2022-04-08, 17:42
  #7741
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
City hade ett bättre lag 17/18.

Flest poäng (100), flest vinster (32), flest bortavinster (16), flest mål (106), längsta segersvit (18), bästa målskillnad (+79) och största vinstpoängsmarginal (19).

Wow, 0 förluster men 12 kryss. City hade 4 kryss och 2 förluster. Ger det någon spännande titel för City? Mja, ''centurions'' låter väl lite coolt, men inte ens det skriver vi om som ni gör med erat 04.

Liverpool på senare år är också så mycket bättre än arsenals 04. Alla vet det, men bara vuxna och seriösa erkänner det.

Flera större sidor som handlar om fotboll och har rankat de PL bästa lagen, ja då hittar man fler som påstår att Arsenals 04 inte är nummer 1.

Ja, även om inte ni fick en "guldstjärna" på eran pl pokal så utklassade ni alla tidigare vinnare med marginal, oavsett obesegrade eller ej.

Sjuka var att Liverpool hade 1(!) Förlust men kom 2a, borde då vi varit mer värdiga vinnare än er på 2 förluster? Nej, då vi spelar i ett seriesystem så kommer alltid tex 3 vinster och 1 förlust vara bättre än 1 vinst och 3 oavgjorda.

Edit, man kanske borde börja hålla med generalen skulle ju innebära att vi var bättre än er den säsongen
__________________
Senast redigerad av Imbaz 2022-04-08 kl. 17:48.
Citera
2022-04-08, 17:45
  #7742
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Menar du på fullaste allvar att dagens Man City & Liverpool var bättre, spelare för spelare, än vad Arsenal’s Invincible lag eller tex Man United 2007/08, Chelsea 2004/05 var?
Man kan absolut argumentera för att det funnits bättre lag än dagens City och Liverpool. Det ovanstående är dock inte det argumentet. Varför ens ta upp spelare för spelare när det handlar om ett lags prestationer. Jo, vi vet varför. 🤢 Det har gång på gång visat sig att en drös stjärnor inte nödvändigtvis ger ett bra lag. Inte ens att många toppspelare tillsammans presterar automatiskt lika bra som man kan tro. Ta fram ett ordentligt argument istället.
Citera
2022-04-08, 18:01
  #7743
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Bombaclap med huvudet uppkört i arslet briljerar igen!

När det kommer till kvalitet i båda lagen plus alla rekord som Pep och Klopp tangerat är det givetvis ett stormöte som kommer gå till historien. Men när det kommer till fajter mellan spelarna typ som Keane vs Viera eller Lampard vs Fabregas i Londonderbyn så blir det platt fall.

Jag som många andra fans älskar den fysiska fotbollen med vinnarskallar, slagsmål och stenhårda tacklingar kommer givetvis att föredra rivaliteten mellan United och Arsenal som den bästa i engelsk fotboll, hur många ikoniska ögonblick har inte den matchen skämt bort oss med?

Keowns klassiska shithousery efter Van Nistelrooys straffmiss, eller när Keane och Viera hade sin klassiska dispyt i tunneln.

Det enda Liverpool-City har offrat som ens kommer nära det måste vara när det blev lite hetsigt mellan Sterling och Gomez.

Solklar bias från ex-Liverpoolaren Carragher, men vem fan är förvånad att den överlägset sämsta experten på Sky Sports kommer med sån bullshit?
Avundsjukan tar nya höjder här inne hela tiden när det är snack om The big two dvs de två största klubbarna i Engelsk fotboll som gör upp om titeln på söndag.. Såna matcher London lagen bara drömmer om
Skiter i om Keane var en stjärna förr, visst jag diggar honom, men fakta är att fotbollen som lirades i början av -00 talet inte kan mätas med den som spelas nu.. Mourinhos Chelsea eller Wengers Arsenal hade inte haft en chans mot dagens Liverpool. På söndag kommer vi visa varför vi är den största, bästa och vackraste klubben i Världen!
Avundsjukan skiner igenom!
YNWA
Citera
2022-04-08, 18:49
  #7744
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Avundsjukan tar nya höjder här inne hela tiden när det är snack om The big two dvs de två största klubbarna i Engelsk fotboll som gör upp om titeln på söndag.. Såna matcher London lagen bara drömmer om
Skiter i om Keane var en stjärna förr, visst jag diggar honom, men fakta är att fotbollen som lirades i början av -00 talet inte kan mätas med den som spelas nu.. Mourinhos Chelsea eller Wengers Arsenal hade inte haft en chans mot dagens Liverpool. På söndag kommer vi visa varför vi är den största, bästa och vackraste klubben i Världen!
Avundsjukan skiner igenom!
YNWA

