2022-04-09, 11:42
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Går Finland med så måste ta ha tappat förståndet helt och hållet. Otroligt skrämmande att de ens överväger Natomedlemskap.

Då hoppas jag att Putin bombar sönder Finland. Är man så jävla dum i huvudet så förtjänar man att lida av konsekvenserna.
Citera
2022-04-09, 11:46
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2718281828459045
Inser du att du argumenterar MOT ett medlemskap i NATO? Eller är din plan att jämna Sverige med marken för att kunna godhetssignalera?

Vad svamlar du om? Fakta är att Ukraina INTE blivit attackerad av Ryssland om dom varit MED i NATO.

Putte vågar aldrig anfalla NATO land så alla länder som är med i NATO är bättre skyddad mot Ryssen än om man INTE skulle vara med i NATO.
Citera
2022-04-09, 11:48
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2718281828459045
Det har senaste åren inte funnits några som helst tecken på att Ryssland planerar att invadera Sverige. Om vi däremot vill placera NATO-missiler riktade mot Ryssland på svensk mark kommer det att bli åka av tror jag.

Men det är okej för Ryssen att ha kärnvapen vid finska gränsen?
Citera
2022-04-09, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Då hoppas jag att Putin bombar sönder Finland. Är man så jävla dum i huvudet så förtjänar man att lida av konsekvenserna.
Det blir ingen bombning på länge än.
I nuläget sitter Putin och spelar med monopolpengar.
Citera
2022-04-09, 11:50
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:

Haha du menar att om Finland är så dum i huvudet att man själva vill bestämma i vilken riktning deras land ska ta, så måste man först ha godkännande av Ryska staten? Har Ryssland frågat Finland om det är okej att Ryssland har kärnvapen vid finska gränsen?
Citera
2022-04-09, 11:55
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emtor
Putin håller på med ett farligt spel nu.
Generalerna i det militära måste ju veta att dom sitter på en papperstiger utan förmåga till att chansa på en konflikt med NATO oavsett vad Putin måste tycka.
Många på FB är säkra på att NATO inte har varken tänder eller klor i fall Ryssland försöker sig på något, men vad tror ryssen?
Ryssarna har en nedärvt och nästan paranoid fruktan för väst. Ryska generaler kanske inte alls inbillar sig att NATO skulle tveka om Ryssland anfaller ett NATO-land. Med den situationen dom är i nu ville ett sådant scenario betyda slutet för Ryssland.
Putin har alla förutsättningar för att frukta sin egen militär mer än väst och NATO.

Ja så är det nog. Samtidigt har de höga hästarna runtomkring säkerligen skäl till att dölja specifik info om kriget för Putin. Om inte annat än för sin egen och familjens säkerhet. Så går det när ett big OG får styra ett stort land.
Citera
2022-04-09, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Haha du menar att om Finland är så dum i huvudet att man själva vill bestämma i vilken riktning deras land ska ta, så måste man först ha godkännande av Ryska staten? Har Ryssland frågat Finland om det är okej att Ryssland har kärnvapen vid finska gränsen?

Det handlar inte om "godkännande" av Ryssland. Det handlar om smart strategi och god konflikthantering. Nato och väst har visat sig vara fullständigt odugliga på detta. Det hade varit hur lätt som helst att undvika Ukraina-konflikten genom att tillmötesgå Putins mycket rimliga krav. Men eftersom vi är lydstater till USA så....
Citera
2022-04-09, 12:01
Medlem
Nej till NATO eftersom ett ja kan trigga Ryssland.
Om SD säger ja så röstar jag på annat.
Citera
2022-04-09, 12:03
Medlem
Trolltestets avatar
Rysslands beteende den senaste tiden i kombination med de ryssvänligas intensiva forumoperationer den senaste tiden, har övertygat mig om att Finland och Sverige i Nato är en nödvändighet.

Lite trist för Ryssland och de ryssvänliga, eftersom jag för bara 2 månader sedan var emot Natomedlemskap.

Talk about a BIG fuckup for Ruski.. Såvida Ruski inte har planerat att attackera Sverige och Finland sedan länge och varit i behov av en anledning som går att sälja till det egna folket, varpå man medvetet gjort allt man kan för att pusha Sverige och Finland in i Nato så att man får den anledningen.
Citera
2022-04-09, 12:08
Medlem
Citat:

Är man så dum att man bombar ett land pga av NATO-medlemskap så förtjänar Ryssland en krater istället för Moskva, kamrat.
Citera
2022-04-09, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Exakt, och det var tur för dom att dom gick med 2004 annars hade dom stått på tur.

Det var nästan ingen som trodde Putte skulle vara så dum att anfalla Ukraina men det gjorde han. Så att du säger att han knappast kommer anfalla Gotland är ju inget som lugnar mig.
Putin har kanske insett att anfallskrig av den varianten han försökt i Ukraina är mycket svårt att vinna, dom som blir anfallna blir fanatiska i sitt motstånd å ger sällan upp.

Jag är inte motståndare till NATO men har heller inte varit jättepro, mer nu såklart. Sverige är ett land och Finland ett annat land. Historiskt har vi hängt ihop. Varför blir det sån press på Sverige att gå med i NATO om Finland gör det?
Citera
2022-04-09, 12:17
Medlem
Citat:

Att man är så dum i huvudet förvånar mig oerhört. Det är nästan så att man kan tro att "de" vill ha krig med Ryssland... att vägen dit redan är utstakad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in