2022-04-08, 10:38
Medlem
Strykninmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chozo
Ja och det är ju lite därför "du är säkert pedofil själv" är standardanklagelsen till all form av kritik. Dessa människor kan inte ha två motstridiga tankar i huvudet samtidigt.

Tack, jag har insett att hjärnkapaciteten är högeligen begränsad.
Citera
2022-04-08, 11:04
Medlem
papperskulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykninmannen
Besökte nyss 2forty2:s sida på Facebook och tog del av kommentarerna på senaste gäddan, tränare och gädda.
Alltså det är verkligen inte sveriges intelligensaristokrati som samlas på den sidan, dom flesta verkar nästan lågbegåvade. Det mesta är riktiga muppkommentarer, *livets hårda skola* och *jobbar på *sjukpensionär* tycks dominera, säger väl en del om klientelet.

Har inte facebook själv, men känns rätt självklart att så skulle vara fallet, om man på riktigt tycker att 2forty2 gör ett bra jobb i frågan lär man ju ha en bristande slutledningsförmåga.

En sak att dom levererar underhållning, är ju fantasiskt roligt att se "gäddorna" konfronteras, men inte så svårt att begripa att metoden inte är optimal sett ur barnens perspektiv.

Att ingen reagerar på publiceringen av den där läraren/tränarens sexnovell kring klassens blyga pluggis tex (ett exempel bland mååånga)... hon finns med största säkerhet på riktigt... det blyga barnet mår givetvis bäst av att få veta vad hennes lärare fantiserade om att göra med henne, hon mår nog extra bra just nu också eftersom även alla på hennes skola har koll på läget.
Citera
2022-04-08, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Aha! Det fanns en ganska karaktärbeskrivande kommentar under Velarvilles dumpenfilm:

"Fy fan. Och DU “Velarville” som förra sommaren så gubbpräktigt klagade över att det hade klottrats kukar på byggnaderna vid Talbo badplats, DU sitter sen och skickar egna fula kukbilder till nån du inte ens träffat! Far åt helvete med dig bara. 😡🖕"

Hur länge har han varit tillsammans med sin fru? Tio år har han tydligen hängt på KiK vilket är lite som tio år på barn-Tinder

Lite off topic såklart men från början vara väl KiK knappast exklusivt för barn, minns när jag använde det för tiotalet år sedan och det var enbart som substitut för att ringa/smsa+gruppkonversationer, hur utvecklingen efter det sett ut vet jag inte men lite märkligt att tro att en kommunikationsapp i sig är något fel att använda.
Citera
2022-04-08, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Att en barnporrsjägare inom polisen blir funnen med barnporr själv eller funnen att syssla barnsexsökeri är givetvis oerhört. En vacker dag så kommer Dumpen att fånga in en verkligt het Lindbergtyp och då blir det mycket intressant och Dumpen kommer att få kultstatus.Jag tror inte att du har dessa drifter, inget av det du skriver tyder på det.Jag har inte varit inne på den men det av det jag läst att den på senare år varit tillhåll för hebefiler och pedofiler.Jag har varit kritisk till Dumpen här och jag är det till viss del fortfarande men Dumpen har också öppnat mina ögon. Vi lever i en skrämmande verklighet och jag har fått än mer avsky för porr, snusk och gubbsjuka.

Tack, nä jag har aldrig känt någon dragning till barn sexuellt. Även jag är skeptisk till vissa av Dumpens uthängningar, dom är snarare så Dumpen jagat folk som kanske aldrig skulle söka till barn men fiskarna vill ha en fångst till trofé hyllan.
Finns en orsak till varför inte polisen får jobba såhär, folk som i vanliga fall inte skulle begå brott kan bli övertalad/uppmuntrad att begå brott som dom inte vanliga fall skulle begå.

Men jag måste erkänna och ge Dumpen en eloge, dom har fan öppnat ögonen på mig hur mycket vuxena män som sitter och groomar efter barn.

Tycker dom senaste fångsterna är av hög kvalité, dömda sedan förut och då har jag inga problem med uthängningarna.
Det är riktiga pedofiler, en visste att det kunde vara Sjöberg men han chansade, så sjuk är dom.
Chatten var ju så man blir fundersam på psyket ".

