2022-04-09, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Ukraina har tillgång till andra kanaler. Telegram är för rysk propaganda som jag inte ger ett skit för.
Här har du ett par ukrainska telegramkanaler.

https://t.me/nexta_live (1.8 miljoner följare

https://t.me/UkraineNow (1 miljon följare)
Citera
2022-04-09, 21:02
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Här har du ett par ukrainska telegramkanaler.

https://t.me/nexta_live (1.8 miljoner följare

https://t.me/UkraineNow (1 miljon följare)

Ock???? det ändrar inte min åsikt. Fortfarande en rySSk propagandakanal. Gråt på du.
Citera
2022-04-09, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Det är inlägg som dessa som jag skrev om tidigare, skribenter med ett IQ strax under rumstemperatur.
Spekulationer som inte har någon som helst grund i verkligheten, typ önskedrömmar.
Skribenter som inte har någon som helst koll på att Ryssland oavsett krigsutfallet hamnar i ett jordbrukssamhälle utan någon som helst teknik.

Är du helt väck? Azov som jag avskyr lika mycket som islamist skäggen är helt inringade i Azovstal stålverket och det är slutstriden som sker där nu. På plats finns utländska rådgivare som hjälpt dessa barnhemsbarn terrorisera civilbefolkningen i Östra Ukraina. Stora frågan blir vem som kommer ge upp och inte.
Citera
2022-04-09, 21:03
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korrupt.Sosse
Kadyrov uppträder helt öppet i Mariopul, även dagtid. Varför har inga missiler dödat honom? Mycket märkligt, de står med sitt äckliga finger i luften precis som IS. Sossarna jublar säkert.
Den fega getknullaren har inte satt sin fot där.

Avslöjade sig själv nyligen genom att ta en selfie framför en bensinmack som inte finns i Ukraina.
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/tqusgv/the_head_of_chechnya_republic_kadyrov_desperately/
Citera
2022-04-09, 21:04
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korrupt.Sosse
Kadyrov uppträder helt öppet i Mariopul, även dagtid. Varför har inga missiler dödat honom? Mycket märkligt, de står med sitt äckliga finger i luften precis som IS. Sossarna jublar säkert.

Vet man säkert på att han är i Mariupol? Dom kanske kan geolockera honom när han laddar upp senaste tik-tok inlägget där han strider mot nån lyktstolpe.
Citera
2022-04-09, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Så du menar om jag vore din granne vore det barnsligt av dig att tro att det är upp till dig om jag ska knulla din fru eller inte?

Du låter som en landsförrädare.

Nu blir det lite av björnligan igen men vi kan göra det. Om grannen skaffar onda vänner som vill inta ditt hus så kan man inte bli förvånad om du kommer att skydda ditt hus hur gör det mig till husförrädare?
Citera
2022-04-09, 21:06
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Att han inte sagt upp sig tyder på att han inte har alla hästar i hagen. Karln tror förmodligen på det som Kremlin instruerat honom att säga.

Jag menar, kolla bara på ryssidioterna som finns här på Flashback. Helt osannolika människor. Ändå existerar de.

Jag uppskattar din ilska. Men skulle gärna vilja rikta den mer fokuserat.

Att vara FN-ambassadör för Ryssland är ett tämligen prestigefyllt jobb. Men också helt utan makt. Man måste vara helt lojal och utan andra ambitioner för att få ett sådant jobb.

Att kunna rabbla regimens sanning är inte svårt, det är själva grundtanken med att ge någon detta jobb. Jag vet inte om du kommer ihåg 70- och 80-talets ryssar i samma position. Men det var stenansikten som gav föredrag dom repeterat helt utan att bry sig om vad andra tidigare sagt.

Vi västerlänningar gillar ju politiker som replikerar och tar till sig vad andra sagt och verkar spontana. Men om man förväntar sig detsamma om ryssar har man helt missförstått dom. Att vara helt oberörd av vad andra säger och framförallt inte visa känslor är premium.

Vad väst har svårt att förstå är att när muren föll och senare Sovjet så föll inte dom gamla maktstrukturerna inom Sovjet. KGB är starkare än någonsin. GRU och Armén är visserligen svagare än dom varit men fortfarande större makter än dom flesta europeiska länder.

