2022-04-09, 21:48
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Jag håller med om vad du säger. Fascinerande med Obama och västerländsk media. Fick han ens kritik för sina vansinniga krig? Ryssland gjorde det bra i Syrien för att stoppa ett vidrigt kalifat. Men det var inte USA eller Israel som skapade IS. Om man tror det vet man inget om islam. Detta är en konspirationsteori som är vanligt förekommande på fb.

Givetvis skapade inte USA ISIS, men man gav ju gratis vapen till alla möjliga typer av suspekta grupper, inklusive Al-nusra, och detta hamnade tillslut i händerna på ISIS. Det var väl så att ISIS bara var någon monster som föddes utanför manuskriptet, men ändå delvis orsakad av den som skrev manuskriptet.

Sedan så tror jag man kan säga att Saudi Arabien hade en mer aktiv roll i att skapa ISIS, och som alltid så ignorerade USA vad Saudi Arabien höll på med (som man nu ignorerar vad som i princip kan räknas som folkmord från Saudi Arabien mot Yemen).
Citera
2022-04-09, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Givetvis skapade inte USA ISIS, men man gav ju gratis vapen till alla möjliga typer av suspekta grupper, inklusive Al-nusra, och detta hamnade tillslut i händerna på ISIS. Det var väl så att ISIS bara var någon monster som föddes utanför manuskriptet, men ändå delvis orsakad av den som skrev manuskriptet.

Det var Muhammed som skrev manuskriptet och sedan var det andra som skrev hadith. Det var USA som skapade möjligheten till att förverkliga drömmen på grund av mammondyrkan (oljan).
Citera
2022-04-09, 22:12
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Det var Muhammed som skrev manuskriptet och sedan var det andra som skrev hadith. Det var USA som skapade möjligheten till att förverkliga drömmen på grund av mammondyrkan (oljan).

Jo, men jag talar här om att regelrätt styra Världen åt fel riktning genom att finansiera instabilitet och islamism i Mellanöstern. Islam är inget man kan argumentera emot lika lite som man kan argumentera emot cancer, men man kan ju se till att inte snabba på tumörens tillväxt, vilket är vad USA konstant har gjort i Mellanöstern i snart 4 decennier.

Att tala illa om islam är nog för min del en utav de minst kontraproduktiva förteelserna som vi ser idag i Västvärlden, och jag är osäker ifall någon alls konverteras bort från islam genom att tala om hur hemsk Muhammed var, eller ifall snarare än fler blir extrema i sin tro.

Vi borde fokusera på att inte få in skiten i vårat land och upphöra med saudisk finansiering av exempelvis moskeer. Försök få så många som möjligt att flytta tillbaka till Mellanöstern istället för att försöka konvertera dem, vilket knappast tycks ske i någon betydande mängd. Låt sedan muslimerna själva komma underfund om saker i deras hemländer, bäst att inte lägga sig i andras trosystem och istället lägga all fokus på att vi har så lite som möjligt av det på hemmaplan.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2022-04-09 kl. 22:14.
Citera
2022-04-10, 09:34
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
IS är den rena formen av Islam om man bortser från dödandet av muslimer. De behöver inget stöd av några utomstående. Det kommer inifrån från källan (koranen) och Muhammed. USA hjälpte till en början Assads motståndare då han började utrotade demonstranterna, men de hjälpte även Irak att utrota IS i landet. Förstår inte hur du kan vara så hjärntvättad. Du måste vara ett rysstroll eller från Mellanöstern.

Det är ett faktum att IS fick stöd på flera olika sätt av både USA och Israel. Är det en nyhet för dig att USA gärna använder sig av jihadister när det gynnar deras agenda? Du kanske skulle pröva fakta och analys istället för önsketänkande när du gör bedömningar?
Citera
2022-04-10, 09:36
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Du duckar frågan.

Du fick en tydlig replik av mig. Bemöt den istället.
Citera
2022-04-10, 09:45
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Du fick en tydlig replik av mig. Bemöt den istället.

Jag får hellre svar på min fråga.
Citera
2022-04-10, 09:50
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Jag får hellre svar på min fråga.

Svara på min replik som du fick istället. Dina halmgubbar och sinnesslöa analogier kan du köra upp i din södra kroppsöppning.
Citera
2022-04-10, 10:24
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Svara på min replik som du fick istället. Dina halmgubbar och sinnesslöa analogier kan du köra upp i din södra kroppsöppning.

Du hade alltså inget svar.
Citera
2022-04-10, 10:38
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Du hade alltså inget svar.

Var det något du inte förstod med att Ryssland krossade IS?
Citera
2022-04-10, 12:08
Medlem
Citat:
Det är ett faktum att IS fick stöd på flera olika sätt av både USA och Israel. Är det en nyhet för dig att USA gärna använder sig av jihadister när det gynnar deras agenda? Du kanske skulle pröva fakta och analys istället för önsketänkande när du gör bedömningar?

Nej det är inget faktum att de stödde IS, däremot andra islamistiska grupperingar. Men det här skedde långt efter inbördeskriget satte fart i Syrien. USA hjälpte till att utrota IS i Irak. Detta är ett faktum.
Citera
2022-04-10, 12:20
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Nej det är inget faktum att de stödde IS, däremot andra islamistiska grupperingar. Men det här skedde långt efter inbördeskriget satte fart i Syrien. USA hjälpte till att utrota IS i Irak. Detta är ett faktum.

Du har fel. Det finns handfasta bevis på att IS erhöll ekonomiskt och militärt stöd från USA och Israel. Innan Ryssland gick in militärt i Syrien så var IS på väg att ta över hela landet.
Citera
2022-04-10, 19:59
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Var det något du inte förstod med att Ryssland krossade IS?

Frågan som ställdes var varför du inte stod bakom ISIS när de ville skapa en ny världsordning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in