Tyvärr glömmer folk bort eftertag vilka fångster som gjorts, en flytt sedan är de som vanligt och ingen orkar hålla reda på alla vart alla håller hus.
Citera
2022-04-08, 11:11
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saman.Toofak
Att stämma träff med ett barn i sexuellt är sjukt. Men uppenbarligen inte tillräckligt för att lagföras för stämpling eller förberedelse av grov våldtäkt.

Rätt uppfattat, det är tillräckligt men inte i Sverige där lagstödet saknas. I flera andra länder är det olagligt att jaga barn på det sätt gäddorna hängs ut för. Den svenska lagen behöver stramas upp, först då kommer det finnas underlag för utredning och husrannsakan. Vilket behövs, för givet är att flera av gäddorna både är innehavare av barnporr och jagar riktiga minderåriga, no doubt.
Citera
2022-04-08, 11:21
Medlem
Den norske loven mot grooming

Citat:
Grooming er det at en voksen person avtaler et møte med et barn under 16 år i den hensikt å begå et seksuelt overgrep. Grooming er straffbart, med en strafferamme på inntil 1 års fengsel etter straffelovens § 306, dersom den voksne parten har kommet frem til møtestedet eller et sted hvor møtestedet kan iakttas.

Straffebudet er satt for å beskytte barn mot seksuallovbrudd, og har et fremskutt fullbyrdelsestidspunkt, ved at selve avtaleinngåelsen rammes bare man er kommet frem til møtestedet. Man trenger altså ikke ha påbegynt eller forsøkt et overgrep for å kunne straffes, og politiet kan gå til aksjon uten at barnet rammes.

Ordet kommer fra engelsk, og utenfor strafferetten har det en mer omfattende betydning. Grooming brukes om det å innynde seg hos barn på generelt grunnlag, med det forsett å ha seksuell kontakt med vedkommende.

SKREVET AV: John Christian Elden
https://snl.no/grooming_-_strafferett
Citera
2022-04-08, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers
Om du läste vad jag skrev så ser du ju på den lilla chatten med Bella att de har ju chattat innan.
Tobbe hade ju kontakt med 3 stycken unga tjejer över tid och Bella var en av dem.
Du tror väl ingen stämmer träff efter en sådan kort chat??? Isåfall är du dummare än jag trodde och väldigt lik baskermannen.

Jag läste vad du skrev, du är dock tämligen korkad som vill att folk ska gå på dina rena antaganden istället för vad som faktiskt står. Ingenstans i chatten så står det hur gammal "Bella" är och det är inget du kan bortförklara.

Du tror alltså på allvar att Dumpen skulle låta bli att publicera "Bellas" ålder om det faktiskt fanns med i chatten? Så blåst.

Vad jag tror är helt oväsentligt, vi kan endast gå på vad Dumpen publicerar och dom har inte publicerat "Bellas" ålder. Om det ska vara på så vis kan man kan anklaga vem som helst för vad som helst baserat på "tidigare chattar" som ingen har sett.
Citera
2022-04-08, 11:25
Medlem
Citat:
Rätt uppfattat, det är tillräckligt men inte i Sverige där lagstödet saknas. I flera andra länder är det olagligt att jaga barn på det sätt gäddorna hängs ut för. Den svenska lagen behöver stramas upp, först då kommer det finnas underlag för utredning och husrannsakan. Vilket behövs, för givet är att flera av gäddorna både är innehavare av barnporr och jagar riktiga minderåriga, no doubt.

Vi bor i Sverige, påhittade lagar för att Dumpens "fiskare" ska kunna gotta sig i att kunna påstå att dom är incestuösa pedofilmammor som idkar samlag med sina egna barn ska kunna hitta likasinnande existerar inte.
Citera
2022-04-08, 11:27
Medlem
Subterraneans avatar
Ska beställa en t-shirt där det står Kill Your Local Pedophile.

Citat:
Ursprungligen postat av Strykninmannen
Besökte nyss 2forty2:s sida på Facebook och tog del av kommentarerna på senaste gäddan, tränare och gädda.
Alltså det är verkligen inte sveriges intelligensaristokrati som samlas på den sidan, dom flesta verkar nästan lågbegåvade. Det mesta är riktiga muppkommentarer, *livets hårda skola* och *jobbar på *sjukpensionär* tycks dominera, säger väl en del om klientelet.

Hur många medlemmar har sidan?

