2022-04-09, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zverige
Jag håller med. Här kallar Zelenskij Azovbataljonen för nazister. Han håller med om att "de är som de är".
https://www.youtube.com/watch?v=bUmG2KNriYM

och
Nazis in Ukraine: Seeing through the fog of the information war
https://www.liberationnews.org/nazis-in-ukraine-seeing-through-the-fog-of-the-information-war/

Bra faktum.
Ständigt detta tjat ang nazister.
Är väl bevisat att det finns fullt av dem i ryssland
Citera
2022-04-09, 09:57
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Ja fast bombade verkligen ryssarna själva tågstationen? på alla tv-bilder och allt jag sett så ser stationen hel och fin ut och så ligger bomben ute på en gräsmatta 50m ifrån stationen...
Bedömningen är att Ryssland använde klusterammunition (dvs ett antal mindre bomber levererat i en stor kapsel som öppnas nära inpå målet) vilket ger små skador på byggnader men stora skador på mjuka mål (dvs människor och fordon utan bepansring).
Citera
2022-04-09, 09:58
Medlem
Termos99s avatar
Grymt imponerad, läste också att Ukrainska kvinnor återvänder för att de saknar sina män, Ukrainare är verkligen starka och kämpande tillsammans.

SVT:s utrikesreporter: Tusentals återvänder dagligen till Ukraina

I Lviv i västra Ukraina sprider sig oron för civila attacker
efter gårdagens raketattack mot tågstationen i Kramatorsk där 50-tal personer dödades.

SVT:s utrikesreporter Gilda Hamidi-Nia befinner sig på plats i Lviv.

– Situationen är spänd i synnerhet efter attacken i
Kramatorsk. Men natten har varit lugn utan flyglarm – nu öppnar affärer och människor är ute på gatorna, säger hon i SVT:s Morgonstudion.

Hon berättar att fler återvänder till Ukraina, främst för att hjälpa familjer och vänner som av olika skäl blivit kvar i landet. forts

SVT
Citera
2022-04-09, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Då köper de upp Ryssland.

Klart de gör.

I en rättvis värld, hade Putin och hans polare avrättats som landsförrädare.

Detta krig leder till många katastrofer.
Men det värsta är, att Putin ger Kina anabola steroider.
Han har sänkt Ryssland en gång för alla.
Och han har stärkt Kina för oöverskådlig tid

Putin och hans polare har stulit Rysslands tillgångar, marinerat Ryssland i stendum nostalgi och nationalism och startat ett hopplöst krig i ett grannland.

+ NATO har taggat igång.

Rysslands ärkerival skrattar hela vägen till banken.

Putin & Co har ruinerat Ryssland.
Game over. No more Putin on The Ritz....
Senast redigerad av Eremona2.0 2022-04-09 kl. 10:01.
Citera
2022-04-09, 09:59
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Nej jag menar att han var med och provocerade fram den.

Snickesnack. Det ryska försöket att invadera Ukraina var helt och hållet deras egen idé. Påstådda provokationer (vem kan ens se provokationer som legitima anledningar att anfalla militärt?) var bara förevändningar.
Att de sedan har misslyckats var ju både förvånande och komiskt i sig.
Citera
2022-04-09, 10:00
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
De gränsdragningarna som finns i området, inte bara mellan Ryssland och "Ukraina", utan många andra länder i östra Centraleuropa är inblandade i är i grund och botten kommunistiska gränsdragningar som bottnar i Lenins, Trotskijs, Berias terror m fl. Sen kom Stalin, sen kom Chrusjtjov och man bara fortsatte med fyllekörningarna på kartorna. Inget av detta går att logiskt förklara, varken moraliskt, etiskt ELLER etniskt. Av någon anledning har Västeuropa, sedan länge, valt att försvara de kommunistiska gränsdragningarna som började 1917 efter morden på den ryska Tsarfamiljen. Den enda förklaringen är att hela Europa och dagens EU styrs av övervintrade kommunistiska ättlingar.

