2022-04-09, 13:35
Medlem
snivlems avatar
Dumpen.se krånglar som tusan just nu. kan knappt ladda nånting.

brukar det va så när de uppdaterar eller ?
Citera
2022-04-09, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Blatttar har också större social kontroll på varandra samt en högre privatmoral än svennar, därav möter du dem sällan på äckelchatt.

Inte ens i Aftonbladet ledare så skulle man få läsa något så jävla dumt.

Du är medveten om att svenska tjejer/kvinnor står väldigt lågt i kurs hos nyiimporterade män från Mellanöstern?
Citera
2022-04-09, 13:49
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Notera då att en aktiv missbrukare begår brott i stort sätt dagligen.
Tex hur många gånger har hon kört rattfull utan att bli upptäckt?

Återigen har hon barn?, och om hon har det vem tog ansvar för dem när hon pundade runt?

Nu har hon gjort sig själv till en rättvisans apoleget och skall jaga andras brottslighet.

Dumpen har ett sunt och hedervärt syfte men den bedrivs nu av två knarkare som försöker skapa så stor sensation som möjligt och därmed dra in mer swishdonationer.

Det vore intressant att få veta om hon har barn. Min spekulation: hon har låtit dem fara illa och försöker visa sig ”god” genom Dumpen, men det är samma missbrukspersonlighet som agerar (impulsstyrd) så det blir inga hejarop från några andra än samhällets kognitiva bottenskrap.
Citera
2022-04-09, 13:59
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Det var en som hadde arvet et stort åkeri og satt i flere styrer
Tror det är den här, "Fallosfixerade Martin". Han var tidigare VD (eller liknande) i ett åkeri men fick lämna stolen ganska snabbt.

https://dumpen.se/2021/12/11/fallosfixerade-martin-fastnade-pa-kroken/
Senast redigerad av Leg.Talgoxe 2022-04-09 kl. 14:02.
Citera
2022-04-09, 14:16
Medlem
sunessensommars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Det vore intressant att få veta om hon har barn. Min spekulation: hon har låtit dem fara illa och försöker visa sig ”god” genom Dumpen, men det är samma missbrukspersonlighet som agerar (impulsstyrd) så det blir inga hejarop från några andra än samhällets kognitiva bottenskrap.
Visst har hon det, åtminstone ett, och det var med nöd och näppe som han hade hunnit bli 15 innan han gjorde sig skyldig till olaga integritetsintrång genom att ha "filmat en pågående misshandel och sedan spridit filmen genom att göra den tillgängling då han har delat den via Snapchat. Spridningen har varit ägnad att medföra allvarlig skada för den som bilderna eller uppgiften avser."

Den aktuella misshandeln utfördes av en jämnårig och avsåg ytterligare en jämnårig, en 15-årig kille. I just detta fall ansåg dock inte Sara att det 15-åriga och utsatta barnet var särskilt skyddsvärt. Domstolen skriver nämligen följande.

"[Sonen] och hans vårdnadshavare Sara Nilsson har motsatt sig skadeståndsanspråket och gjort gällande att [Målsäganden] inte blivit allvarligt kränkt av gärningen. Tingsrätten finner emellertid att det rör sig om en så allvarlig kränkning att skadestånd för denna ska utgå. Begärt skadestånd framstår som skäligt. Skadeståndsyrkandet ska därmed i dess helhet bifallas."
Citera
2022-04-09, 14:35
Medlem
goofers avatar
Ja du infolina/Sara som brinner för barns rättigheter och nu vid 47 års ålder vill jaga pedofiler.

Vem tog tillvara din sons rättigheter när du pundaderunt i tio år?

Dags att du tvättar din egen byk innan du tvättar andras i offentligheten.

När skiten träffar fläkten kommer det att stänka åt många håll.

Även på Patrik!
Citera
2022-04-09, 14:53
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Tycker de största gäddorna de fångat är:

Handbolls-Tobbe
Hiss-Mackan
Migrän-Martin

Har jag missat någon annan stor fångst? Dessa minns man extra bra iaf.

Stora gäddor har hög social fallhöjd, ordnade levnadsförhållanden, arbetar med något där det är extra olämpligt med barnintresse alternativt att gäddan är högt uppsatt/framgångsrik.
"Greger Kul" och "Calle" kvalificerar sig väl rent fallhöjdsmässigt. Dock är ju dessa smarta nog att inte stanna kvar för "konfrontation" och slipper därmed att hamna i skottgluggen lika länge enligt formeln "kort tråkig video = mindre uppmärksanhet".