Liverpool 19/20 hade på pappret ett bättre lag sett till offensiven och några andra positioner än Chelsea 04-05 men som vi alla vet spelas fotboll ej på pappret. Några exempel nedan:

Mo Salah>Damien Duff
Sadio Mane>Arjen Robben
Trent Alexander Arnold>Paulo Ferreira
Virgil Van Dijk>Ricardo Carvalho

Det som gjorde Chelsea så bra den säsongen var försvaret ( endast 15 insläppta) ett rekord som står sig än idag, Krigsmentaliteten som Jose Mourinho tvingade spelarna att ha 24/7 och mittfältet med Lamps, Makelele och Joe Cole som kompenserade för ett underpresterande anfall sett till potentialen.

Det finns så mycket mer som skolar Liverpools säsong 19-20 som jag kan nämna, men det här räcker för de flesta som har respekt för fotbollshistorien att begripa.
Citera
2022-04-08, 19:17
  #7745
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Min pappa är starkare än din mamma.
Citera
2022-04-08, 19:48
  #7746
Medlem
Borta ikväll emot Saudi FC.
Nya FFP regler från UEFA som kommer att cementera status quo klubbarnas status.
Detta kommer att ta endera väg framöver.
Antingen så kommer ALLA till slut att välja en priviligerad top six club att supporta ELLER så kommer det en revolution underifrån som möjliggör för klubbar som exakt Newcastle och Wolverhampton att kunna utmana på lika villkor.
Personligen så tror jag att klubbfotbollen är på väg att dö sotdöden.
Ett införande av Europa Super League kommer att komma,och alla fans till ALLA andra klubbar utanför top six kommer att lämnas..och upplevas..vara helt irrelevanta.

Vi får se vilken väg det tar,men för fans födda på 1900 talet så ser det mörkt ut.
Intresset avtar naturligt om nerven tas bort.
Leicester 2015 var med största sannolikhet sista gången..och roligt blir det inte framöver.

Top six förresten?

Top two nowadays...hur länge är sådant intressant?

UP THE WOLVES.

Buy a Cornershop..sell the cheaper lager.

Sunny Wolverhampton,glorious Wolverhampton.
__________________
Senast redigerad av Lookalike 2022-04-08 kl. 19:50.
Citera
2022-04-08, 20:46
  #7747
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
City hade ett bättre lag 17/18.

Flest poäng (100), flest vinster (32), flest bortavinster (16), flest mål (106), längsta segersvit (18), bästa målskillnad (+79) och största vinstpoängsmarginal (19).

Wow, 0 förluster men 12 kryss. City hade 4 kryss och 2 förluster. Ger det någon spännande titel för City? Mja, ''centurions'' låter väl lite coolt, men inte ens det skriver vi om som ni gör med erat 04.

Liverpool på senare år är också så mycket bättre än arsenals 04. Alla vet det, men bara vuxna och seriösa erkänner det.

Flera större sidor som handlar om fotboll och har rankat de PL bästa lagen, ja då hittar man fler som påstår att Arsenals 04 inte är nummer 1.
Man City 17/18 är, efter mitt tycke, det enda laget som kan utmana Arsenal’s 03/04 lag i frågan om vilket lag det är som är tidernas bästa i EPL.

City 17/18 har bättre statistik när det kommer till antal poäng, vinnande matcher, mindre förluster osv än AFCs lag från 03/04. Men det blir ju ”lite” skevt att enbart kolla på statistik i frågor som detta, sen så var allt i EPL annorlunda för 15-20 år sen jämfört mot i dag. Många motståndarfans klagar på vårat Invincible lag p g a att vi hade 12 förluster, men ni klarar verkligen inte att se hela bilden. Ni glömmer bort att AW bevisligen spelade för oavgjort under ett flertals matcher i 03/04, så att vi inte ev fick in några baklängesmål, detta har däremot aldrig Guardiola eller Klopp gjort.

Arsenal 03/04 var snäppet vassare än vad Man City 17/18 var, och mkt bättre än vad Liverpool 19/20 var. Det är utan anledning att de allra flesta experter anser att AFCs Invincible lag är det mest unika som har hänt i den moderna engelska fotbollshistorien.

