2022-04-10, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Här har vi en rysk soldat som ska ha kedjats fast och sedan bränts levande till döds:

https://t.me/neoficialniybezsonov/11106

Är det sant? Vem vet? Men det vi har sett hittills av de ukrainska terrorstyrkorna talar väl inte direkt för att det skulle vara helt otänkbart. Jag drar mig faktiskt för att jämföra Ukrainas armé med IS nu för tiden, eftersom jag tycker det är lite väl orättvist mot de islamistiska terroristerna. Skalan på bestialiteterna verkar vara så mycket större i Ukraina.

Tänk om man fått starta en tråd om vår kära vän här ovan. Där vi kunde göra en psykoanalys och profil över vad som överväger att stanna kvar i detta samhälle när man tappat all tillhörighet.

Ryssland gick i Ukraina - separatister med hjälp av Ryssland sköt ner MH17 och dem enda offer i detta är Ryssland enligt dig.Det är nog så ändå att det är dig som det är mest synd om, och Ryssland.
Citera
2022-04-10, 11:32
Medlem
Citat:
DPR:s trupper tillsammans med ryssarna tog hamnen i Mariupol för ett par dagar sen. Här kan vi se hur de ukrainska judeonazisterna har flytt så kvickt att de inte ens fick med sig sina exemplar av "Mein Kampf":

https://t.me/voenkorKotenok/34335

Efter att ha bombat staden i en månad dödat tusentals civila så är du glad ?
Citera
2022-04-10, 11:33
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Det viktiga nu är att Ryssland ser till att hålla de här områdena de har tagit. Vi såg i Bucha hur ukrainska judeonazister gick in och massmördade "kollaboratörer" till Ryssland med vita armbindlar efter att Ryssland dragit sig ur. Samma sak, men i ännu större skala kommer givetvis att ske i Melitopol, Kherson osv där så många nu "samarbetar" med Ryssland. Ukraina skulle gå in och slakta allihop, så för Ryssland handlar det nu om att förhindra den typen massmord. De kan bara inte lämna nu.
.
Ja, det stämmer. Man hoppas att projektet Novorossia är fortfarande aktuellt och att Melitopol och Kherson blir en del av Novorossia.
Citera
Medlem
Citat:
Här har vi en rysk soldat som ska ha kedjats fast och sedan bränts levande till döds:

Varför gör ryssarna sådant mot sina egna soldater?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag tyckte vi skulle vänta ut honom och även tvinga Ukraina till att göra det. Vissa har bråttom med att sticka världen i brand.

Och vem var det, menar du, som inte kunde "vänta" utan i stället åter igen stack världen i brand?
Citera
2022-04-10, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Efter att ha bombat staden i en månad dödat tusentals civila så är du glad ?
Varför skulle det göra honom glad? han säger bara vad som hänt
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Det finns hopp i Ukraina, Ukrainare vill återvända till sitt hemland bara de kan. De är stolta över sitt land.

Efter ryska invasionen – tusentals återvänder: ”Vill föda mitt barn i Ukraina”

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/flydde-ryska-invasionen-nu-atervander-tusentals-vill-foda-mitt-barn-i-ukraina
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ryssarna har nog lärt sig läxan från Bucha och dokumenterar troligen framtida tillbakadragningar om dom nu känner för det. Bäst är nog att ta in oberoende observatörer innan så Kiev-regimen får hitta på andra saker och det gör dom gärna helt hämningslöst och västvärlden sväljer allt. Nåja, det kommer väl en gräns då Kiev-regimen tar det lite för långt och EU står där och kliar sig i huvudet och undrar vad dom har att göra med. Sen att ryssarna begår krigsbrott i olika omfattning är väl klart med det gör också ukrainarna, det händer i alla krig.
Det finns mängder av oberoende utredare och observatörer i Ukraina, var så säker!

Vartenda krigsbrott ryssen begår i KRIGET mot Ukraina kommer att dokumenteras och lagföras. De skyldiga kommer att ställas inför rätta, huvuden kommer att rulla.

Den civiliserade delen av världen ser ryssens agenda och hatet växer för varje mördat barn i Ukraina.
Citera
2022-04-10, 11:35
Medlem
Citat:

Är det sant? Vem vet? Men det vi har sett hittills av de ukrainska terrorstyrkorna talar väl inte direkt för att det skulle vara helt otänkbart. Jag drar mig faktiskt för att jämföra Ukrainas armé med IS nu för tiden, eftersom jag tycker det är lite väl orättvist mot de islamistiska terroristerna. Skalan på bestialiteterna verkar vara så mycket större i Ukraina.

Fel, det är en Ukrainsk soldat,
Vad tycker du om de ryska soldaterna som dödar och våldtar spädbarn?
Citera
2022-04-10, 11:36
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Det finns hopp i Ukraina, Ukrainare vill återvända till sitt hemland bara de kan. De är stolta över sitt land.

Efter ryska invasionen – tusentals återvänder: ”Vill föda mitt barn i Ukraina”

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/flydde-ryska-invasionen-nu-atervander-tusentals-vill-foda-mitt-barn-i-ukraina

Ukraina kommer bli en ekonomisk (och militär) stormakt efter kriget. Tack vare Putin
Citera
2022-04-10, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Tagna på bar gärning vet jag inte om de blev, men det kan säkert stämma. Oavsett så stämmer det att de sprängde bostadshus och skyllde på tjetjenska terrorister som en förevändning för att inleda Tjetjenien II. Men nu är ju kriget i Ukraina redan igång så man behöver väl egentligen inte mer casus belli. Annat än för att öka förtrycket inrikes då och kanske även för att öka mobiliseringen.

Det är allmänt känt. Man skyllde på att det var en ”övning”.

” Two men driving a car with Moscow license plates were spotted carrying sacks into the basement of the building. Police and bomb-disposal experts swarmed the area, discovering they contained a military-grade explosive, and had a detonator and a timer set for 5:30 a.m.

Putin that evening praised the work of investigators for thwarting what appeared to be another bombing attempt.

The next day, three FSB officers were arrested by police in Ryazan and held on suspicion of planting the sacks. But Putin’s successor at the FSB, Nikolai Patrushev, declared that the Ryazan incident had, in fact, been a training exercise, and he apologized for scaring an already edgy populace.”

https://www.rferl.org/amp/putin-russia-president-1999-chechnya-apartment-bombings/30097551.html
Citera
2022-04-10, 11:38
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Obduktionen ger de svaren. Har han sot i lungorna så brändes han levande, har han inte det så brändes han efter döden.
Menar du att han har blivit kedjad efter döden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in