2022-04-08, 21:19
  #7753
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Pepe kan även han klassas som en floppvärvning, men jag vill def inte påstå att han är inne bland topp 5-10 av de största flops genom tiderna i EPL. Och jag tycker inte att Pepe har varit en större flopp för Arsenal än vad Keita har varit för Liverpool. Båda dessa spelare var dyra värvningar för respektive klubb, och ingen av de har levt upp till förväntningarna.

Personligen tycker jag inte Keita är flopp utan ledningen felbedömde kunnandet och betalde ett klart överpris och givetvis aldrig borde köpts. Matchen mot Benfica visar det, han presterade minst fotbollsmässigt (även han gjorde poäng) tillsammans med Salah av startspelarna.
Citera
2022-04-08, 21:31
  #7754
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Personligen tycker jag inte Keita är flopp utan ledningen felbedömde kunnandet och betalde ett klart överpris och givetvis aldrig borde köpts. Matchen mot Benfica visar det, han presterade minst fotbollsmässigt (även han gjorde poäng) tillsammans med Salah av startspelarna.
Du har ett poäng. Både Pepe och Keita har tidvis presterat bra för sina respektive klubbar, och därför så blir det fel att ta in ngn av de i diskussionen om tidernas största floppvärvningar inom EPL. Men sett till prislappen samt förväntningar, så kan man väl lugnt säga att de båda har varit en besvikelse.

Man får dock komma ihåg att Pepe värvades till AFC p g a Emery, och Arteta står ju för en helt annan typ av fotboll än vad Emery gör.
Citera
2022-04-08, 21:35
  #7755
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Den sk Superligan kommer garanterat att bli av inom en 5-års period om inte UEFA/FIFA ger klubbarna mer att säga.

Man vet aldrig med FIFA/UEFA, men jag tror Joan Laporta kommer ett sista försök och finjustera ligan för att desperat lura in klubbar nu när Perez och Agnelli har misslyckat totalt med ESL.

Tur är att man har Allsvenskan och Malmö FF för mitt intresse för Engelsk fotboll sjönk efter Perez först lanserade skiten. Men så länge Chelsea inte går med i smörjan kommer jag alltid vara kungsblå det är en sak som är säker.

Länge leve 51% regeln!
Citera
2022-04-08, 21:40
  #7756
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Men så har väl varken Klopp eller Guardiola inte heller haft ambitioner om att gå obesegrade genom en hel säsong?🤫 Det hade däremot Arsène med Arsenal.

Så wenger sa det till grabbarna innan säsongen började?
Det finns klipp när Wenger säger att vi gick in i denna match med att varken göra eller släppa in mål?
Citera
2022-04-08, 21:43
  #7757
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Du har ett poäng. Både Pepe och Keita har tidvis presterat bra för sina respektive klubbar, och därför så blir det fel att ta in ngn av de i diskussionen om tidernas största floppvärvningar inom EPL. Men sett till prislappen samt förväntningar, så kan man väl lugnt säga att de båda har varit en besvikelse.

Man får dock komma ihåg att Pepe värvades till AFC p g a Emery, och Arteta står ju för en helt annan typ av fotboll än vad Emery gör.
Pepe hade en väldigt hög prislapp men visst gjorde han det bra det ”första året” sen är det frågan om det är fel på Pepe eller Arteta som inte får fram det bästa, Liverpool har liknande historia med Ballotelli.
Citera
2022-04-08, 21:47
  #7758
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Så wenger sa det till grabbarna innan säsongen började?
Det finns klipp när Wenger säger att vi gick in i denna match med att varken göra eller släppa in mål?
Wenger sa detta till spelarna redan inför 2002/03, att han ville att vi skulle vinna EPL genom att gå obesegrade. Och han sa det flera ggr till media inför och under Invincible säsongen.
__________________
Senast redigerad av Generalandersson 2022-04-08 kl. 21:59.
Citera
2022-04-08, 21:48
  #7759
Moderator
zanteras avatar
Tror ärligt talat det tjatas mer om Invincibles-säsongen här i denna tråden 2022 än vad det gjorde runtom i världen när det hände.
Citera
2022-04-08, 21:49
  #7760
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Pepe hade en väldigt hög prislapp men visst gjorde han det bra det ”första året” sen är det frågan om det är fel på Pepe eller Arteta som inte får fram det bästa, Liverpool har liknande historia med Ballotelli.
Pepe passar helt enkelt bara inte in med Arteta’s spelsätt. Men Liverpool var ju oxå ute efter Pepe innan vi köpte han av Lille.
Citera
2022-04-09, 00:43
  #7761
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Liverpool 19/20 hade på pappret ett bättre lag sett till offensiven och några andra positioner än Chelsea 04-05 men som vi alla vet spelas fotboll ej på pappret. Några exempel nedan:

