2022-04-08, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Uppdatering nyss. Hårda strider pågår utanför Kherson just nu. Inget genombrott än för UAF.

https://twitter.com/CanadianUkrain1/status/1512498713851215875
Mycket spännande det som händer där. Om Ukraina tar Cherson tvingas ryssarna gå all in för att hålla Nova Kakhovka/Kozatske. Om de inte gör det är Krim åter utan vatten.
Citera
2022-04-08, 20:52
Medlem
Det här börjar mer och mer likna kriget i Jugoslavien. Pågick i 4 år.

Den stora skillnaden är att NATO inte kan ingripa med bombflyg – då Ryssland har kärnvapen.

Och Kina och Indien har blivit såpass ekonomiskt mäktiga att Ryssland kan rädda sin ekonomi med passivt stöd från dem.

Så utgången är högst oviss.
Citera
Medlem
Bombolenats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muskelstal
Om du är en MÄNNISKA sluta prata som en jävla idiot/ Orch. Lär ju va exakt din mentalitet Ryssarna har innan de dödar Ukrainare. Visa lite värdighet, sluta uttryck dig som en Ryssk debil. Det vi måste göra är att döma Ryssarna i en rättegång och visa det Rysskafolket vi är bättre och värdigare. Annars kommer vi vara exakt samma pratask som Ryssen. Vi är bättre

Kolla inlägget jag citerade. Speglade hans inlägg: "Vem bryr sig?"

Jag bryr mig. Jag bryr mig jävligt mycket. Och jag är trött på att rysstrollen ska bemötas vänligt och civiliserat när de inte ger det tillbaka. Jag tror att det finns fina och bra ryssar. Har ett par kompisar själv. Men de som sitter och ljuger och vilseleder folk med helt idiotiska bortförklaringar eller "ursäkter" för varför de våldtar och mördar barn och civila är inte människor. De är djur, och världen vore bättre utan dem. Kan du inte se det? Jag hade aldrig sagt detta till någon med empati. Det är psykopater som skriver här. De tillför inte världen någonting mer än ondska. Vanliga ryssar som inte gillar kriget är givetvis människor som oss andra.

Skulle du kunna tänka dig att sitta här och ursäkta och bortförklara våldtäkter på barn, massmord på oskyldiga civila, tortyr och ödeläggelse så förstår jag varför du försvara dem. Annars gör jag det inte. De ljuger ju hela tiden, de använder sina fyra fritid (eller ev. arbetstid haha) åt att försvara de här monstren.

Det är som att följa Nazityskland i realtid och du tycker att jag ska vara lite snäll?????
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Ehh! Du vet kanske inte om Hunter Bidens "lap top from hell" och hans kopplingar till Burisma och Ukraina. Korruptionen är uppdagad och det är den som håller på att avslöjas.

Tror du verkligen att Putin gick in i Ukraina för att ta landet i besittning ditt får?
Så här med facit i hand är det helt uppenbart att Puttlers plan var att döda så många ryska värnpliktiga som möjligt, avväpna den ryska armén, beväpna Ukrainas bönder med stridsfordon, bli folkmordsrepubliken Kinas lilla bitch samt kremera den ryska ekonomin och strö askan på en soptipp. Jag måste säga att planen är originell.

Oh nej visst, Blek-Ivan skyller ju Rysslands invasion på andra. Det är Hunter Bidens fel! Det är USAs misslyckande i Afghanistans fel! Det är Estlands fel! Det är satanisternas fel! Det är judarnas fel! Det är nazisternas fel! Blek-Ivan är patetisk!
Citera
2022-04-08, 20:54
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Vem vet, går det vägen så kan dom kanske fortsätta ända till krim?
Och då har Putin mer problem än han kan hantera.

