2022-04-09, 16:15
Medlem
psykoshippiens avatar
Grattis, du har partiellt bränt upp dina dopaminerga receptorer, hur det känns behöver du inte förklara, det är lika för alla. Vad som däremot är unikt för dig, är att din hjärna luras att tro det är pga tjack-brist du mår som du gör. Egentligen är det pga tjack du mår som du gör. Du har fått en hjärnskada!
Citera
2022-04-09, 16:16
Medlem
GizmoBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Joo efter ett tag så blir man ju tolerant på den substansen man brukar, o de kvittar vad man tar. Tog heroin till en början o Gud va bra allt var tills det blev som varenda drog att man får tolerans o byter drog.
Men se till o sluta för gott om du har chansen. Eller då diagnos på add adhd så du får ut medicin resten av livet.
Men det är kanske nåt o tänka på ?
Mvh
Grejjen jag vill inte sluta, jag gjorde adhd utredningen o jag vet jag har det o alla i min omgivning säger också jag har det. Så därför självmedicinerar jag med tjacket, även om de ganska svårt o svårdoserat osv. så funkar det någorlunda o min vardag funkar bra.
Citera
2022-04-09, 16:18
Medlem
exteriorzs avatar
Ett sista tips jag skulle kunna ge dig och är att när du väl får det och börja fungera igen så försök absolut inte ta mer än va du behöver.

för då skjuter toleransen i höjden direkt,
Säg man faktiskt bara behöver 0.3a men sen har men precis köpt en stor jävla Sten som man bryter av en bit på sen wups har man svalt helt jävla gram

visst den kvällen blir man riktigt jävla fjuttad men sen funkar de knappt igen

Så de gäller o hitta typ rätt balans va som man behöver för att inte förstöra med toleransen..
Men de försvårars ju med ju oftar man köper olika sorter ( tips i ett tips då om du hittar något sort som du gillar stenhårt så kan du vara värt o köpa på sig lite större mängd av den)) MEN DÅ GÄLLLER DE ATT MAN HAR DISCIPLIN ANNARS UNDVIK
Citera
2022-04-09, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GizmoBoy
Menar du det???? Oj låter som en riktigt glad nyhet faktiskt...nu återstår att att se, ska vänta tills nästa måndag o ta igen. Hoppas verkligen....

Ja men tyvärr så blir man fort rejält tolerant igen, försök att hålla det till ett par gånger i veckan, men det är ju lättare sagt än gjort.
Citera
2022-04-09, 16:19
Medlem
GizmoBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Grattis, du har partiellt bränt upp dina dopaminerga receptorer, hur det känns behöver du inte förklara, det är lika för alla. Vad som däremot är unikt för dig, är att din hjärna luras att tro det är pga tjack-brist du mår som du gör. Egentligen är det pga tjack du mår som du gör. Du har fått en hjärnskada!
Va? Vad menar du? Har jag ingen dopamin kvar i hjärnan? Menar du jag aldrig kan vara lycklig eller glad igen?
Citera
2022-04-09, 16:21
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Va? Vad menar du? Har jag ingen dopamin kvar i hjärnan? Menar du jag aldrig kan vara lycklig eller glad igen?
Dopamin kommer du alltid ha, dopaminerga receptorer har a) minskat i antal p.g.a. konstanta 1000%iga överstimulin b) förtjockats p.g.a. konstanta 1000%iga överstimulin.

Det är snarare serotonin-dopamin balansen som gör att du känner glädje. Men du har nog permanent förändrat ditt mindset, och lär fortsätta göra så ja. I förlängninge blir psykoser, emotionalism, vanföreställningar m.m. mindre kul i högre grad förekommande pga ditt oansvariga missbruk.
Senast redigerad av psykoshippien 2022-04-09 kl. 16:23.
Citera
2022-04-09, 16:24
Medlem
GizmoBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exteriorz
Ett sista tips jag skulle kunna ge dig och är att när du väl får det och börja fungera igen så försök absolut inte ta mer än va du behöver.

för då skjuter toleransen i höjden direkt,
Säg man faktiskt bara behöver 0.3a men sen har men precis köpt en stor jävla Sten som man bryter av en bit på sen wups har man svalt helt jävla gram

visst den kvällen blir man riktigt jävla fjuttad men sen funkar de knappt igen

Så de gäller o hitta typ rätt balans va som man behöver för att inte förstöra med toleransen..
Men de försvårars ju med ju oftar man köper olika sorter ( tips i ett tips då om du hittar något sort som du gillar stenhårt så kan du vara värt o köpa på sig lite större mängd av den)) MEN DÅ GÄLLLER DE ATT MAN HAR DISCIPLIN ANNARS UNDVIK
Ja jag ska hålla mig till förhållande doser, detta ska vara en läxa för mig, ska föröska köra måttligt nu o inte överdriva.

