra med. Sen att ryssarna begår krigsbrott i olika omfattning är väl klart med det gör också ukrainarna, det händer i alla krig.
Ryssarna har kilometer långa video och vittnesmål om ukrainska tortyr och övergrepp på civila i Donbass. USA och EU väljer att blunda och inte se. Det är på samma sätt som med amerikanska stödet till Al-Nusra. Det finns skillnad på IS-stödda terrorister och USA-stödda terrorister.
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Peskov blir tagen med brallorna nere av Sky News, underbart att se dom få sina lögner överbevisade.

https://mobile.twitter.com/MorozMichael/status/1512874810803642376?fbclid=IwAR0KHqMLgI_anI8C659hq IYNVtcMg_dKW73gXM1mgobxX_5h3oC2vAwqIPk
Senast redigerad av dLn_sthlm 2022-04-10 kl. 12:11.
Citera
2022-04-10, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag undrar vad Zelensky ska göra med alla vapen sen? Kanske han säljer dom till lite länder i mellanöster och tjänar ännu mer pengar han kan sätta in i sina skatteparadis, komikern har redan blivit snuskigt rik. Dom korrupta gökarna sålde ju bort en hel del av sin ärvda sovjetutrustning och vapenarsenal tidigare och gjorde en hacka.

Inte för att jag har något emot att ryssarna drar sig tillbaka och vi slipper mer död och kan återgår till att rädda EU:s ekonomi istället. Men inget tex. Boris Johnson och Joe Biden skulle gilla.

Om man ska tro ryssarna så har dom full kontroll på transporter ner till Donbass där vapnen behövs. Västra Ukraina verka ryssarna helt ointresserad av mer än att bomba bort just vapen då och då.

Jag tycker det är tragiskt att Ukraina uppmanas att fortsätta ett krig dom inte kan vinna utan kommer att förlorar tiotusentals unga pojkar i. Detsamma kan väl sägas om ryssarna men det är ju dom som håller i taktpinnen och ser ut att vinna de mål de satt upp, dvs antingen en överenskommelse med Zelenskyj och Kiev eller att dom tar södra och östra Ukraina. Deras döda har då åtminstone betytt något. Nu ser det först alternativet ut att misslyckas eftersom väst och ultrnationalisterna vill annat så då förloras stora bitar av Ukraina istället. Vad ska man säga, dumt och tragiskt men som sagt lyssna och lita aldrig på USA.

Vad han ska göra med vapnen? Du tror det blir nedrustning i Europa de närmasta 30 åren?

Ukraina kommer att fortsätta att upprusta med gratis vapen i åratal framöver.
Eller du är inställd på att det är mycket över när den siste ryssen är borta?
Citera
Medlem
55 USD per dag får man som rysk kanonmat.

Sjuk intervju.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/u0d9vj/the_russian_soldier_admits_that_he_is_ready_to/?utm_medium=android_app&utm_source=share
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Inflationen börjar nog märkas nu. Därför sänkte rySSland räntan från 20 till 17 procent. Hög ränta driver inflation o minskar konsumtion/investeringar.

RySSen är på väg mot en rejäl lågkonjunktur

Inflation of food prices, a huge concern for Russians on low incomes, has reached 19.5% year-on-year, according to Rosstat.

Pasta has gone up by 25%, butter by 22%, sugar by 70% and fruit and vegetables by 35%.
Other items that have soared in price are building materials (up 32%) and home electronics (up 40%).
20% inflation på är mycket högt.

Men jag tänker att det ändå är lång tid innan matpriser får ryssarna att revoltera.

Betänk också att Putin kan ge ryssarna i det närmaste gratis bensin och gas - det är värt mycket och lär minska ryssarnas lust till revolt.
Senast redigerad av Madagascar 2022-04-10 kl. 12:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in