Problemet tror jag är att det är ett djävligt stort floddelta de måste krångla sig igenom på väg till Kherson, kan lugnt tänka mig att ryssarna har grävt ner sig strategiskt just tack vare allt vatten.

https://liveuamap.com/en/2022/8-april-explosions-audible-in-kherson-city
Citera
2022-04-08, 20:54
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyEuropa
är inte azov fascister?
Nej, det är bara propaganda från Ryssland, de hade ett tveksamt förflutet, men det är inte alls samma sak i dag som då.
Citera
2022-04-08, 20:55
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Lite ryssar som grillas till allas vår glädje denna fredagkväll:

https://twitter.com/CanadianUkrain1/status/1512501956044070917
Citera
2022-04-08, 20:56
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lardasss
Som alla andra här gissar även jag, så det är rätt svårt att med säkerhet påstå att någonting kommer att gå enligt plan.
Gissar dock på att så länge inte väst kliver in med betydligt större resurser, blir nog det nog jävligt svårt för Ukraina att ta tillbaka allt erövrat territorium, speciellt Krim.

Sedan kan man alltid drömma och hoppas att någonting radikalt är på gång från väst. Allra helst att gubbjäveln får en liten skvätt Novichok i morgonkaffet.
Jag är inte säker, hela situationen är så otrolig att jag börjar tro att Ukraina faktiskt kan gå segrande ur detta.
När den ryska kolonnen rullade mot Kiev var alla överens om att det var kört, det fanns ingen chans alls.
Kolla vad som hände, Ukraina knullade upp dom totalt trots omöjliga odds.
Citera
2022-04-08, 20:57
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
…rysk propaganda…

Hade inte Nato funnits hade det inte bara varit Ukraina som har sitt territorium ockuperat just nu. Även baltländerna hade troligen varit på god väg att inlemmas i det ryska imperiet. Kanske även delar av Polen. För övrigt, den ENDA anledningen till att NATO fortfarande existerar är Rysslands hotfulla agerande under de senaste två årtiondena.
Citera
2022-04-08, 21:01
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Titta 17 sek in. Han skjuter mot ett fönster i det hus som dom gömmer sig bakom. hahahaha...
Troligen för nära för att skottet ska brisera. Kadyrovs män ser tydligen inte bra alls. Halvblinda getknullare. Titta sen 22 sek in på andra sidan gatan. Folk som går helt oberört medans övriga skjuter hejvilt. Har dessa överhuvudtaget sett någon fiende? Undrar vem dom försöker att lura? putler?

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/tyxz3m/kadyrovs_in_mariupol_have_developed_some/

Deras taktik verkar gå ut på att springa ut fullt öppet område, tömma hela magasinet ut i luften, och sen springa tillbaka bakom husknuten för att ladda om. Plus att de ser ut att skjuta över sina knästående kompisar framför dem. Låter som ett bra recept på friendly fire.
Citera
2022-04-08, 21:01
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hackneyhardcore
https://www.bitchute.com/video/81gs5uYkHR4K/

Ukrainas president erkänner att Nazisterna är en del av deras armé. Det är vad det är säger han. Och det är väl inte riktigt rumsrent av Sverige och övriga Europa att skicka vapen till nazister och dessutom ljuga om det och massa annat för befolkningen. Heja Sverige ni stöttar nu officiellt Hitlers största supportrar och blir därmed en måltavla för direkta attacker själva.

Och hela woke vänstern vad håller dom på med? Trodde dom hatade fascister och nazister? Vilka idioter... eller har dom blivit helt blåsta av main stream media som så många andra?
Du vet att presidenten är jude va?
Citera
2022-04-08, 21:02
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hackneyhardcore
https://www.bitchute.com/video/81gs5uYkHR4K/

Ukrainas president erkänner att Nazisterna är en del av deras armé. Det är vad det är säger han. Och det är väl inte riktigt rumsrent av Sverige och övriga Europa att skicka vapen till nazister och dessutom ljuga om det och massa annat för befolkningen. Heja Sverige ni stöttar nu officiellt Hitlers största supportrar och blir därmed en måltavla för direkta attacker själva.

Och hela woke vänstern vad håller dom på med? Trodde dom hatade fascister och nazister? Vilka idioter... eller har dom blivit helt blåsta av main stream media som så många andra?

Du får nog läsa på lite om dessa, pratet om Nazister är bara en anledning för Putin att använda på hemmaplan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in