Mo Salah>Damien Duff
Sadio Mane>Arjen Robben
Trent Alexander Arnold>Paulo Ferreira
Virgil Van Dijk>Ricardo Carvalho

Det som gjorde Chelsea så bra den säsongen var försvaret ( endast 15 insläppta) ett rekord som står sig än idag, Krigsmentaliteten som Jose Mourinho tvingade spelarna att ha 24/7 och mittfältet med Lamps, Makelele och Joe Cole som kompenserade för ett underpresterande anfall sett till potentialen.

Det finns så mycket mer som skolar Liverpools säsong 19-20 som jag kan nämna, men det här räcker för de flesta som har respekt för fotbollshistorien att begripa.
Nu har ju inte Liverpool bara briljerat i en endaste säsong heller hehehe, men klart du tar med säsongen när vi vann ligan. CL är större alla dagar i veckan.
Fast visst Chelsea var starka förr under Mourinho med Drogba och co, alltså ni var ju hästlängder före Arsenals sketna invinicble lag som gick halva ligan med oavgjorda matcher och åkte ut med huvet före i CL varenda gång
Hade ni haft någon chans mot vårat lag nu? nope.. tyvärr Drogba. Nåja inte länge kvar tills den största matchen genom alla tider i Engelsk Fotboll spelas, slå den du!
Citera
2022-04-09, 06:16
  #7762
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Tror ärligt talat det tjatas mer om Invincibles-säsongen här i denna tråden 2022 än vad det gjorde runtom i världen när det hände.
Varför tror du att det lagades en film, som visades på biografer över hela världen, om Arsène Wenger och hans Invincible lag från 03/04 säsongen om det inte är helt unikt?
Citera
2022-04-09, 08:21
  #7763
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Nu har ju inte Liverpool bara briljerat i en endaste säsong heller hehehe, men klart du tar med säsongen när vi vann ligan. CL är större alla dagar i veckan.
Fast visst Chelsea var starka förr under Mourinho med Drogba och co, alltså ni var ju hästlängder före Arsenals sketna invinicble lag som gick halva ligan med oavgjorda matcher och åkte ut med huvet före i CL varenda gång
Hade ni haft någon chans mot vårat lag nu? nope.. tyvärr Drogba. Nåja inte länge kvar tills den största matchen genom alla tider i Engelsk Fotboll spelas, slå den du!
Liverpool har ju bara vunnit 1 ligatitel efter att Klopp blev deras chef i 2015, detta var dessutom en titel som de vann under covid-säsongen, och i en säsong där Man City hade några av deras viktigaste spelare skadade för mestadels av säsongen.

Jämför detta mot AWs Arsenal mellan 97-04.. vi vann, som alla vet, 3 titlar under de här åren, och 2 utav dessa säkrades i bortamatcher mot våra två största rivaler (Man Utd i 01/02 & spurs i 03/04). Liverpool har som sagt bara 1 (covid) titel att visa till på 32 år. Och på senare år, så har de förlorat 3x ligatitlar till Man City. Klubbar som Arsenal, Man Utd, Chelsea & Man City är i en helt egen exklusive liten liga i PL sammanhäng, medans Liverpool tillhör samma klubb som Blackburn & Leicester.

Resten inlägget håller helt enkelt bara för låg nivå till att ge ett seriöst svar på.
__________________
Senast redigerad av Generalandersson 2022-04-09 kl. 08:49.
Citera
2022-04-09, 09:23
  #7764
Medlem
Vatos.Locoss avatar
” 'I'm not staying forever but I would stay forever': Pep Guardiola suggests he is willing to extend his stay at Manchester City ahead of his side's titanic Premier League clash against Liverpool on Sunday”

”Pep Guardiola: "I could stay forever here. I could extend my #ManCity contract 10 years."


👍 låter bra. Väntar till sommaren då man köper Haaland och Pep skriver nytt kontrakt på samma dag. 👀
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in