2022-04-09, 12:37
Medlem
MrMadoffs avatar
Den femte dimensionen talas det mer och mer om. Vi står inför mänsklighetens största skifte, från den tredje till den femte (fråga mig inte om den fjärde för jag har inget svar).
Vissa utvalda sk. starseeds ska ha till uppgift att "väcka" upp dom sovande som ännu inte har sett "sanningen" och till sin hjälp har dom The Pleiadians som redan befinner sig i den femte dimensionen. Men vad är då sanningen? Ja det är otydligt men det man är överens om är att det är något som dolts från oss människor och att dessa Pleiadians stoppade cabalens försök till att massdöda oss människor. Detta stoppades genom ett stort intergalaktiskt krig, ovetandes oss människor såklart och är också en del av "sanningen" som dolts.
Och vad är den femte dimensionen ? Ja det är också otydligt.

Ett kort filmklipp (1m30sek) från GAIA som går hårt i bräschen för detta kan du se här som förklarar det en aning bättre än mig: https://fb.watch/ch4sU_2ktz/
Vet inte om det krävs ett fb konto för att se klippet(?)

Project Blue Beam är ett projekt av amerikanska staten/militären som budgeterats i decennier genom så kallade black budgets på svenska hemliga budgetar. I korta drag handlar det om extremt avancerad teknologi som hållits dold för allmänheten i decennier. Vi pratar då alltså om fri energi, flygande tefat, holografisk teknologi osv.

Mannen som tagit locket av detta är Steven Greer i dokumentären Unacknowledged från 2017, som till en början fanns på Netflix men togs snabbt bort därifrån och ses nu närmast på YouTube.
Dokumentären har en ordentlig twist mitt i där man förklarar själva syftet med project blue beam är att föra mänskligheten närmare varandra och det får man genom en Fake Alien Invasion.
Han förklarar att man sedan lång tid tillbaka (minst andra världskriget) haft planer på att få en mer homogen världsbefolkning och då krävs det en gemensam fiende eller ett yttre hot av något slag och därför planerar man då denna Fake Alien Invasion med hjälp av teknologin man besitter men hållit dold för allmänheten.

Dokumentären finns att se här: https://youtu.be/n7HXocgnExw

Vad tror ni, kan dessa saker ha ett samband? Jag tänker att GAIA som växer enormt med antal följare dagligen, har som uppgift att växa den stora massans medvetande så till den grad att man är öppen för denna typ av konspirationsteorier så att när project blue beam ska aktiveras till sin fulla potential så kommer allmänheten svälja allt med hull och hår?
Citera
2022-04-09, 12:52
Medlem
Utan att ha sett filmerna du länkar till. Så har jag tänkt på detta väldigt länge.

Att det lättaste sättet att få hela jorden att samarbeta är en gemensam fiende. Och har jag tänkt det så har säkerligen psykopaterna i WEF och Arsenalgatan 8 osv tänkt på detta för länge sedan.

Så kommer inte bli förvånad i det minsta om en "alien invasion" kommer uppstå inom en snar framtid
Citera
2022-04-09, 13:03
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gilipolla
Utan att ha sett filmerna du länkar till. Så har jag tänkt på detta väldigt länge.

Att det lättaste sättet att få hela jorden att samarbeta är en gemensam fiende. Och har jag tänkt det så har säkerligen psykopaterna i WEF och Arsenalgatan 8 osv tänkt på detta för länge sedan.

Så kommer inte bli förvånad i det minsta om en "alien invasion" kommer uppstå inom en snar framtid

Med tanke på hur godtrogna dom flesta människor är så kanske det dröjer länge innan de flesta har vaknat så att säga. Så inom en snar framtid borde snarare vara inom en överskådlig framtid
Citera
2022-04-09, 15:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Den femte dimensionen talas det mer och mer om. Vi står inför mänsklighetens största skifte, från den tredje till den femte (fråga mig inte om den fjärde för jag har inget svar).

Du kommer nog aldrig få något svar på vad dessa påhittade dimensioner är heller, eller varför de hoppar över nr 4 - men här har du en gif av en tesserakt, dvs en fyrdimensionell kub.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Tesserakt

Jag undrade själv om dessa ”dimensioner” för 10 år sen ( (FB) Andliga dimensioner ) men de få svar som kom var både motsägelsefulla och obegripliga - det är helt enkelt bara trams att påstå att vi lever i tredje eller femte dimensionen - lika dumt som när det pratas om andliga ”energier” och liknande. Man kidnappar ord som låter spännande och hittar på nya betydelser till dem med förleden att ingen fattar någonting och alla tolkar det olika…
Senast redigerad av SnakePlisssken 2022-04-09 kl. 15:55.
Citera
2022-04-09, 15:43
Medlem
aaerligs avatar
Väldigt fascinerande teorier, jag har följt just dessa ett tag via avlägset bekanta på bland annat Facebook. Fullständigt vansinne och ett märkligt försök att kombinera spiritualitet, yoga och någon form av pseudovetenskap. Verkar locka framför allt äldre damer på 50+ med ensamhetsproblem samt ett fåtal yngre män som kommit snett och är de enda i före detta vänskapskretsen som fortfarande håller på med hallucinogener men har ett för lågt IQ för att kunna tolka sina upplevelser. Vidare säljer de mer "upplysta" inom detta sektliknande fenomen sina tjänster genom Skype/zoom där de "låser upp DNA-strängar" och diverse andra påhittade ritualer. De kallar sig Ai'rii och Zom'gru och liknande för att få till en alien-klang på namnet. Kostar mellan 800 och 2000kr per session att hyra dessa pengahungriga sociopater. Dessa står även för många av texterna som de mindre begåvade följarna sedan delar på sin facebookvägg. Ger riktiga heaven's gate vibbar, men med en kapitalistisk touch.

