2022-04-08, 00:21
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevenson
Kul att du inte förstår ens uppenbar ironi. Har aldrig talat i ditt ställe, jag har gett min tolkning av dig. Att du inte gillar det är lugnt.
Hålla en diskussion oavsett fakta som presenteras?

Ja.

Det fel jag gjort enligt dig är att vara proryss.

Det håller jag inte med om.

Jag har haft fel flera gånger, det råder det ingen tvekan om. Men hur skulle jag någonsin kunna veta att jag har haft fel om jag vägrar släppa övertygelsen om att jag har rätt?

Ja, jag hade fel om Rysslands syfte att gå in i Ukraina.

Ja, jag hade fel när jag skrev att det var en "Special operation".

Ja, jag hade fel när jag sa att det inte var krig.

Ja, jag hade fel när jag sa att det går bra för Ryssland (för en månad sen) i kriget.

Men jag börjar alltid i mitten. Den mest logiska för mig är kanske inte det mest logiska för dig. Därav delar man en diskussion där, om man har tur, får nya insikter istället för groteskt hat och en jävla stämpel som rysk sabotör på ett svenskt forum (kom igen)

Vi blir alla provocerade och tro mig, det har jag blivit och kommer säkert fortsätta bli i vissa diskussioner med vissa användare. Jag är ingen robot.

Men det är samma sak där. Folk vill se vad de väljer att se.

De ser "Barkie" - woops. Redan bestämt sig. Innehåll meningslöst och inser då inte att jag bemöter provokation med en egen provokation. Jag är inget unikum eller Lord som står över alla andra.

Det jag gör, som folk hatar så oerhört mycket här, är att jag ifrågasätter narrativet. Ja. Västs narrativ, Ukrainas, för det är det enda narrativet jag har. Finns ingen annan sida. Det är det jag har tillgång till vilket gör att jag måste vara extremt kritisk och inte acceptera vad som helst.

Jag accepterar inte länkar till en bild och en text utan någon kontext som fakta.

Jag accepterar inte att tidningar kommer med grova påståenden som kan riskera oss alla utan att backa upp det överhuvudtaget.

Jag accepterar inte att man dömer, innan alla bevis i alla former är insamlade och en dom har fallit.

Det går emot allt jag tror på.

Detta kanske sticker i ögonen på folk men det är inte för att provocera, scrolla vidare eller kom med något upplysande och konstruktivt. Jag är alltid öppen för nya insikter oberoende av sympatier eller politik.
Citera
2022-04-08, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Avslutar dagen med lite rykande färsk propaganda från Tjetjenien.

https://twitter.com/visegrad24/status/1512147826335232003

De har verkligen tappat förståndet fullständigt där borta. Riktig Nordkorea-nivå nu.

De kan säkert spöa Kadyrov i basket i alla fall.
Citera
2022-04-08, 00:24
Medlem
Enligt sajten "the Daily Unseen" har ukrainska styrkor med kanon slagit ut två ryska tanks inne i Mariupol.
Citera
2022-04-08, 00:25
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Avslutar dagen med lite rykande färsk propaganda från Tjetjenien.

https://twitter.com/visegrad24/status/1512147826335232003

De har verkligen tappat förståndet fullständigt där borta. Riktig Nordkorea-nivå nu.

Snabba zoomningar, snabba klipp och fräsiga vinklar som från en lokalproducerad eurotechnovideo från 90 talet.
Citera
2022-04-08, 00:25
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subterranean
Är du inne på den här tråden och är aktiv, (Jag är inte ny på FB) med den positiva attityden så har man gått ett steg längre.

Jag försöker hänga med i diskussionen men det är inte många vettiga saker som kommer fram förutom repetioner av lögner och propaganda.

Senaste framstegen.
- FN röstade bort Ryssland från människorättsrådet.
- Ukraina har släppt uppgifter på krigsförbrytare.
- Ukrainas vapen som sponsrats av många länder verkar fungera bra.

Bakslag.
- Krigsbrotten i Butja.
- Putin lever fortfarande.
- Pågående våldtäkter mot kvinnor och barn.

Tycker nästan att det är dags att väst synar Ryssland och gör sig av med ryssdvärgen.
Håller med dig i mångt och mycket,men nu fungerar det ju inte riktigt så oavsett om vi vill eller ej.Jag är inte ny på FB heller,men som aktiv medlem är jag purfärsk,ja.Detta gör inte att jag är blind för varken propaganda eller glasnost.Det som händer just nu gjorde att jag fann anledning att skriva här istället för att bara läsa.men,ny,hell yea
Citera
2022-04-08, 00:26
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt sajten "the Daily Unseen" har ukrainska styrkor med kanon slagit ut två ryska tanks inne i Mariupol.

Jag bara inte fattar att Ukraina inte har tappat den stan ännu..
Citera
2022-04-08, 00:26
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Ja, jag hade fel om Rysslands syfte att gå in i Ukraina.

Ja, jag hade fel när jag skrev att det var en "Special operation".

Ja, jag hade fel när jag sa att det inte var krig.

