2022-04-08, 23:05
Medlem
brajzillas avatar
Nån som fattar det kryptiska meddelandet på missilen i Kramatorsk "för barnen"? menar dom det som ett sjukt skämt? är det nått slags hämdbudskap från nått som tidigare skett? eller är dom bara svin?
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Vem vet, går det vägen så kan dom kanske fortsätta ända till krim?
Och då har Putin mer problem än han kan hantera.
En liten prestigeförlust att förlora Krim, som man hade i tryggt för(s)var innan kriget? Jo, med tanke på hur smidigt annekteringen gick skulle det svida rejält.

Jag vidhåller som för en månad sedan att Krim inte är en förhandlingsfråga för Ryssland. Icke förhandlingsbart. Därför bör det också vara svårt för Ukraina att återerövra Krim, om ryssarna slåss lika hårt där som ukrainska soldater i landets norra delar. Men man ska aldrig säga aldrig. Har jag hört.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Enda jag har med Ryssland att göra är att jag brukar fiska i Kirkenes i NordNorge varje sommar, som har gräns till Ryssland. Sen har vi en rysk R-programmerare på jobbet.
Hoppas ni börjat frysa ut och trakasera denna R-programmerare.
Citera
2022-04-08, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Total fantasi. Västerländska opinionsinstitut gör hemliga undersökningar i Ryssland.
Stödet för Putin har gått från 60 procent to 80 procent.

Varför? För att de plötsligt älskar Putin?
NEJ!

Även vanliga ryssar som inte gillar Putin känner att om kriget förloras så kan Ryssland som nation krossas. För då kommer NATO flytta in trupper, missiler, flygplan i Ukraina. Bara 70 mil från Moskva.

Som jänkarna säger, "rally around the flag".
Om nationen är hotad sluter folket upp kring ledaren. För att rädda LANDET.

Serberna hatar fortfarande västvärlden 30 år efter kriget i Jugoslavien...

>>> Nja, Lettlands närmsta punkt mot Ukraina skiljer sig 13 mil till Moskva. Så, alla skall dö i Ukraina för att Ukrainas närmsta punkt är 13 mil närmare än mot Lettland?

Nej, de har fått propaganda ner tryckt i halsen och de yngre i större städer i RySSland lämnar landet för de vet att det inte är sant.

Putina, vill ha Ukraina och egentligen särskilt Kyiv (Putina älskar Kyiv). Läs hans essäer om RySSlands/Sovjets historia. Han är inte frisk. Eller snarare hans tolkning av historian delas nog inte av många historiker varken i Väst eller i RySSland.
Senast redigerad av tactile 2022-04-08 kl. 23:10.
Citera
2022-04-08, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Drömmen är ett inbördeskrig i Ryssland, samtidigt som Kazakstan och Georgien klipper kontakten med Moskva och gör sig av med alla ryssar på hemmaplan. Kronan på verket vore om grisen i Belarus också petas.

Finland och Sverige in i Nato. Putin grips och skickas till Haag för rättegång och total förnedring.
Ett inbördeskrig i Ryssland är verkligen inte en tanke som tilltalar, det är snarare omvärldens värsta mardröm. En stilla hängning av barnamördare V.Puttin i en lyktstolpe så folk får spotta på liket i en vecka känns passande. Vi får hoppas på att den som tar över inte är någon av hökarna utan en mer kompromissvillig kandidat som lägger viss begränsning på den ohämmade korruptionen så genomsnitts-Ivan får ut något av att bo i en guldgruva. Ett demokratiskt Ryssland ligger nog ganska långt in i framtiden efter det som varit.
Citera
2022-04-08, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Rysk teknik håller sällan vad de lovar.....

but it has been reported that their hydraulic pumps become noisier after a relatively short period of operation, reducing the stealth capabilities of the submarine

Sant, men tror inte man ska chansa när det kommer till kärnvapen.
Citera
2022-04-08, 23:11
Medlem
Tvonds avatar
Sånt här ryssen sysslar med i ockuperade byar och samhällen. Flera personer innebrända i en källare tom barnet har de eldat upp de ryska under människorna. Allt skett med berått mod då bara källaren är utbränd. Man helt enkelt låst in personerna och tänt på och lämnat dom åt sitt öde.

https://ibb.co/989v82T
Citera
2022-04-08, 23:12
Medlem
raskenss avatar
Att USA röstade för ett lend Lease avtal verkar ha gått många förbi. Tror detta har stor betydelse. Det var samma avtal som gjorde att sovjet fick stora ekonomiska stöd från USA för att besegra tyskland under ww2

Nåntuig ryssarna ogärna pratar om i dag 😅. Det passar inte in i deras narrativ om usa som ondskan.

https://www.newsweek.com/how-joe-biden-lend-lease-ukraine-could-turn-tide-war-russia-1695886
Citera
2022-04-08, 23:12
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riverman83
Sant, men tror inte man ska chansa när det kommer till kärnvapen.

Men bra om dom kommer stånkande och gnisslande under/över Östersjön 😊
Citera
2022-04-08, 23:13
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
När ska samtliga ryssar börja förföljda och trakasseras ? Hela landet borde blir världens största parkering.

Det kan du göra med. Hitta ngn på Facebokk som stödjer putler/kriget. En del har sina arbetsplatser med. Bara att skicka e-post till råttans kollegor med ngn skärmdump eller informera bara om dess åsikter.
Citera
2022-04-08, 23:14
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t.bundy
Notera att jag är vid dessa tillfällen själv.

Ursäkta, jag menade att han har inte så mycket mer att visa än att skicka en bomb med plutonium, och att detta inte hade varit bra för någon, särskilt inte för honom då väst hade skjutit ned 90% av skräpet och kanske 40% av alla bomber han hade var funktionella.

Ja, jag tror som dig där att eftersom Putin har visat svaghet är risken större att vi får se sådana vapen.

Min förhoppning är att några kan tala om för Putin att det inte är en bra idé.

För oss blir det en inblick i hur Ryssland fungerar.
Citera
2022-04-08, 23:14
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Sånt här ryssen sysslar med i ockuperade byar och samhällen. Flera personer innebrända i en källare tom barnet har de eldat upp de ryska under människorna. Allt skett med berått mod då bara källaren är utbränd. Man helt enkelt låst in personerna och tänt på och lämnat dom åt sitt öde.

https://ibb.co/989v82T

Jag säger igen. KILL THEM ALL! Överallt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in