Citat:
Ursprungligen postat av
dack
Har inte ukrainarna begripit att de har blivit rövknullade nu i över 30 år tillbaka i tiden.
Så är det ju något grovt fel med folket och dess sammansättning?
Alla de andra länderna som blev självständiga efter sovjetunionens upplösning har ju kunnat få ordning och reda i sina nu då respektive och enskilda länder.
Men inte missfostret Ukraina!
Vilket då är rent fantastiskt att nu efter 30 år är det korrupta skithålslandet i sämre skick än var det var under sovjetisk styre.
Det är väl ett sätt att se på det. Man kan också säga att dom är fullkomligt medvetna om att dom blivit med dina ord rövknullade inte bara i 30 år. 30 är nog bara förnamnet om du läser på om deras historia utan 100 år av Sovjet.
Därav att dom kämpar som galningar för att inte igen bli en del av imperiet. Jag känner ingen därifrån själv men jag kan gissa utefter deras historia att det inte finns nästan någon som inte har en farfar eller mormor som dog när Stalin var som värst. 5 miljoner dog i svält bara i hans första sväng. Han var väl lite av en förebild för Mao som dock lyckades överträffa honom. Nåja per capita så råkade dom nog värre ut än Kina under Mao.
När kannibalism är så vanlig att man måste börja döma folk till fängelse för det, då är svälten rätt hård. Och Ukraina dömde 2000 till fängelse för det. Jag tror det är fjärde gången jag säger det men det verkar inte gå in. Tänk på mörkertalen. Dom tänker inte gå tillbaks till att vara en sovjetstat.