2022-04-09, 15:43
Medlem
Nixters avatar
Opinionsundersökningar visar 49-51, det är exakt så man vill föreställa teatern. Den har inget med verkligheten att göra. Bland massorna har Macron inget stöd alls.

Riggade Opinionsundersökningar, riggat val. Detta är vad vi kommer att se. Har följt det som gjorts i valväg, man har preppat för poströster och mer. Samma fusk pågår nu över hela världen med USA i spetsen.

Den som tror att World Economic Forum kandidaten vinner ett val utan fusk idag är allt bra godtrogen.

https://www.weforum.org/people/emmanuel-macron
Senast redigerad av Nixter 2022-04-09 kl. 16:02.
Citera
2022-04-09, 17:18
Medlem
Macron som förövrigt är en Rotschild anhängare, vilken överraskning att han är globalist och med i den sekten…

Ja, tyvärr kommer inte Le Pen att vinna då det är alldeles för lätt att rigga val i Frankrike och folket är förövrigt väldigt veka där, ungefär som i Kanada med diktatorn Trudeau.

Det lär sluta i inbördeskrig dock, inte än men om ett par år om folkets vilja inte blir hörd.
Citera
2022-04-10, 09:30
Medlem
Okay, då var det dags. När öppnar och stänger vallokalerna? Var kan man sedan följa utfallet?
Citera
2022-04-10, 12:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Okay, då var det dags. När öppnar och stänger vallokalerna? Var kan man sedan följa utfallet?
Vallokalerna öppnade 8 tror jag. Stänger kl 20 i storstäderna, då kommer även de första prognoserna.
Jag tror även att det är olagligt att publicera vallokalsundersökningar före kl 20

https://www.theguardian.com/world/2022/apr/10/french-election-polls-open-with-macron-and-le-pen-vying-closely-for-presidency

https://www.france24.com/en/france/20220410-live-polls-open-in-first-round-of-france-s-presidential-election
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2022-04-10 kl. 12:07.
Citera
2022-04-10, 12:26
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Macron som förövrigt är en Rotschild anhängare, vilken överraskning att han är globalist och med i den sekten…

Ja, tyvärr kommer inte Le Pen att vinna då det är alldeles för lätt att rigga val i Frankrike och folket är förövrigt väldigt veka där, ungefär som i Kanada med diktatorn Trudeau.

Det lär sluta i inbördeskrig dock, inte än men om ett par år om folkets vilja inte blir hörd.

Det är precis vad som kommer att hända, Macron kommer att vinna oavsett.

Jag gissar även på att globalisterna kommer att överkompensera så att Macron vinner med 60% eller mer.
Citera
2022-04-10, 14:15
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vallokalerna öppnade 8 tror jag. Stänger kl 20 i storstäderna, då kommer även de första prognoserna.
Jag tror även att det är olagligt att publicera vallokalsundersökningar före kl 20

https://www.theguardian.com/world/2022/apr/10/french-election-polls-open-with-macron-and-le-pen-vying-closely-for-presidency

https://www.france24.com/en/france/20220410-live-polls-open-in-first-round-of-france-s-presidential-election

Jag tackar ödmjukast för länkarna. Svt är ju inte så intresserade att följa valet. I synnerhet om det inte går Macrons väg.
Senast redigerad av Sockerhals 2022-04-10 kl. 14:20.
Citera
2022-04-10, 14:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Jag tackar ödmjukast5 för länkarna. Svt är ju inte så intresserade att följa valet. I synnerhet om det inte går Macrons väg.
Svensk media rapporterar endast om USA-val. Inte ens våra grannländers val får någon större uppmärksamhet.
Citera
2022-04-10, 14:30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det fransmännen får rapportera om innan kl. 20 är valdeltagandet. Tydligen är valdeltagandet ovanligt stor på landsbygden, men ovanligt lågt i Paris. 10 procentenheter lägre i vissa Paris-distrikt jämfört med förra valet.
Citera
2022-04-10, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det fransmännen får rapportera om innan kl. 20 är valdeltagandet. Tydligen är valdeltagandet ovanligt stor på landsbygden, men ovanligt lågt i Paris. 10 procentenheter lägre i vissa Paris-distrikt jämfört med förra valet.
Det borde gynna Le Pen?

Hur som så blir det intressant att få se resultatet.
Citera
2022-04-10, 16:35
Medlem
SR P1 sänder från 18 45 fram till 22.00
Citera
2022-04-10, 16:36
Medlem
Parisarens avatar
Vare sig man gillar det eller ej: EU bestämmer over Sverige och Frankrike och Tyskland bestämmer over EU.

Sa ett president val i Frankrike ar relevant.

Tonen har varit ganska barsk och "klarspråk", vad galler invandring, folkutbyte, Islam, inflationen, energipolitik, Frankrikes kärnvapenarsenal osv. Kanske därför man i princip man inte sett någon egentlig rapportering om valet utanför Frankrike?
Citera
2022-04-10, 16:42
Medlem
Jirens avatar
Ja just det. Franska presidentvalet är ju idag.

Noterar att tråden är 4 sidor lång. Inte 44 eller 400 sidor. Är detta det ointressantaste valet någonsin?

Måste medge att jag själv knappt bryr mig ett skvatt. Just nu känns världen ändå så fullständigt snedknullad bortom all räddning. Man orkar bara inte.

Le Pen eller Macron. Liksom vad spelar det för roll? Nu ser man om sitt eget hus och skiter i resten.
Senast redigerad av Jiren 2022-04-10 kl. 16:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in