Citat:
Ursprungligen postat av
Vatos.Locos
City hade ett bättre lag 17/18.
Flest poäng (100), flest vinster (32), flest bortavinster (16), flest mål (106), längsta segersvit (18), bästa målskillnad (+79) och största vinstpoängsmarginal (19).
Wow, 0 förluster men 12 kryss. City hade 4 kryss och 2 förluster. Ger det någon spännande titel för City? Mja, ''centurions'' låter väl lite coolt, men inte ens det skriver vi om som ni gör med erat 04.
Liverpool på senare år är också så mycket bättre än arsenals 04. Alla vet det, men bara vuxna och seriösa erkänner det.
Flera större sidor som handlar om fotboll och har rankat de PL bästa lagen, ja då hittar man fler som påstår att Arsenals 04 inte är nummer 1.
Man City 17/18 är, efter mitt tycke, det enda laget som kan utmana Arsenal’s 03/04 lag i frågan om vilket lag det är som är tidernas bästa i EPL.
City 17/18 har bättre statistik när det kommer till antal poäng, vinnande matcher, mindre förluster osv än AFCs lag från 03/04. Men det blir ju ”lite” skevt att enbart kolla på statistik i frågor som detta, sen så var allt i EPL annorlunda för 15-20 år sen jämfört mot i dag. Många motståndarfans klagar på vårat Invincible lag p g a att vi hade 12 förluster, men ni klarar verkligen inte att se hela bilden. Ni glömmer bort att AW bevisligen spelade för oavgjort under ett flertals matcher i 03/04, så att vi inte ev fick in några baklängesmål, detta har däremot aldrig Guardiola eller Klopp gjort.
Arsenal 03/04 var snäppet vassare än vad Man City 17/18 var, och mkt bättre än vad Liverpool 19/20 var. Det är utan anledning att de allra flesta experter anser att AFCs Invincible lag är det mest unika som har hänt i den moderna engelska fotbollshistorien.
Annars så finns det säkert många sidor som påstår att dagens Man City och Liverpool är tidernas bästa i EPL, men du hittar väl säkert några sidor som hävdar att Blackburn 94/95 är tidernas bästa lag i PL. Lol.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alex P. Keaton
Man kan absolut argumentera för att det funnits bättre lag än dagens City och Liverpool. Det ovanstående är dock inte det argumentet. Varför ens ta upp spelare för spelare när det handlar om ett lags prestationer. Jo, vi vet varför. 🤢 Det har gång på gång visat sig att en drös stjärnor inte nödvändigtvis ger ett bra lag. Inte ens att många toppspelare tillsammans presterar automatiskt lika bra som man kan tro. Ta fram ett ordentligt argument istället.
Absolut är det så. Och jag menar inte att det ena laget är bättre än det andra p g a det ena laget har/hade fler sk ”stjärnor” inom laget. Bara drog upp det som en del av ”diskussionen”.
Jag menar att det finns 4 titelvinnande lag inom EPL som alla kan utmana om vilket det är som är tidernas bästa, men jag menar ändå att Arsenal 03/04 är det bästa (Läs: inte det bästa, och inte det mest dominanta).