Citat:
Ursprungligen postat av
Ålen
Helt klart att de inte bara skapar elände med sin verksamhet, men knappast så att de räddar Sverige från pedofiler som någon allsmäktig Gud heller precis.
Tror inte heller det, men kanske Dumpen påskyndar en allmän debatt om behandlingsmetoder samt hur lagrummet ser ut.
Tänk er en temakväll kring pedofili med debatter och forskningsresultat i SVT en lördag. Varför görs inte detta? Det är galor och insamlingar hit och dit, men här tigs problemet ihjäl.
Det värsta (förutom offren naturligtvis) är de personer som lider av pedofila tankar men för allt i världen inte vill göra verklighet av dem. Hur ska de våga söka hjälp när det är så stigmatiserande? Även de som kanske gjort verklighet och tafsat för att tillfälle uppstod och nu sitter med en grov ångest och vill gottgöra vad den ställt till med.
Måste ju finnas sådana pedofiler också, inte bara de grova samvetslösa typerna. Finns det 12-stegsprogram för pedofiler?
Om Patrik och Sara kunde tagga ner och försöka skapa opinion istället kunde jag absolut tänka mig att stödja dom. Att som privatpersoner hänga ut enskilda tror jag inte är konstruktivt, men brottsprovokation från polisens sida borde vara lagligt när det gäller pedofili.