2022-04-08, 22:41
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Ändå liten folkning resning. Trots att dom denna gång åkt på 20 ggr värre restriktioner av väst än 2014.

Det biter ej.

Det som gäller nu är fredsavtal.

Kriget måste avslutas, annars kommer Europa drabbad av ekonomisk depression innan industrisemestern.
Nej, Ryssland skall och kommer att besegras militärt. Det kommer Ukraina och Nato se till.

Vapnen som forsar in i Ukraina just nu är mycket större och kraftigare än vad som skickats hittills. Pentagon och CIA går all in på att hjälpa Ukraina med underrättelser, spionage, satelliter m.m. Samtidigt kämpar Putler för att skrapa ihop krigsskrot och mer skräpsoldater från landets alla avlägsnaste skithörn. Kanske att islamisttomten i Tjetjenien kan avvara en sista nödbataljon också.

Hur länge har Kremlin råd? Det är bara en tidsfråga innan Rysslands krigskassa tar slut. Tredagarskriget blev till en evig mardröm för den efterblivne Putler.
Senast redigerad av Jiren 2022-04-08 kl. 22:47.
Citera
2022-04-08, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Ändå liten folkning resning. Trots att dom denna gång åkt på 20 ggr värre restriktioner av väst än 2014.

Det biter ej.

Det som gäller nu är fredsavtal.

Kriget måste avslutas, annars kommer Europa drabbad av ekonomisk depression innan industrisemestern.

Nu måste Ukraina styckas upp i delar där Ryssland styr och delar där Ukraina styr.

Jag har sett prognoser för BNP ,eller snarare tillväxt tappet. Euro krisen (ni mina när Grekland gick bankrutt) var 10x större än vad man förväntar att gas/energi sanktioner kommer leda till (enligt tyska ekonomer).

så jag är inte det minsta orolig
Citera
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Total fantasi. Västerländska opinionsinstitut gör hemliga undersökningar i Ryssland.
Stödet för Putin har gått från 60 procent to 80 procent.

Varför? För att de plötsligt älskar Putin?
NEJ!

Även vanliga ryssar som inte gillar Putin känner att om kriget förloras så kan Ryssland som nation krossas. För då kommer NATO flytta in trupper, missiler, flygplan i Ukraina. Bara 70 mil från Moskva.

Som jänkarna säger, "rally around the flag".
Om nationen är hotad sluter folket upp kring ledaren. För att rädda LANDET.

Och det gäller så länge folk i Ryssland tror att kriget går att vinna. När sanningen framkommer att man kommer förlora och dessutom tvingas ge upp det man vann 2014 så kommer oroligheterna som ett brev på posten, och det går inte att stoppa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Nej, Ryssland skall och kommer att besegras militärt. Det kommer Ukraina och Nato se till.

Vapnen som forsar in i Ukraina just nu är mycket större och kraftigare än vad som skickats hittills. Pentagon och CIA går all in på att hjälpa Ukraina med underrättelser, spionage, satelliter m.m. Samtidigt kämpar Putler för att skrapa ihop skrot och mer skräpsoldater från landets alla avlägsnaste hörn. Kanske att islamisttomten i Tjetjenien kan avvara en sista nödbataljon också.

Be careful what you wish for.
Om Ryssland krossas monumentalt - som du verkar förespråka - kommer Putin börja snegla på sina kärnvapen. Inte de stora. Men de små, som kan förinta en armé. De har 2 000 såna taktiska.

Nej, bästa scenariot är att Ryssland blöder och förlorar långsamt.
Sen fredsförhandlingar.
Citera
2022-04-08, 22:46
Medlem
SE AFTONHORAN. Det finns en motståndsrörelse i Ryssland. Den är ännu svag men den jobbar tyst. Det kan vara små lappar i affärerna. Det kan vara skrivna ord på sedlarna.

Dom som deltar i detta anar den katastrof som möter Ryssland just nu, oavsett man tar en bit till av Donbass.

En annan sak. Det går inte att sluta fredsavtal där ena parten sätter kniven på strupen. Detta är ett krig utan krigsförklaring.
Citera
2022-04-08, 22:47
Medlem
Citat:
Hjärntvätten är extrem.