Problemet med min kropp är att jag blir tolerant snabbt för alla droger jag tar. Jag var laddtorsk innan o tog ca 5g om dagen, men det blev för mycket för mig så jag gick över till tjacket för det var betydligt billigare o effekten höll längre. Drogerna är ingen kosntadsfråga för mig, jag knarkar för att jag tycker det är skönt o ja gillar det, jag gillar inte leva normalt o o så, vill vara påverkad o aktiv på substanser,
Citera
2022-04-09, 16:27
Medlem
GizmoBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Du behöver ladda batterierna, du har förmodligen brist på det ena och det andra i kroppen. Ät upp dig , sov.

Så fort du överdriver doserna så ökar riskerna, ju mer desto större risk för negativa effekter.

Tror du behöver läsa på lite om det du stoppar i dig, steroider och tjack låter inte sunt i mina öron.
Tjack o steroirder är bästa kombot, jag får extra energikick av tjacket så jag pallar mer på gymmet, o anabolan gör att jag blir starkare o större muskler. har en kroppsfett nu på ca 7%
Citera
2022-04-09, 16:29
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ja jag ska hålla mig till förhållande doser, detta ska vara en läxa för mig, ska föröska köra måttligt nu o inte överdriva.

Problemet med min kropp är att jag blir tolerant snabbt för alla droger jag tar. Jag var laddtorsk innan o tog ca 5g om dagen, men det blev för mycket för mig så jag gick över till tjacket för det var betydligt billigare o effekten höll längre. Drogerna är ingen kosntadsfråga för mig, jag knarkar för att jag tycker det är skönt o ja gillar det, jag gillar inte leva normalt o o så, vill vara påverkad o aktiv på substanser,
Alla drogers kick går ut på dopamin, bara tydligare & tydligare vad du skriver att du har förstört systemet.
Citera
2022-04-09, 16:29
Medlem
GizmoBoys avatar
Citat:
Dopamin kommer du alltid ha, dopaminerga receptorer har a) minskat i antal p.g.a. konstanta 1000%iga överstimulin b) förtjockats p.g.a. konstanta 1000%iga överstimulin.

Det är snarare serotonin-dopamin balansen som gör att du känner glädje. Men du har nog permanent förändrat ditt mindset, och lär fortsätta göra så ja. I förlängninge blir psykoser, emotionalism, vanföreställningar m.m. mindre kul i högre grad förekommande pga ditt oansvariga missbruk.
Hmm fan fatta inte allt du skriver, kan du förklara lite lättre så man förstår.

Enkel fråga, kommer jag få tillbaka min dompain om jag slutar med tjacket, o hur lång tid tar det?

Menar jag har tagit det i ca 1 år går det så snabbt att föstöra ens egen dopamin o lyckorus på så kort tid?
Citera
2022-04-09, 16:31
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Hmm fan fatta inte allt du skriver, kan du förklara lite lättre så man förstår.

Enkel fråga, kommer jag få tillbaka min dompain om jag slutar med tjacket, o hur lång tid tar det?

Menar jag har tagit det i ca 1 år går det så snabbt att föstöra ens egen dopamin o lyckorus på så kort tid?
Kort svar nej, men partiell läkning sker. Framför allt så är det damage reduction att sluta. Sannolikt kommer det inte gå, för det psykiska beroende på tjack är så vansinnigt slugt, ger dig detta tillstånd & enda som häver det, är mer tjack.

Du borde skolat dig mer kring riskerna av att missbruka centralstimulantia innan du hoppade på tåget...
Citera
2022-04-09, 16:33
Medlem
GizmoBoys avatar
Citat:
Alla drogers kick går ut på dopamin, bara tydligare & tydligare vad du skriver att du har förstört systemet.
Vet inte om jag håller med, Menar jag har varit torsk på månad droger o i lång tid, o detta är första gången detta problem händer mig att jag knappt får nån effekt på tjacket.
Menar jag var kokain torsk i ca fem år förut då hade jag ingen problem med effekten. Det är just tjacket som detta problem har uppstått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in