Sen finns väl ett relativt stort antal med okänd fallhöjd? Samt även vissa med negativ fallhöjd. Lennart, exempelvis, har ju gått från att vara okänd snuskgubbe till rikskänd snuskgubbe.
Citera
2022-04-09, 15:01
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
"Greger Kul" och "Calle" kvalificerar sig väl rent fallhöjdsmässigt. Dock är ju dessa smarta nog att inte stanna kvar för "konfrontation" och slipper därmed att hamna i skottgluggen lika länge enligt formeln "kort tråkig video = mindre uppmärksanhet".

Sen finns väl ett relativt stort antal med okänd fallhöjd? Samt även vissa negativ fallhöjd. Lennart, exempelvis, har ju gått från att vara okänd snuskgubbe till rikskänd snuskgubbe.

Tänk så här nu.
Dessa gubbar är predatorer och jagar barn.
Hittills har de smygit med sin läggning och det behövdes en vuxen som lurade dem i en fälla innan de hittade någon att träffa.

Nu är de uthängda, förlorat familj och ev jobb också.

Har de något mer att förlora nu?

Nä, nu är det fritt fram att begå övergrepp för de behöver inte vara rädda för att bli stigmatiserade eller avslöjade igen, allt ät redan förlorat.

Jag tror dessa småfiskar nu kommer bli jävligt farliga och ihärdiga i sin jakt på nya offer.

Det är just det som är så farligt med dumpens metoder.

Man riskerar att skapa riktigt farliga predatorer som kan agera utan konsekvenser.
Citera
2022-04-09, 15:03
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango

Sen finns väl ett relativt stort antal med okänd fallhöjd? Samt även vissa med negativ fallhöjd. Lennart, exempelvis, har ju gått från att vara okänd snuskgubbe till rikskänd snuskgubbe.

”Negativ fallhöjd”

Tack för ett skratt. Ja, det är en vinkel på det hela ingen pratat om. Att det för någon kan vara positivt med uppmärksamheten och (ö)kändisskapet det kan medföra.
Citera
2022-04-09, 15:12
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Tycker de största gäddorna de fångat är:

Handbolls-Tobbe
Hiss-Mackan
Migrän-Martin

Har jag missat någon annan stor fångst? Dessa minns man extra bra iaf.

Stora gäddor har hög social fallhöjd, ordnade levnadsförhållanden, arbetar med något där det är extra olämpligt med barnintresse alternativt att gäddan är högt uppsatt/framgångsrik.

Brandman-Kristian borde ju man lägga till. Sådana gäddor som förut smugit under radarn och som också haft jobb/uppdrag där det finns barn. Som senast handbolls-Tobbe och just Brandman-Kristian.

Mindre betydelsefulla napp är ju sådana där som redan är kända och dömda för att vara peddosar.
Citera
2022-04-09, 15:20
Medlem
Jag har läst igenom några chatter och jag blir faktiskt lite kluven. Det är specifikt fallen där fiskaren påstår sig vara småbarnsförälder.

Konfronterandet av de gäddor brukar börja med att påtala personen att man vet dess egentliga syfte till varför denne är på platsen. Fine, men sen sker det någonstans under diskussionen gång en förändrad tonläge där Sara och Patrik påpekar hur sinnessjuka sakerna som gäddan skrivit är, hur mår man i huvudet när man skriver så? Hur vidrig och äcklig människan är. Det fanns någon som sa att denne rollspelade bara och även det var sjukt tyckte Patrik, vem rollspelar att man vill våldta barn? Mannen påpekar att fiskaren varit drivande och att han bara went with the flow för hennes skull. Och det är lite det som gör mig kluven, för fiskarna som utger sig för att vara mödrar till småbarn skriver faktiskt helt sinnessjuka saker.

Det är ju rollspel/sexchatt om att tillsammans våldta barn som dessa "mamma-fiskare" sysslar med. Jag har ännu inte moraliskt bestämt mig vad jag tycker om det. Även om det är på låtsas så är det sjuka saker denne skriver. Det är ju inte "hej jag har ett barn punkt slut" utan de skriver sinnessjuka saker om vad de vill att gäddorna ska göra med dess barn. Att de testat att slicka barnet, testat att köra fingrar i barnet mm.

Ne jag vet inte, hur tänker ni kring det? Jag har länge funderat på om det är ett etiskt sätt att fiska på eller om det bara blir äckligt från båda parter. Någon mer förutom jag måste väl ändå ha funderat på detta?
Senast redigerad av Tanakh 2022-04-09 kl. 15:27.
Citera
2022-04-09, 15:29
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Tänk så här nu.

...
Jag säger inte emot dig. Jag bara svarade på en fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in