Igår läste jag om ryska lågstadieelever som smygfilmade och anmälde lärare som vägrar sprida Putins lögner.

Har du kollat rysk statstelevision? Den påminner väldigt mycket om nordkoreansk TV.

Edit: länk. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ALV5Pn/ryska-elever-anger-larare-som-kallar-kriget-for-krig
Men man saknar den ikoniska mordkoreanska kvinnliga programledaren. Tänk om Björnes magasin haft en sådan. Det måste vara pinigt att jobba på rysk stats-TV och lägga hela sin dag på att försöka få olika lögner att passa ihop.
Citera
2022-04-08, 22:48
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Dummaste jag hört. Måste vara något osubstansierat rysstrollljyg du gått på. Det senaste avtalet mellan de länderna som upprätthölls (i 20+ år innan Putin bröt det) är budapestföredraget

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Budapest_Memorandum_on_Security_Assurances

Det skulle tydligen varit en muntlig överenskommelse 😂 Gorby är tillfrågad, han sa att det aldrig hänt.
Citera
2022-04-08, 22:49
Bannlyst
Citat:

Vapnen som forsar in i Ukraina just nu är mycket större och kraftigare än vad som skickats hittills. Pentagon och CIA går all in på att hjälpa Ukraina med underrättelser, spionage, satelliter m.m. Samtidigt kämpar Putler för att skrapa ihop krigsskrot och mer skräpsoldater från landets alla avlägsnaste skithörn. Kanske att islamisttomten i Tjetjenien kan avvara en sista nödbataljon också.

Hur länge har Putin råd? Det är bara en tidsfråga innan Rysslands krigskassa tar slut. Tredagarskriget blev till en evig mardröm för den efterblivne Putler.

Ryssland har råd så länge Tyskland och Holland vräker in pengar till dom

Ja jättebra taktik att göra hela Ukraina till världens största majbrasa och så får vi hit 500 k fattiga Justyna med barn hit och vi går under.

Skitbra tänk. Nobelprize till dig.
Senast redigerad av Hitler.was.a.vegan 2022-04-08 kl. 22:52.
Citera
2022-04-08, 22:52
Medlem
Hittills finns det bara en stor vinnare i det här kriget.

Den vanliga. Den som alltid tjänar stora pengar.

Det militär-industriella komplexet.

Mycket ordrar nu och framåt...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Ja! Men det finns en överenskommelse sedan tidigare mellan ryssland och ukraina att ukraina skall förhålla sig neutralt.

Menar du på allvar att detta bara skall kastas i papperskorgen?
Det fanns ett avtal, Budapestmemorandumet, mellan Ryssland och Ukraina där Ukraina överlämnade sina kärnvapen till Ryssland mot att Ryssland garanterade Ukrainas territoriella integritet. Ukraina och Ryssland lovade också varandra att inga utomstående makter skulle tillåtas anfalla det andra landet ifrån dessa bådas territorium. Avtalet kan anses skrotat efter Rysslands invasion av Ukraina 2014.
Citera
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Nu förstår jag inte. I vårt meningsutbyte från den 26 mars skriver du väl att Putin har visat hela handen, och jag kommenterade att då finns det väl inget mer?

Och tänkte att om det är så kan väst lika gärna göra slut på Rysslands militarism.

Notera att det här var ett meningsutbyte vid tretiden en lördagsmorgon, liksom vi nu är på väg mot en.

Jag tror inte mina inlägg var väldigt genomtänkta, och absolut inte skrivna i nyktert tillstånd.

Men absolut har du rätt i att andra länder förmodligen inte gärna vill invadera Ryssland.

Notera att jag är vid dessa tillfällen själv.

Ursäkta, jag menade att han har inte så mycket mer att visa än att skicka en bomb med plutonium, och att detta inte hade varit bra för någon, särskilt inte för honom då väst hade skjutit ned 90% av skräpet och kanske 40% av alla bomber han hade var funktionella.
Citera
2022-04-08, 22:53
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Oroa dig inte, Mariupol har fallit dagligen den senaste månaden enligt tråden, ibland varannan timma.

Var lite orolig, men med denna mannen har man hopp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in