2022-04-10, 10:41
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Varje pansarskott som Sverige sänt till Ukraina förlänger kriget och dödandet.

Varje pansarskott som Sverige skickar hjälper till att förstöra ryska stridsfordon och att döda ryska soldater. Så helt klart en väldigt bra investering av Sverige.

Detta gynnar hela Europa. Varje dödad rysk soldat och varje förstört ryskt stridsfordon innebär att det ryska hotet mot Europa reduceras lite grann.
Citera
2022-04-10, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ukraina har börjat destruera den långa kolonnen på väg till fronten enligt egen uppgift, sanningshalten tror jag är hyfsat stor, ryssarna har ju inte rosat marknaden med sina trupptransporter direkt.

https://liveuamap.com/en/2022/10-april-kharkiv-region-ukrainian-military-destroyed-big

Bra men det är inte samma kolumn....kolonn... ....som är på väg över gränsen nu. Men all bekämpning är bra.
Citera
2022-04-10, 10:42
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Skulle inte förvåna mig om ryssarna lyckas att klippa Zelenskyj han är lite för tuff och modig för sitt eget bästa tyvärr, sen är det öppet mål för Ryssland...
Ryssarna vill inte mörda Zelensky. Vem ska man underteckna fredsavtalet då? Så pajasen kommer fortsätta sitta säker i bunkern och spela upp video för västpubliken.
Citera
2022-04-10, 10:42
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Skulle inte förvåna mig om ryssarna lyckas att klippa Zelenskyj han är lite för tuff och modig för sitt eget bästa tyvärr, sen är det öppet mål för Ryssland...

Borde finnas några till som tar vid om han försvinner. Det finns säkert många hjältar vid det här laget som kan ta över om det blir dags. Tror inte det blir öppet mål pga en person. Snarare en martyr plus ny ledare efter det.
Citera
2022-04-10, 10:43
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
”Öppet mål för ryssland” … Är nog bara kukputin och du som kan visualisera ett ”öppet mål för ryssland”
Citera
2022-04-10, 10:47
Medlem
Jirens avatar
Svårt att bilda sig en konkret uppfattning om läget men jag måste ändå säga att det ser hoppfullt ut för Ukraina.

Vapnen som Ukraina får in nu är inga små leksaker. Sjömålsrobotarna är redan framme i Polen och på väg in i Ukraina. Jag tror vi kan se framemot några sänkta ryssbåtar inom en snar framtid.

Död åt Ryssland!
Citera
2022-04-10, 10:47
Medlem
Citat:
Om Zelensky mördas kommer motståndet mot Ryssland att öka ytterligare. Men det kan vara svårt att få fram en ny ledargestalt.
Det är i alla fall stor skillnad i mod när man jämför honom med Putin som sitter i en bunker. Han har väl aldrig varit i närheten av fronten. En fegis utan dess like. Vågar knappt äta för han är rädd att bli förgiftad och vill ha tio meters säkerhetsavstånd för att inte bli smittad.
Citera
2022-04-10, 10:50
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Bra men det är inte samma kolumn....kolonn... ....som är på väg över gränsen nu. Men all bekämpning är bra.

Aha, men som du skriver all destruering av ryskt materiel är bra ,
Citera
2022-04-10, 10:52
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Ryssarna vill inte mörda Zelensky. Vem ska man underteckna fredsavtalet då? Så pajasen kommer fortsätta sitta säker i bunkern och spela upp video för västpubliken.

Du förväxlar nog Putin och Zelensky nu. Putin sitter och trycker i en bunker och håller videomöten med sina hejdukar. Han vågar inte ens sitta vid sitt absurda långbord längre. Han är rädd och paranoid på grund av att han inte lyckats vinna över en tidigare komiker och Let’s Dance-deltagare trots att han sades ha världens näst mest kapabla armé.

Under tiden tar Zelensky emot personer som Boris Johnson på statsbesök i Kiev och promenerar runt i stan medan de diskuterar vilka sjömålsrobotar som skall levereras för att kunna parkera svartahavsflottan på havets botten utanför Odessa.
Citera
2022-04-10, 10:54
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illasinnad
Vilket land kommer Vladimir Putin och hans Ryssland ge sig på härnäst?

Moldavien om man skall tro kartan över krigsplaner som Lukasjenko råkade visa upp för allmän beskådan. Fast den planen verkar ju ha gått sådär, så det är lite oklart om den fortfarande gäller.
Citera
2022-04-10, 10:55
Medlem
QuietExits avatar
Starstreak in action https://twitter.com/UAWeapons/status/1513074863593988102?s=20&t=iIgmhVLyah7GY1-42NioUg
Citera
2022-04-10, 10:55
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det viktiga nu är att Ryssland ser till att hålla de här områdena de har tagit. Vi såg i Bucha hur ukrainska judeonazister gick in och massmördade "kollaboratörer" till Ryssland med vita armbindlar efter att Ryssland dragit sig ur. Samma sak, men i ännu större skala kommer givetvis att ske i Melitopol, Kherson osv där så många nu "samarbetar" med Ryssland. Ukraina skulle gå in och slakta allihop, så för Ryssland handlar det nu om att förhindra den typen massmord. De kan bara inte lämna nu.

Jag är ledsen men Rysk information är inte trovärdig, nu återstår att internationella människorättsorganisationer får utreda vad som hänt. Tråkigt att Ryssland förbjudit Amnesty, HRW och 13 andra organisationer, det försvårar arbetet. Ungerfär som att Ryssland hade något att dölja. Bra att Ryssland uteslöts från rådet för mänskliga rättigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in