Den enda skillnaden är att flaggan är blå istället för röd. De guldgula stjärnorna är de samma som på den kinesiska flaggan. Exakt samma.

Så förfasas inte, och var inte överraskade att ryssen satt hårt mot hårt angående EU, NATO och den levande kommunistiska agendan som de bytt namn till liberalism. Faktum är att dagens liberalfacister är t o m värre än fullblodskommunister. Varför? För inte ens fullblodskommunister förespråkade en så här degenerarad värld.

Ryssland kommer att nå sina mål i "Ukraina". Det kommer dock att kosta men de kommer till slut att vinna.

Tyvärr kommer Ukraina att till stor del förstöras, många av deras dugliga yngre medborgare emigrerar för att slippa leva i en Kleptokrati(Den starkes rätt). Ryssland kommer att fungera som ett upplåst Nordkorea för generationer. Ridån kommer upp igen, där bakom kommer jämret att höras medan vi så snabbt vi kan minskar vårt beroende av deras naturresurser.
Citera
2022-04-09, 10:01
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Nej jag menar att han var med och provocerade fram den.
Underbar "logik". Fem plus!

Soros sa att Ryssland kan invadera sina grannar.
Detta är "fake news" OCH det provocerade Ryssland så de kände sig tvingade att invadera sin granne.

You can't make this shit up!
Citera
2022-04-09, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Norge, (Finland), Baltikum, Moldavien, Georgien är inte samma säkerhetsrisk för Ryssland som Ukraina. Om man inte sov eller var frånvarande på historietimmarna i gymnasiet så kommer man ihåg det här. Är det så svårt att förstå?

Citat: "Jag förstår. Det är så fint med alla militära experter som delar med sig av sitt kunnande här i tråden.

Å andra sidan, det verkar inte vara så lätt att ta sig fram över kullarna, dalarna och slätmarker heller. I alla fall inte för ryssarna. Det verkar helt gått i stå för dem. Men Nato kanske är bättre på det än dem."
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Vet inte om denna har postats?

Moment Azov fighter ambushes Russian BMP in Mariupol, Ukraine

https://www.youtube.com/watch?v=o5zCG7odLWQ
Citera
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Innan påsk sa du kamrat, innan påsk

Jag hoppas jag får rätt, åtminstone till 9 maj, som var ett slutdatum. Jag hade dock som kristen hoppats till Påsk. Jag har dock i många inlägg erkänt att jag underskattat avstånden som larvfötter måste korsa, även på bra asfalt. Jag trodde det skulle gå något snabbare men "Ukraina" är ett enormt territorium. Det tar tydligen den tiden det tar. Tänk om västvärlden vore lika rak som jag är och att de nu målat in sig i ett hörn de aldrig kan släppa. Det kommer att göra jävligt ont. Både på slagfältet och i samhällena.
Citera
2022-04-09, 10:04
Avslutad
Krigspresidenten har bekymmer. Kriget som han kallar "specialoperation" går inget vidare för honom. I ren desperation har han hittat en gammal dekorerad skitgubbe kallad "hjälte" att ta befälet över de skamfilade styrkorna präglade av usel stridsmoral m m. Krigspresidenten måste till varje pris vinna någon form av "seger" inför paraden den 9 maj hur det nu skall gå till. Om intet tvingas han sin lögnaktiga vana trogen kalla nederlagen för segrar.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/rysk-hj%C3%A4lte-ska-leda-invasionen/ar-AAW1wZp?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=1e8f0d9f3e154cd 78ded02851a2b07ab
Citera
2022-04-09, 10:04
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H
Ständigt detta tjat ang nazister.
Är väl bevisat att det finns fullt av dem i ryssland
Anledningen att putin valde nazister är att politiker i väst pk mässigt rapar ut konstant att nazi och rasistproblemet är vår tids gissel. Dvs med denna formulering skulle putin ostört kunna göra upp med ukraina.

Dvs har inget med nazism att göra egentligen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in