2022-04-09, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korrupt.Sosse
Den kriminella islamisten har inte resurser som judiske Zelensky har att stå framför en Green Screen. Jag har sett klipp från Mariupol där skägget bevisligen varit där och hejat på sina soldater.

Hur han vågar det är märkligt och att han inte blivit dödad av krypskytt/missil.

Nej det har han inte. Men du får gärna dela med dig av klippen, helst geo taggade. Lycka till med det kamrat.
Citera
2022-04-09, 21:14
Medlem
Citat:
Ingen stödjer några krigsförbrytelser eller våldtäkter i detta proxykrig mellan Ryssland och USA där globalisterna använder Ukraina för deras sjuka krig. Som vanligt är det oskyldiga som drabbas värst.
Nu var det Ryssland som för tredje gången på 14 år invaderade ett grannland och det är barnamördare V.Puttin som är ansvarig och ingen annan. Det är inte USA, det är inte Ukraina, det är inte några påhittade "globalister; det är slapptasken Puttler som bär ansvaret och i en nära framtid även hundhuvudet för sitt fiasko.
Citera
2022-04-09, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
KMW har erbjudit Ukraina rejäla doningar.

100+ st PHZ2000 dock måste Tysklands regering och militär godkänna affären innan.

http://www.army-guide.com/eng/product237.html

Nu får vi se om tysken fortfarande är på fel sida igen.

https://www.welt.de/politik/ausland/plus238089483/Waffenlieferungen-Ukraine-liegt-Angebot-fuer-deutsche-Panzerhaubitzen-vor.html

Kan eldledaren använda laser för att styra granaterna mot målet - och i så fall - kan eldledningen ske via drönare?
Citera
2022-04-09, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamolos
Du tror verkligen på narrativet att ryssar är onda av naturen . Man bör inta fakta och inte stirra sig blind på känslomässiga uttalanden från diverse medier. Vad USA-NATO-EU har gjort i Ukraina är vad det handlar om. Man är bra barnslig om man tycker att det är upp till Ukraina att få gå med i NATO.
Vad är det USA, Nato och EU har gjort i Ukraina? Att de stött Ukraina med vapen efter att Puttler-Ryssland i strid mot tidigare givna garantier för andra gången på 8 år invaderat?
Citera
2022-04-09, 21:17
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Här har du ett par ukrainska telegramkanaler.
https://t.me/nexta_live (1.8 miljoner följare
https://t.me/UkraineNow (1 miljon följare)

Det är en dålig app, jag klickar inte på den längre. bara en massa felmeddelanden etc.

Citat:
Kadyrov uppträder helt öppet i Mariopul, även dagtid. Varför har inga missiler dödat honom? Mycket märkligt, de står med sitt äckliga finger i luften precis som IS. Sossarna jublar säkert.
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Vet man säkert på att han är i Mariupol? Dom kanske kan geolockera honom när han laddar upp senaste tik-tok inlägget där han strider mot nån lyktstolpe.

Nej han är inte där, han var aldrig i Ukraina.
Citera
2022-04-09, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Nej det har han inte. Men du får gärna dela med dig av klippen, helst geo taggade. Lycka till med det kamrat.

Klarar du hantera en mobiltelefon kamrat så hittar de massor av klipp där han besöker sina trupper i Mariopul. Inte fejk framför Green Screen.
Citera
2022-04-09, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Jag vet, har postat länkarna om honom förut. Wagner var Hitlers favoritkompositör. Så mycket vet jag om det.

Kan du inte berätta vad du vet om Alexander Barkashov och Ivan Ilyin?
Båda dessa nämnda herrar är ju obetydliga både politiskt och militärt i dagens Ryssland. Ingen makt politiskt eller militärt. En är ju stendöd. Stepan Bandera som död har ju mer inflytande i Ukraina än Barkashov i Ryssland som fortfarande ännu lever. Dåliga exempel.
Citera
2022-04-09, 21:18
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Wagnergruppen är döpt efter nazisten och grundaren Dmitry Utkins smeknamn då han tjänstgjorde i ryska GRU. Vagner var hans smeknamn. Så mycket visste du om det.
Dessutom är inte Wagner både en militär OCH politisk grupp som Azov och Aida i Ukraina.
Så vitt vi vet är det bara grundaren som är en smutsig nazist. Man ser inte 15 Wagnergrabbar heila med Hitlerporträtt och med t-shirtar på sig med Rysslands stridsmärke nånstans.