Annars så finns det säkert många sidor som påstår att dagens Man City och Liverpool är tidernas bästa i EPL, men du hittar väl säkert några sidor som hävdar att Blackburn 94/95 är tidernas bästa lag i PL. Lol.
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Man kan absolut argumentera för att det funnits bättre lag än dagens City och Liverpool. Det ovanstående är dock inte det argumentet. Varför ens ta upp spelare för spelare när det handlar om ett lags prestationer. Jo, vi vet varför. 🤢 Det har gång på gång visat sig att en drös stjärnor inte nödvändigtvis ger ett bra lag. Inte ens att många toppspelare tillsammans presterar automatiskt lika bra som man kan tro. Ta fram ett ordentligt argument istället.
Absolut är det så. Och jag menar inte att det ena laget är bättre än det andra p g a det ena laget har/hade fler sk ”stjärnor” inom laget. Bara drog upp det som en del av ”diskussionen”.

Jag menar att det finns 4 titelvinnande lag inom EPL som alla kan utmana om vilket det är som är tidernas bästa, men jag menar ändå att Arsenal 03/04 är det bästa (Läs: inte det bästa, och inte det mest dominanta).
Citera
2022-04-08, 20:49
  #7748
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ja, även om inte ni fick en "guldstjärna" på eran pl pokal så utklassade ni alla tidigare vinnare med marginal, oavsett obesegrade eller ej.

Sjuka var att Liverpool hade 1(!) Förlust men kom 2a, borde då vi varit mer värdiga vinnare än er på 2 förluster? Nej, då vi spelar i ett seriesystem så kommer alltid tex 3 vinster och 1 förlust vara bättre än 1 vinst och 3 oavgjorda.

Edit, man kanske borde börja hålla med generalen skulle ju innebära att vi var bättre än er den säsongen
Liverpool kom tvåa i 18/19 p g a att de var det sämre laget
Citera
2022-04-08, 21:00
  #7749
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Ni glömmer bort att AW bevisligen spelade för oavgjort under ett flertals matcher i 03/04, så att vi inte ev fick in några baklängesmål, detta har däremot aldrig Guardiola eller Klopp gjort.

Pep och Klopp har gått för vinster och kört med gasen i botten för att inte få några baklängesmål. Är inte det lite roligare? Spelare som får höra innan eller i halvlek ''grabbar vi går för kryss nu så släpp inte in något mål, och gör inte mål heller''. Det låter smått otroligt.

???
Citera
2022-04-08, 21:13
  #7750
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Personligen så tror jag att klubbfotbollen är på väg att dö sotdöden.
Ett införande av Europa Super League kommer att komma,och alla fans till ALLA andra klubbar utanför top six kommer att lämnas..och upplevas..vara helt irrelevanta.

Vi får se vilken väg det tar,men för fans födda på 1900 talet så ser det mörkt ut.
Intresset avtar naturligt om nerven tas bort.
Leicester 2015 var med största sannolikhet sista gången..och roligt blir det inte framöver.


Nu tror jag inte ESL kommer ske men detta projekt som har det har ryktats om i flera år samt rövslickeri av elitklubbarna från UEFA och finaler placerade i diktaturer och andra skithålsländer så har sporten så jävla mycket skit att städa upp utan ESL ändå.

Tro mig UEFA kommer ge en EL/CL final till Saudi om 10-15 år högst, dem skiter totalt i hur tex spanska supercupen spelas där. Dominoeffekten är skrämmande minst sagt.
Citera
2022-04-08, 21:16
  #7751
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Pep och Klopp har gått för vinster och kört med gasen i botten för att inte få några baklängesmål. Är inte det lite roligare? Spelare som får höra innan eller i halvlek ''grabbar vi går för kryss nu så släpp inte in något mål, och gör inte mål heller''. Det låter smått otroligt.

???
Men så har väl varken Klopp eller Guardiola inte heller haft ambitioner om att gå obesegrade genom en hel säsong?🤫 Det hade däremot Arsène med Arsenal.
__________________
Senast redigerad av Generalandersson 2022-04-08 kl. 21:21.
Citera
2022-04-08, 21:19
  #7752
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Nu tror jag inte ESL kommer ske men detta projekt som har det har ryktats om i flera år samt rövslickeri av elitklubbarna från UEFA och finaler placerade i diktaturer och andra skithålsländer så har sporten så jävla mycket skit att städa upp utan ESL ändå.

Tro mig UEFA kommer ge en EL/CL final till Saudi om 10-15 år högst, dem skiter totalt i hur tex spanska supercupen spelas där. Dominoeffekten är skrämmande minst sagt.
Den sk Superligan kommer garanterat att bli av inom en 5-års period om inte UEFA/FIFA ger klubbarna mer att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in