Fascinerande, som sagt.

Mvh aaerlig
Citera
2022-04-09, 15:55
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaerlig
Väldigt fascinerande teorier, jag har följt just dessa ett tag via avlägset bekanta på bland annat Facebook. Fullständigt vansinne och ett märkligt försök att kombinera spiritualitet, yoga och någon form av pseudovetenskap. Verkar locka framför allt äldre damer på 50+ med ensamhetsproblem samt ett fåtal yngre män som kommit snett och är de enda i före detta vänskapskretsen som fortfarande håller på med hallucinogener men har ett för lågt IQ för att kunna tolka sina upplevelser. Vidare säljer de mer "upplysta" inom detta sektliknande fenomen sina tjänster genom Skype/zoom där de "låser upp DNA-strängar" och diverse andra påhittade ritualer. De kallar sig Ai'rii och Zom'gru och liknande för att få till en alien-klang på namnet. Kostar mellan 800 och 2000kr per session att hyra dessa pengahungriga sociopater. Dessa står även för många av texterna som de mindre begåvade följarna sedan delar på sin facebookvägg. Ger riktiga heaven's gate vibbar, men med en kapitalistisk touch.

Fascinerande, som sagt.

Mvh aaerlig

Har dina avlägsna vänner gjort samma koppling som mig gällande båda teorierna eller har dom bara snurrat in sig på den första?
Citera
2022-04-09, 18:28
Medlem
swebarbs avatar
Handlar inte mycket om att vi en dag ska vara helt styrda av en AI som kommer kontrollera allt och med chip i människan så blir vi alla robotar utan fri vilja o sånt ? Corona är ett av stegen gå mot AI samhälle.
Citera
2022-04-10, 00:57
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Handlar inte mycket om att vi en dag ska vara helt styrda av en AI som kommer kontrollera allt och med chip i människan så blir vi alla robotar utan fri vilja o sånt ? Corona är ett av stegen gå mot AI samhälle.

Ja det är väl slutmålet. Likt corona så kan väl detta vara ett av de sista stegen.
Citera
2022-04-10, 09:35
Medlem
MrMadoffs avatar
Jag glömde tillägga i trådstarten att Steven Greer själv är delaktig i GAIA rörelsen https://www.gaia.com/person/steven-greer

Kanske någon moderator kan lägga till den informationen i min trådstart?
Citera
2022-04-10, 11:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Project Blue Beam är ett projekt av amerikanska staten/militären som budgeterats i decennier genom så kallade black budgets på svenska hemliga budgetar. I korta drag handlar det om extremt avancerad teknologi som hållits dold för allmänheten i decennier. Vi pratar då alltså om fri energi, flygande tefat, holografisk teknologi osv.

Mannen som tagit locket av detta är Steven Greer i dokumentären Unacknowledged från 2017,

Du borde kolla upp Serge Monast - han var mer än 20 år före bedragaren Greer med att avslöja/hitta på Project Blue Beam (1994).
Redan från början påstod han att Blue Beam skulle implementerats år 1983, men att det justerades till 1995 och sedan 1996. Serge avled i slutet av 1996 men då hade han redan hunnit justera profetian till att Blue Beam absolut skulle vara implementerat till år 2000..

Nu har Greer plockat upp resterna av hans påståenden och försöker på sedvanligt Greer-manér fortsätta mjölka troende på deras pengar.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2022-04-10 kl. 11:11.
Citera
2022-04-10, 13:08
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du borde kolla upp Serge Monast - han var mer än 20 år före bedragaren Greer med att avslöja/hitta på Project Blue Beam (1994).
Redan från början påstod han att Blue Beam skulle implementerats år 1983, men att det justerades till 1995 och sedan 1996. Serge avled i slutet av 1996 men då hade han redan hunnit justera profetian till att Blue Beam absolut skulle vara implementerat till år 2000..

Nu har Greer plockat upp resterna av hans påståenden och försöker på sedvanligt Greer-manér fortsätta mjölka troende på deras pengar.

Hur kan du vara så allmänbildad?
Citera
2022-04-10, 14:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hur kan du vara så allmänbildad?

Det är nog inte så mycket allmänbildning dessvärre - det är mer insikten att en googling ofta leder till att de flesta påståenden i trådar om konspirationer, ufon och andeväsen kan ifrågasättas med rätta 😄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in