Nyss var Arsenal i förarsätet för fjärdeplatsen, nu är det Spurs som har det i egna händer tack vare bättre målskillnad. Momentum har skiftat på bara två matcher. Skoj när det lever kring alla streck.
Något som också är skoj är att dra sig till minnes alla tvärsäkra uttalanden som florerat på sistone:
Citat:
Tror dock att vi kommer att ta 3 ganska så enkla poäng hemma mot Brighton.... Brighton har varit i usel form över en längre tid, och vi kommer garanterat att få se ett revanschsuget Gunners-lag...
Citat:
men jag är som sagt helt säker på att vi kommer att ta 4:e platsen, och jag är allt annat än orolig för att vi ska missa den platsen till Spuds eller ngn annan icke-relvevant klubb.
Citat:
Och nej, jag överskattar inte Arsenal’s förmåga.
Citat:
Men som sagt, jag är redan helt säker på att Arsenal tar fjärdeplatsen.
Citat:
Jag tror att vi vinner med 2-1 borta mot Palace ikväll.
Citat:
Jag är dock 100% säker vilka lag det blir som slutar topp 4, och vilka lag det är som kommer att ockupera 1-4 platserna när sista omgången är spelad.
Mycket fotboll kvar att spela och det vänder som vi ser snabbt. Men det är fascinerande med sådan tvärsäkerhet, och att när det visar sig att man har 130% fel, så lär man sig inget till nästa gång utan kör på i samma hjulspår.