Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Tänker detsamma. Men sett till det. Men det är ju många ungar som skit händer, och extremt få som just gör det där av föräldrar ifråga. Skiter i lagen, tar den i egna händer. Straffar idioten själva. Kan ju inte vara som att alla dessa ungars föräldrar som skit händer inte är ok. Inte sådana som innan kanske tänkte exakt samma sak? Men ändå om saker händer inte gör något. För de är inte galna, de håller sig och litar på lagen.
Det kan nog stämma. Men vi är också många därute som själva varit med om ett eller annat och redan vid unga år fått stå på ens egna ben. Känslan av att "rättvisa är något för alla andra och inte mig" tror jag en del delar.
Men många lever i en illusion. "Om man inte sköter sig så kommer polisen och tar dig". Det hjälper en föga om någon försöker våldta, misshandla eller rentav dräpa dig inte sant? Jag menar... När polisen är på plats så är det redan för sent. Precis som det redan är för sent för barnet som blivit utnyttjad att gärningsmannen får sitta av några år på kåken, lipa över hur synd och oförstådd vederbörande är.
Pedofili/hebefil är en av dom få saker jag ställer mig bakom som ska bekämpas innan ens brottet är ett faktum och det gör dumpen.se väldigt bra.
Edit: Grooming enkom tycker jag är skäl nog för att implementera ett krav på legitimation för att kunna ta sig ut på internet och använda sig av appar där man kommunicerar med andra människor. Ungar ska inte ens ha möjlighet att kommunicera online, porrsurfa, slösurfa eller söka på "knulla" via Google.
Ungarna kan kommunicera med varandra i spelen, även där så måste det ställas krav på spelmakarna och moderering i chatten.
Internet i kombination med mobiltelefonen blev ett jävla sänke för hela mänskligheten...
Hur många mår bra idag? Och hur många "porrskadade" individer har slagit in på banan pedofili/hebefili pga porren?
Nu verkar Milfs och styvsystrar/bröder ligga på topp. Men jävligt länge var "barely legal" överhängande störst online för bara några år sedan. Mycket av det har nog avhjälps med skärpta lagar, frågan är bara om det det inte var för sent?