Om du skickar din adress och storlek så kan jag skicka dig en Azov T-shirt så får du också var med de tuffa grabbarna som du verkar helt besatt av. Riktigt sjukligt beteende.
Citera
2022-04-09, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Förstod du ens vad jag svarade på? Tydligen inte.
Men låt mig förklara. Om man yttrar sig att det är inte upp till det självständiga landet Ukraina att gå med i NATO eller inte så är man i grund och botten en landsförrädare.
Om jag är den onda grannen, är det upp till dig eller mig om jag ska knulla din fru?
Jag får verkligen hoppas att det är du, annars tycker jag din fru bör lämna dig direkt.

Som jag sa man är bra barnslig om man tror att man kan gå med NATO utan att ta hänsyn till sitt geografiska läge och historia. Sen bör du kanske tala med någon om hur sex fungerar.
Citera
2022-04-09, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YoloSwag420
Kadyrovs soldater har visat sig vara totalt odugliga i strid. Däremot är de bra på att våldta småbarn och oskyldiga civila samt stjäla humanitär hjälp. Smuts är vad de är..
De har dock lyckats rimligt bra på TikTok, att skjuta i luften verkar fungera bland finniga småpojkar.
Citera
2022-04-09, 21:21
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Båda dessa nämnda herrar är ju obetydliga både politiskt och militärt i dagens Ryssland. Ingen makt politiskt eller militärt. En är ju stendöd. Stepan Bandera som död har ju mer inflytande i Ukraina än Barkashov i Ryssland som fortfarande ännu lever. Dåliga exempel.

Tvärtom är den ena inspiration för Putin, så i högsta grad levande. Han gillade både Hitler och avskydde Judar. Bara att läsa på wiki för mer information. Och nyligen la Putin ned blommor på Zhirinovskys grav, en man som ville använda kärnvapen mer än en gång. Bra exempel på vilka Putin gillar.
Citera
2022-04-09, 21:22
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
............
Hur många har dött i kravaller i västeuropa och social oro jämfört med ryssland under senare år? Många fler är mitt svar. Hur stora inskränkningar i press och yttrandefrihet sker i västeuropa/Ukraina jämfört med ryssland? Mer i Ryssland men inte mycket mer och när det gäller Ukraina mer än i Ryssland?

Hur stabilt är USA där man inte kan komma överens om vem som vann presidentvalet och förloraren försöker sätta igång oblodig statskupp efter valresultatet han inte godkänner. Där segraren anklagar motståndaren för att vara betald ryssagent?

Enligt ett västvänligt gallupinstitut slöt ryska befolkningen upp kring Putin vid ingripandet mot Ukraina till höjder som ingen president eller statsöverhuvud kan drömma om. Ni spekulerar om när han kommer avsättas...

Sedan är det verkligen en alla "svennar" glömmer - det finns faktiskt länder och människor utanför maktblocken Ryssland/Kina och USA/EU som är ett slags åskådare i detta krig - många av dem vill komma ur beroende av Dollar och Nato och är ett slags falska beroende vänner. Till de värsta åskådarna hör nog Saudi-Arabien och emiraten - de verkar ha tröttnat på att agera USA - EU springpojkar och har nog större mer självständiga ambitioner. Liksom USA sålde Afghanistan till dem nyligen kommer de anse ett förlorat krig i Ukraina vara ett rent svaghetstecken. Det är dock inte bara Saudi, Qatar mfl som slipar knivarna och märkligt faktiskt att det inte uppmärksammas att Indien nu under brinnande krig demonstrativt upprätthåller vänskapliga förbindelser med Ryssland.

Det finns fler moln på USA/EU/Sveriges himmel än på den ryska.

Du får nog korta ner lite till före du skickar in detta till insändarsidan i lokaltidningen.

Har du någon statistik hur många som dödats under kravaller i Frankrike ?? .....eller annat ”utsatt” västerländskt land sista 10-20 åren ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in