Citat:
Ja.
Det fel jag gjort enligt dig är att vara proryss.
Det håller jag inte med om.
Jag har haft fel flera gånger, det råder det ingen tvekan om. Men hur skulle jag någonsin kunna veta att jag har haft fel om jag vägrar släppa övertygelsen om att jag har rätt?
Ja, jag hade fel om Rysslands syfte att gå in i Ukraina.
Ja, jag hade fel när jag skrev att det var en "Special operation".
Ja, jag hade fel när jag sa att det inte var krig.
Ja, jag hade fel när jag sa att det går bra för Ryssland (för en månad sen) i kriget.
Men jag börjar alltid i mitten. Den mest logiska för mig är kanske inte det mest logiska för dig. Därav delar man en diskussion där, om man har tur, får nya insikter istället för groteskt hat och en jävla stämpel som rysk sabotör på ett svenskt forum (kom igen)
Vi blir alla provocerade och tro mig, det har jag blivit och kommer säkert fortsätta bli i vissa diskussioner med vissa användare. Jag är ingen robot.
Men det är samma sak där. Folk vill se vad de väljer att se.
De ser "Barkie" - woops. Redan bestämt sig. Innehåll meningslöst och inser då inte att jag bemöter provokation med en egen provokation. Jag är inget unikum eller Lord som står över alla andra.
Det jag gör, som folk hatar så oerhört mycket här, är att jag ifrågasätter narrativet. Ja. Västs narrativ, Ukrainas, för det är det enda narrativet jag har. Finns ingen annan sida. Det är det jag har tillgång till vilket gör att jag måste vara extremt kritisk och inte acceptera vad som helst.
Jag accepterar inte länkar till en bild och en text utan någon kontext som fakta.
Jag accepterar inte att tidningar kommer med grova påståenden som kan riskera oss alla utan att backa upp det överhuvudtaget.
Jag accepterar inte att man dömer, innan alla bevis i alla former är insamlade och en dom har fallit.
Det går emot allt jag tror på.
Detta kanske sticker i ögonen på folk men det är inte för att provocera, scrolla vidare eller kom med något upplysande och konstruktivt. Jag är alltid öppen för nya insikter oberoende av sympatier eller politik.