Citat:
Kruxet är att efter en viss viktuppgång är tillståndet för någon med så svår ätstörning som Greta ändå väldigt skör i flera år efteråt, man brukar ofta tala om i fem år.Ni försöker attackera Flashbackpostare som säger att Greta ser frisk och normal ut nu och ni försöker skylla hennes eventuella besvär på dessa! Låter troligt (nej)
Jag tror ni försöker dölja att hon svultits som barn för att passa in i en roll. Det kan jag inte bevisa, men det verkar troligast. Nu när hon slipper spela rollen ett tag ser hon normal ut. Det är precis tvärtom mot vad som påståtts - att hon skulle ha blivit frisk av sin aktivism.
Hela hennes agenda är religiös med skuldbeläggning. Vi är alla fattiga syndare som måste botgöra våra utsläpp. Annars kommer syndafloden.
Jag tror ni försöker dölja att hon svultits som barn för att passa in i en roll. Det kan jag inte bevisa, men det verkar troligast. Nu när hon slipper spela rollen ett tag ser hon normal ut. Det är precis tvärtom mot vad som påståtts - att hon skulle ha blivit frisk av sin aktivism.
Hela hennes agenda är religiös med skuldbeläggning. Vi är alla fattiga syndare som måste botgöra våra utsläpp. Annars kommer syndafloden.
Nu får jag tänka på att du antagligen inte har min mycket omfattande vårderfarenhet, men jag tycker att redan sunt förnuft borde säga, att det är bäst att bara säga och skriva att Greta glädjande ser ut att må bättre!
Själv har jag varnat för att överdrivna skuldkänslor lätt försvårar för en. Jag har aldrig stött att Greta ska svälta sig, jag har tvärtom gett henne många tips för att få mer näring i sig, så hon ska få ett bättre liv med mera hälsa!
Visst händer det att barn svälter sig för sina föräldrars skull, detta kom ju fram som orsak till vissa apatiska barns vägran att äta och dricka, när familjen hotades med utvisning. Detta är dock rätt ovanligt. Själv skulle jag aldrig, aldrig, aldrig vilja medverka i något sådant!
Kom ihåg att för de allra flesta föräldrar är det en svår pina och en verklig plåga att få ett barn med en svår ätstörning! Man oroar sig ständigt för att ens barn inte ska överleva. Trots avancerad vård dör barn då och då i svår ätstörning i Sverige, vi klarar inte av att rädda alla unga som får detta livshotande tillstånd!