Citat:
Ursprungligen postat av Chozo
Ja och det är ju lite därför "du är säkert pedofil själv" är standardanklagelsen till all form av kritik. Dessa människor kan inte ha två motstridiga tankar i huvudet samtidigt.

Du verkar inte ha nåt emot det.
Citera
2022-04-08, 11:28
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Lite off topic såklart men från början vara väl KiK knappast exklusivt för barn, minns när jag använde det för tiotalet år sedan och det var enbart som substitut för att ringa/smsa+gruppkonversationer, hur utvecklingen efter det sett ut vet jag inte men lite märkligt att tro att en kommunikationsapp i sig är något fel att använda.

Enligt undersökningarna "Svenskarna och internet" är KiK numer en plattform för fjortisar.

Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Jo, det har hon. Hon har sin integritet att försvara. Så länge Dumpen inte anser att hon gjort något klandervärt så ska de ge fullständigt *** i att publicera omdömen/uppgifter/snaskigheter om henne oavsett sanningshalt eller källa. Det är fullständigt normal mänsklig anständighet.

Hon har inget att försvara, hennes man har snackat skit om henne och det han har sagt faller över på honom, inte henne, inte familjen. Det är mannen som snackar skit om sin fru som är oanständig och tafsar på sin frus integritet, Dumpen som återger vad som har sagts har ingen skuld, de är budbärare. Det låter som det är din sköra självkänsla som talar i detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Menar du "Tränaren"? Efter att han berättade om sina fantasier efter att ha sett flickorna på simlektionerna så förstår jag om frun inte vill ens förknippas med honom . Har de barn också? Vissa människor har en sällsynt förmåga att ställa till det för sig (och indirekt sin familj). Förutom att det handlar om försök till övergrepp på minderåriga, så vilket jävla svek mot sin partner och sin familj. Samhället verkar dock inte vara särskilt förlåtande mot den här typen av människor har vi fått se tack vare Dumpen. Jag gissar att han inte har något jobb längre?

Ja tränaren. Fru och två flickor ansåg han var en rimlig insats för att få sätta på en fjortis yngre än sina döttrar.
Citera
2022-04-08, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saman.Toofak
Att stämma träff med ett barn i sexuellt är sjukt. Men uppenbarligen inte tillräckligt för att lagföras för stämpling eller förberedelse av grov våldtäkt.

Därför får jag nog ställa mig till skaran som föredrar maskning av personerna vid uthängning.

Det skall inte gå att ta reda på en persons identitet vid dessa uthängningar.

Däremot kan man ju alltid överlämna material till polisen som kan leda till orosanmälan, husrannsakan med mera.

Om vi nu skall ha någon form av rättssystem av klass i det här landet så är detta nog vägen att gå.

Håller med till fullo.
Att rättssystemet ska slås åt sidan för att Dumpen ska kunna agera polis, åklagare och domare och skicka en pöbel på människor är rättsvidrigt. Jag tänker framförallt på anhöriga som blir extremt pressade i situationer likt dessa.

Dumpen har även visat att dom totalt saknar empati för anhöriga då dom senast iförrigår publicerade extremt intimt privata kommentarer om hustrun till en av männen som hängdes ut. Dom var även noga med att uppge tillräckligt med uppgifter om mannen för att denne skulle kunna hittas och sedan igår så har folk skrivit saker om han och hans hustru på sociala medier vilket är förkastligt. Bör poängteras att barn även bor i hushållet och jag vill inte ens tänka mig hur jobbigt dom måste ha det nu.
Citera
2022-04-08, 11:31
Medlem
Citat:
Enligt undersökningarna "Svenskarna och internet" är KiK numer en plattform för fjortisar.

Hon har inget att försvara, hennes man har snackat skit om henne och det han har sagt faller över på honom, inte henne, inte familjen. Det är mannen som snackar skit om sin fru som är oanständig och tafsar på sin frus integritet, Dumpen som återger vad som har sagts har ingen skuld, de är budbärare. Det låter som det är din sköra självkänsla som talar i detta.

.

Säg det till Dumpen-pöbeln som på sociala medier har anklagat henne för att vara delaktig samt att folk på sociala medier, bl.a på mannens facebook har hånat kvinnan för en av loggarna som Dumpen publicerade där det står extremt intimt privata saker om hustrun. Så jävla vidrigt att Dumpen hängde ut hans stackars hustru helt utan anledning, bara för att det råkade vara smaskigt i chatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in