Väst har någon konstig tro på att när Sovjet föll så upplöstes dessa organisationer. Dom var en stat i staten redan innan och nu blev dom bara utan politisk kontroll. Och så har dom fungerat i trettio år.

Jag förstår fullkomligt psykologin bakom det hela och vårt ständiga hyllande av muren som föll har blivit en stark symbol. I själva verket så var det så att Gorbatjov var en så svag ledare att han skulle blivit mördad närsomhelt och Jeltsin efter honom var en alkoliserad populist. Inga av dom hade den minsta kontroll över KGB, GRU, Armén eller politbyrån.

Dom fortsatte således sin verksamhet som vanligt, möjligen inte politbyrån. Och gör så idag starkare än dom någonsin varit. Men helt utan folkets influenser, även om dom var små till att börja med.

Ryssland är idag ett helt galet land. Motsättningar mellan alla finns och vem som helst kan ta makten efter Putin. Om det inte vore för kärnvapnen och naturgasen skulle dom kunna vara ett av tiotalet afrikanska kaosländer. Men tar dom kontroll över södra Ukraina så ökar dom sina tillgångar till att kunna bli ett saudi och det är det jag tror Putin vill.
Citera
2022-04-09, 21:06
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
KMW har erbjudit Ukraina rejäla doningar.
100+ st PHZ2000 dock måste Tysklands regering och militär godkänna affären innan.
http://www.army-guide.com/eng/product237.html
Nu får vi se om tysken fortfarande är på fel sida igen.
https://www.welt.de/politik/ausland/plus238089483/Waffenlieferungen-Ukraine-liegt-Angebot-fuer-deutsche-Panzerhaubitzen-vor.html

Ja Ukraina behöver de 155mm artilleriet. Då får de bättre artilleri än ryssarna.
Citera
2022-04-09, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Den fega getknullaren har inte satt sin fot där.

Avslöjade sig själv nyligen genom att ta en selfie framför helt fel bensinmack.
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/tqusgv/the_head_of_chechnya_republic_kadyrov_desperately/

Den kriminella islamisten har inte resurser som judiske Zelensky har att stå framför en Green Screen. Jag har sett klipp från Mariupol där skägget bevisligen varit där och hejat på sina soldater.

Hur han vågar det är märkligt och att han inte blivit dödad av krypskytt/missil.
Citera
2022-04-09, 21:07
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Det är inlägg som dessa som jag skrev om tidigare, skribenter med ett IQ strax under rumstemperatur.
Spekulationer som inte har någon som helst grund i verkligheten, typ önskedrömmar.
Skribenter som inte har någon som helst koll på att Ryssland oavsett krigsutfallet hamnar i ett jordbrukssamhälle utan någon som helst teknik.

Det är pubertala krigsivrare som dagdrömmer medan riktiga människor dör när de försvarar familj och fosterland.Totalt ospännande om de hittar rådgivare. Kan kanske vara antalet döda ryska generaler som gör att Kreml vill att z supportrarna ska fantisera om vad som finns i Azovstal istf att tänka på annat... som Rysslands riktiga framtid t ex. Rysk wag the dog.
Citera
2022-04-09, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Vet man säkert på att han är i Mariupol? Dom kanske kan geolockera honom när han laddar upp senaste tik-tok inlägget där han strider mot nån lyktstolpe.

De klipp där jag sett skäggens ledare i Mariopul ser väldigt trovärdiga ut, han är/var på plats, ingen tvekan om det. Naturligtvis inte vid fronten men hyfsat nära. Islamister är ju inte rädda för döden, de vill ju dö för Allah.
Citera
2022-04-09, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamolos
Nu blir det lite av björnligan igen men vi kan göra det. Om grannen skaffar onda vänner som vill inta ditt hus så kan man inte bli förvånad om du kommer att skydda ditt hus hur gör det mig till husförrädare?

Förstod du ens vad jag svarade på? Tydligen inte.
Men låt mig förklara. Om man yttrar sig att det är inte upp till det självständiga landet Ukraina att gå med i NATO eller inte så är man i grund och botten en landsförrädare.
Om jag är den onda grannen, är det upp till dig eller mig om jag ska knulla din fru?
Jag får verkligen hoppas att det är du, annars tycker jag din fru bör lämna dig direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in