Ja, jag hade fel när jag sa att det går bra för Ryssland (för en månad sen) i kriget.
.

Det bästa du skrivit någonsin. Men lär du dig något då….?
Citera
2022-04-08, 00:27
Medlem
Citat:
Jag skriver också från mobil.

Nej du redigerade inga stavfel. Jag läste ditt inlägg och gick tillbaka och läste det. Du adderade två stycken där de sista stycken var en ny fråga.

Självklart får du skriva vad du vill, vem har sagt något annat? Jag bad dig att inte tala för mig i mitt ställe. Det är en annan sak.

Ja, där har du rätt. Blev förvirrad av virrvarr av hit och dit.

Ska vara tydligare med den.

Jag kan, som en piss i rymden, garantera att sanktioner inte lyfts samma dag Putin drar ut styrkorna ur Ukraina.

De kommer krävas mycket politik och förhandlingar och tuffa garantier från Rysslands sida om några sanktioner ska lyftas. De lär ta sin tid om ens Putin är intresserad. Är väl om någon ny ledare tar över efter honom med lite mer vänlig inställning till väst.

Sanktionerna är lagda för man plockade Krimea och inledde anfallskrig mot Ukraina. Det vet du så jag vet inte varför du frågar.

Är det nu du ska rättfärdiga sanktioner som säkerligen kommer leda till civila, oskyldiga död i Ryssland?

Hade Sverige inlett anfallskrig mot Norge och vi åkt på sanktioner hade jag inte velat att mitt sjuka barn hade dött pga av sanktioner som drabbas civila folkhälsan.

Angående stavfel mm, läs ordentligt i tidigare svar, så slipper du skylla mig för psykologisk krigföring meddelst redigeringsknappen fler gånger. 🤣

Och återigen nej, jag ändrade inte min fråga. Tssss....

Jag har inte talat i ditt ställe. Fortfarande.

Nej samma dag är en självklar feltolkning av dig. Vi räknar med att det går en tid.... Men andemeningen var naturligtvis att bördan är Putins och ingen annans.

Pacifist och humanist som jag är rättfärdigar jag inga handlingar kring krig. Men som en människa på våran planet kan jag garantera att det är kremls fel och inte dem du skyller på.

Det där sista skippar jag....
Citera
2022-04-08, 00:28
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Otroliga mängder försåtsmineringar. Har aldrig sett en enda som har något militärt syfte. Alla riktar sig mot civila. Borde det inte falla under krigsbrott också?

https://twitter.com/UAWeapons/status/1512134942838476802?t=bkFrZb0LUDFcQfJvZh9klg&s=19

Dina röriga twitterlänkar som kan betyda vad som helst är knappast underlag för krigsbrott. Du kan ju dock skicka in bilden till Haag, skriva att ryssen gjort det och se om dom agerar.
Citera
2022-04-08, 00:30
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevenson
Angående stavfel mm, läs ordentligt i tidigare svar, så slipper du skylla mig för psykologisk krigföring meddelst redigeringsknappen fler gånger. 🤣

Och återigen nej, jag ändrade inte min fråga. Tssss....

Jag har inte talat i ditt ställe. Fortfarande.

Nej samma dag är en självklar feltolkning av dig. Vi räknar med att det går en tid.... Men andemeningen var naturligtvis att bördan är Putins och ingen annans.

Pacifist och humanist som jag är rättfärdigar jag inga handlingar kring krig. Men som en människa på våran planet kan jag garantera att det är kremls fel och inte dem du skyller på.

Det där sista skippar jag....

Kriget är kremls fel.

Vi tycker helt enkelt olika. Du tycker civila ska dö för en nation inlett krig.

Jag tycker civila ska hållas utanför.
Citera
2022-04-08, 00:31
Medlem
X3treams avatar
Här är en intressant kanal gällande priser, hon går runt i en storbutik här "Metro" Hon visar priset i dollar https://www.youtube.com/watch?v=aMwSjXtqRdU

Det som är intressant i videon är att priserna verkar höga i dollar, stämmer inte med växelkurs. Just det, växelkurs på världsmarknad är inte vad du får betala för en dollar. Blir tydligt i videon. Tror dollarn är extremt dyr att köpa nu i Ryssland.
Citera
2022-04-08, 00:32
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Kan tycka att det där är över gränsen. Det där drabbar oskyldiga människor. Vad har barn med diabetes gjort?

Nog för jag håller med om de flesta sanktioner som satts i spel men det här tycker jag är hyckleri när man gapar om mord på civila och inför något som säkerligen kommer leda till långa barns död.

Samtidigt lyfter USA sina egna sanktioner mot Ryssland när det gäller konstgödsel då man är oroliga över produktionen i hemlandet.

Vi i väst ska stå fast och drabbas stenhårt av dessa sanktioner men USA, får, tydligen utan någon som helst kritik eller nämnande i media lyfta just den här sanktionen för sin egen nytta.

Undrar om de betalar Putin i rubel också?
Insulin och annan livsviktig medicin, bör undantas från sanktionerna, där håller jag med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in