Citat:
Ursprungligen postat av
Jazzfunk
Aha ok, inte för att jag vet nåt om dom förutom att dom var i samma klubb enligt alla här på Flashback, men tyckte det lät som om dom var halvsyskon och då undrade man ju hur kan L&J ( far och son ) bli out samtidigt som det verkade som att dom tre: L&J och Coffe var släkt 🙂
Om man läser de där brevet Linus hade skickat till nån/några avdelningar som någon postade här på Flashback några sidor bakåt, så ser man ju att han skriver att han inte kan ringa sin farsa för att han är OUT (hans pappa alltså).
Fan man är med i en biker klubb som man offrar och lägger ner så mycket tid på tex dom första två åren då du får vara en springisar och måste vara aktiv dygnet runt. Sen ska du va beredd på att sitta några år på kåken för klubben om det så krävs. Du ska visa lojalitet för dina så kallade ”bröder” med livet som insats iaf under 90-talet då det var ett riktigt MC-krig.
Sen låter dom dig inte ens ringa din egen farsa liksom? 🤷🏼♂️ Måste vara jätte konstigt i lilla Lidköping där man antagligen springer på varandra titt som tätt och man för knappt hälsa absolut inte prata med varandra….
Aja jag har aldrig förstått mig på det där med kriminella MC-gäng dock så har jag förståelse för icke kriminella klubbar där det verkligen är sammanhållning där verkar det inte bråkas om pengar hit o dit (men det är min uppfattning iaf) och där åker dom MC ihop och har roliga fester och umgås. I Bandidos och HA verkar det bara vara varumärket/västen och pengarna man kan göra tack vare sitt medlemskap och ingen gemenskap.
Jag är dålig på att skriva och uttrycka mig så denna texten blev rörig. Men jag hoppas ni förstår min tanken iaf. Trevlig helg